Video
SOLGT

Toyota Celica

CELICA TURBO 4WD 2.0-204 4WD

Modellår
1990
Kilometer
150 674 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Toyota Celica GT4 ST185 1990 mod selges. Veteran bil! Ein skikkelig blikkfanger med grom lyd som du ikkje ofte ser i trafikken lenger. Daglig kjørt til jobb på sommeren 2021. (Ikke regndager). :-)


Bilen var solgt ny i Norge og ble kjøpt av ein eldre herremann i 1990 i Drammen, som var bosatt i Voss. Der har den vert store deler av sitt liv. Den ble deretter kjøpt av ein Toyota selger i Gjøvik rundt 2007 og ble videresolgt til meg i 2011. Nå vil jeg gjerne gi fakkelen videre til noen med interesse for bil som vil ta godt vare på den. Grunnen for salg er jeg rett og slett har mistet gnisten og har altfor mye hobbier, men beholder den gjerne noen år til, om jeg ikke får solgt den til rett pris. Billig forsikring og avgifter, da bilen er veteran!


________________________________________


Informasjon om bilen:


-Karosseri er kjørt 150k. Motor 130k. (Mer info om dette lenger nede).


-Denne har vert i mitt eige siden 2011 og har aldri blitt vinterkjørt. Har stått i oppvarmet garasje hele sin tid. Ble full polert med maskin og handvokset i 2018.


- Bilen ble full lakkert (3E5 Super Red) i 2007, men er dessverre noen små bulker og riper som har komt i ettertid. Ikke unormalt på ein 31 år gammel bil vel å merke.


-Full Tectyl behandling av understell i 2012


-Grått tøy interiør som er så godt som plettfritt.


-EU-godkjent 25.05.2021, med neste frist 29.03.2023. Gikk glatt gjennom EU.


-For augeblikket står da ein JDM 3S-GTE ST205 (Gen.3) motor i denne med org. 252hk på 0.8 bar ladetrykk. Ladetrykket kan stilles til 1.1-1.2 bar for ca. 300hk. Motoren fikk ein full overhaling med ny registerreim + strammere og hjul, nytt fordelerlokk, en grad kaldere tennplugger, ny ACT 6-puck clutch med letta svinghjul av typen ACT XACT Prolite (clutch og svinghjul er balansert hos EBB Stavanger), komp.test på sylindere osv. Alt OK, nye vakuumslanger, Motor kjørt 130k. Kjøpt fra Egon Motorimport i Danmark.


-ST205 ECU og customlaget ledningsnett frå USA.


-Walbro 255lph bensinpumpe på konstant 12v når du tar rundt tenningen. - Bensinrør og slanger er byttet hele veien fra bensintank til dysene. AN-6 størrelse med AN-koblinger bak og framme.


-Splitters ny smidd forsterket MISHIMOTO vannradiator. God kjøling!


-Water-to-Air toppmontert Intercooler, men stor frammontert intercooler med rør og slanger kan medfølge, om da er av interesse


- TRD (LSD) lamell Bakdiff i org. diffhus. Denne kan stilles 1.5 way og 2.0 way. Disse er discontinued og er ikke lett å få tak i. Ekstremt bra saker!


-Alt av foringer er byttet til Poly i understell


-Alle bremser byttet før EU. EBC Yellowstuff klosser, Stålomspunnede bremseslanger, Black diamond slissa og borra skiver og ny bremseolje.


-Ny motorolje og oljefilter rett før EU. Castrol 10w40.


-Bilen står på org. fjører for øyeblikket, men eg har eit fullt sett justerbare BC Coilovers BR Series, inkl demperjustering og camber justering liggende. Disse er ikke TUV godkjent.


-Pakfeifer bakvinge kan følge med. Ikke montert.


-Krengestag bak og framme på dempetårn.


-Mye av interiøret er fjernet bak pga. batteri og krengestag. Original interiøret har eg selvsagt liggende og kan følge med bilen.


-Batteriet er flyttet bak for å få meir plass i motorrom


-Hvite Rota Grid 17x9 felger med splitters nye Falken 225/45 ZR17 (so) AZENIS FK510 sommardekk (montert april 2021). Vinterfelgene har WRC Superturismo 17" felger med piggdekk.


-25mm Spacers bak. 10mm spacers framme kan følge med, men er ikkje montert.


-Eksos: 3" Downpipe spesiallaget av Brooks Motorsport i UK. Denne er laget slik at Wastegate åpnes på riktig måte, kontra Downpipes frå Ebay.


-3" Eksos hele veien bak med Blitz Nur Spec bestilt direkte hos Blitz Japan.


-Katalysator følger med. Denne må påmonteres ved neste EU-kontroll.


-Ladetrykkmåler (klokke) i bil og bredbåndslamba LC-2. (Bredbåndslambda ikke koblet opp for augeblikket)


-Elektronisk ladetrykkskontroll frå Blitz. (Blitz Dual SBC Type R Boost Controller)


-org. St185RC (Carlos Sainz) framfanger. Perfekt passform til frammontert intercooler.


