Renault Megane
KARMANN CABRIOLET
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
| FRANSK SJARMTROLL | LEKKER KABRIOLETLØSNING | KUN 121.000KM | KARMANN DESIGN | EU-GODKJENT TIL JUNI 2022 | HEL OG PEN BIL | NYE SOMMERDEKK PÅ 16" | 2001-MODELL |
Vi i L&R Youngtimers har som kjent en kjærlighet for franske oster med spiss smak og bagetter. Og vi elsker franske biler, som vi har hatt mange av hos oss. Vi ventet derfor ikke lenge da denne sjeldne muligheten dukket opp! Det er ikke hver måned en herlig Renault Megane kabriolet dukker opp i bakspeilet!
Nå har DU muligheten til å sikre deg en fransk dessert, som kan nytes i hele sesongen. Med Megane introduserte Renault runde former i designet, noe som preger bilen både i interiør og eksteriør. Bilen kledde rollen som kombi meget godt, men kler rollen som kabriolet enda bedre. For med stofftaket nede kommer bilens design virkelig til sin rett.
I denne kabrioleten kan du nyte alle sesonger, idet du nyter godt av et godt isolert tak som lett felles ned. Du sitter komfortabelt i stoler med tidstypiske setetrekk, som kler bilen svært godt.
Bladet BIL skrev i sin test av Renault Megane Cabriolet i 1998:
Mégane er i ferd med å bli den mest omfattende bilfamilien av europeisk herkomst, og kabriolet-utgaven er en kledelig utvekst på den trendy grenen på familietreet. Med utgangspunkt i Mégane Coupé har tyske Karmann fått utfolde seg, og de har gjort en meget god jobb. Forsterkningene som skal til for å opprettholde karosseriets stivhet når taket fjernes veier litt, og selv om selve kalesjeløsningen er noe lettere enn ståltaket er Mégane Cabriolet 95 kg tyngre enn en Coupé med samme motor.
Med taket på er de fleste kabrioletmodeller stive, det er når taket legges ned at en oppdager hvor god jobb som er gjort. Renault har all grunn til å være fornøyd, og det ikke bare med hensyn til karosseristivhet – kalesjen er også svært enkel å bruke, og gir bilen lekre og harmoniske linjer både med og uten kalesjen på.
Med en behagelig forbruk på 0,66/mil er bensinpriser ingen bekymring for turer med Megane kabriolet. 0-100 km/t gjør du unna på 11,4 sekunder, og en toppfart på 187 km/t kan sikkert prøves ut på tysk autobahn. Men vi mener at denne kler norske veier bedre, idet bilen byr på fransk komfort som kan nytes med himmelen som tak på deilige norske veier. Dette er en bil L&R Youngtimers mener kan gi glede både som youngtimer, men også som en meget habil daily-driver. Denne lekre franskmannen byr nemlig på et brukbart baksete også, og er ikke som en to-seters roadster som mangler praktiske egenskaper. Renault Megane kabriolet kan nemlig by hele familien på tur, om ønskelig. Med 94HK, 5-trinns girkasse og knappe 1000 kilo egenvekt har den mer enn nok krefter til å innta forbikjøringsfeltet for den som har ambisjoner om noen forbikjøringer med taket nede.
Roger Isaksen har solgt flere franske biler hos oss, og gleder til å vise deg denne bilen. Og ikke minst invitere deg til en franskinspirert bilprat over en god kopp kaffe i sine nye, trivelige lokaler. Så får du også teste hvilket trivelig fransk bekjentskap Megane kabriolet faktisk er! For denne bilen kan nytes hele året, enten som en kommende klassiker eller en anvendelig bil til daglig bruk. Eller både og, faktisk!
L&R Youngtimers har begrenset kunnskap om denne bilen, og bilen selges derfor også til en lavere pris enn tilsvarende biler av samme årsmodell gjennom vår low-budget-avdeling. Bilen er brukt og har en kilometerstand og tilstand som tilsier at du kan forvente kostnader til vedlikehold og reparasjoner, og bilen kan ikke sammenlignes med en entusiastbil eller nyere bil med full historikk.
Biler som omsettes i L&R Youngtimers sin low-budget-avdeling er for eksempel biler som er utenfor garanti, uten full historikk og/eller med høy kilometerstand. De bilene vi vanligvis selger er biler – gjerne entusiastkjøretøy – er biler som vi kjenner godt og selv har kjørt, oppgradert og gjennomgått grundig før salg.
Denne bilen er ikke definert som et entusiastkjøretøy i vår samling til tross for sin relativt lave kilometerstand og egenart. Den selges derfor uten garanti og uten annen dokumentasjon enn det som fulgte bilen da vi fikk den inn for salg.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 707 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 33 193 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 20.06.2001
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 95 Hk
- Sylindervolum
- 1,4 l
- Vekt
- 1 115 kg
- CO2-utslipp
- 165 g/km
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- NE88313
- Chassis nr. (VIN)
- VF1EA0D0524599418
- Maksimal tilhengervekt
- 1 250 kg
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX tilkobling
- Airbag foran
- Beltevarsler
- CD-spiller
- Elektriske speil
- Farget glass
- Lakkerte utvendige speil
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Oppvarmede seter
- Radio FM
- Regulerbart ratt
- Sentrallås
- Servostyring
- Startsperre
- Stålbjelker
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Botshaugtangen 44B, 2080 Eidsvoll
Beklager, nå er det rusk i maskineriet.
Noe feilet dessverre i forsøket på å vise kontaktinformasjonen på denne annonsen.
Nyttige lenker
Annonseinformasjon
FINN-kode | 229423969 |
---|---|
Sist endret | 11. jan. 2022 11:37 |
Referanse | 2055 |
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.