-Ny org. Bankesensor frå Toyota (Byttet Mai 2021) - Nye hjullager Framme og ABS sensorer framme og bak - Ny vannpumpe til WTA Intercooleren fra GT4-Play.


-Ny justeringsskrue til camber bak - Nytt 12v batteri (2021)


-Full spissing før Eu-kontrollen


-OMP ratt


-Bilen har elektrisk takluke


-TRD girspake kule og trekk.


-Håndbrekk er justert.


-Full prosjekttråd på bilen på TS-OGN.no. Her kan du lese om mine eventyr, kva som er gjort med bilen, erfaringer på både godt og vondt og mye mer. Over 54k visninger. :-)


-Eg har noen gode kontakter innenfor Toyota miljøet om du trenger deler, hjelp og ekspertise.


Da er garantert mer som jeg ikke kommer på, men spørr om du lurer på noe.


________________________________________________


Negative punkter på bilen:


-Den har feilkode/motorkode 42 som er Vehicle Speed Sensor. Denne dukket opp når eg bytta til St205 motoren, men er ikke noe farlig. Er mulig å fjerne om du kobler den mekaniske fartssensoren på girkassen over til ECU (hjernen). Du finner guides på Google. Bilen havner ikke i LIMP mode med denne feilkoden. Motorlyset dukker opp i ny og ne når du cruiser i jevn fart.


-Den har noe rust i kanalene bakre parti, da den sto på bukk ein stund, men kom heilt fint gjennom EU. Eg har ein kontakt i Toyota som kan skaffe kanaler, om da er av interesse. Ville gjort dette selv før salg, men tiden strekker seg dessverre ikke, da jeg har andre prosjekter. Kan sende bilder av rustskaden, om ønskelig.


-Div. Lakkskader framme og ein bulk på høyreside foran. Er lakkert over av forrige eiger, men er heilt klart mulig å fikse. Muligens med sparkel? Eventuelt kan du bytte framskjermen. Lett å bytte ut og jeg kan vise deg hvor du kan få tak i framskjerm,om ønskelig.


-Sprekke i bakfanger. Dette kan repareres ganske enkelt med sparkel.


-Får ikke stilt opp ladetrykket til turboen over 0.8 bar for øyeblikket, så eg mistenker en vakuumlekkasje, eller en litt slakk wastegatefjær på turboen. Mulig eg får fikset dette før salg, men er nok enkelt å fikse med vakuumtester (Noe jeg ikke har for øyeblikket). Har kjøpt Wastegate-klokke i tilfelle den må skiftest. Følger med bilen ved salg.


-Utløserlageret på clutchen dirrer litt når du setter den i fri av og til. Løser du ut clutchen sakte, så er lyden vekke. (Vanlig problem på ACT utløserlager) Merker ikkje noko på bilen, untatt dirrelyden om du er rask på å ta clutchpedalen i fri.


-12v Batteriet tapper seg for strøm etter 3-4 dager i garasjen uten bruk, så det er en strømtyv en plass. Kan feilsøkes med multimeter. Har koblet av strømpolen etter jeg har brukt bilen, da jeg ikke har hatt tid til feilsøking. - Bensinnivåregulatoren i bensintanken har litt slark i flyteren, så bensinnåla står på "E". Dette er lett mulig å fikse, men har ikke brydd meg, siden det vil lyse gult på bensinmåleren i speedometeret når da er under 10L bensin igjen.


Kanskje noe mer jeg ikke kommer på, men er ikke noen nevneverdige problem.


______________________________________________


Ekstra deler som kan følge med for ekstra tillegg i pris:


-Electromotive TecGT datasprut med coil-on-plug og sensorer (Pris kan diskuteres) -Bensintrykkregulator fra Aeromotive

-Blitz Venturi Drive Super Sound (Release Type) dumpventil med deep metal coating

- BC Coilovers BR med demperjustering, camberjustering og høydejustering. Har vert veldig fornøyd med disse!

-FMIC (Frammontert Intercooler med slanger og aluminiumsrør)


Alle delene ligger hjemme i oppvarmet bod og har gjort det i alle år.


___________________________________



Holder til på Stord i Vestland (Mellom Bergen og Stavanger)



Er ikke interessert i byttehandel, eller testpiloter. Pris er diskuterbar, men ingen skambud. Takk for din oppmerksomhet!

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 707 kr (avgifter)
Pris eks omreg
118 288 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
20.06.1990
Farge
Rød
Fargebeskrivelse
3E5 Super Red
Interiørfarge
Grå/Svart
Hjuldrift
Firehjulsdrift
Hjuldriftnavn
AWD
Effekt
204 Hk
Sylindervolum
2 l
Vekt
1 455 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall dører
3
Antall eiere
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
KF34312
Chassis nr. (VIN)
JT164STJ500008013

Utstyr

  • AUX-inngang
  • CD-spiller
  • Diff.sperre
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Klimaanlegg
  • Metallic lakk
  • Oppvarmede seter
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Soltak/glasstak
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

5412 Stord Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på KF34312

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 228844622
Sist endret 23. apr. 2022 22:39

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.