SOLGT

BMW M3

M3 "sport evo" godkjent med s54b32 "

Modellår
1989
Kilometer
127 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

!!PRIS REDUSERT !!
Ta deg tid til å lese hele annonsen.
tekst oppdatert 11.09.21
Bmw e30 M3, en kjøremaskin uten sidestykke. "Alt" godkjent i vognkort, Premiert bil! EU godkjent til 2023
historien om M3 kjenner dere, så jeg går rett på det som gjelder for dette objektet.


Denne bilen ble tatt inn i norge i 2003,
men har alikevel knapt blitt kjørt for egen maskin da den ble avskiltet i 2005.
Som følge av dette er det minimalt påkjørte km siden det. Bilen skulle på et senere tidspunkt fullrestaureres hvorpå hver eneste skrue skulle byttes ut.
karosseri har vært ribbet og satt i karosserivippe og lakkert opp i Hvit farge ( PPG SUPERWHITE)
alle understellsdeler er demontert og pulverlakkert til ny-stand igjen, samt komplementert med nye deler og nips rundbaut.
videre er eksteriørdeler ifra Sport Evo montert ( alle deler er org bmw del)
Interiøret er trukket om i cecotto , med Recaro SR stoler på hillside motorsport understell. Understellet tillater vidre bruk av glideskinnen slik at man fortsatt kan justere stol frem og tilbake slik som org. Det er også lagt inn en liten vinkling på disse understellene slik at man får perfekt sittestilling i stolene. I disse stolene blir man omfavnet av originale røde Sport Evo belter.
Sort taktrekk i perfekt stand uten rift eller merker.
*** alpina display medfølger ikke.

Ny radio fra Blaupunkt . Den velkjente modellen "Bremen " , som er den ettermarkedsradioen som er mest tidsiktig til montering i disse gamle bilene.


så kanskje det mest spennende?
maskineriet.
her har jeg stått for hele motorswappet i sin helhet med både produksjon av elnett og montering.
planen til tidligere eier har vært å lage bil til seg selv, og gå litt imot strømmen, slik jeg også har valg å gjøre med dette bygget.
under panseret så sitter det montert en nydelig S54B32 som stammer ifra e46 M3 med hele 343HK! På et så lett karosseri som dette , så går det virkelig unna. Motor har vært i molekyler hos seriøs motortekniker og blitt overhalt fra bunn til topp med alt det medfører. Undertegnede har selv restaurert aludeler og deksler der disse har blitt vannpolert og satt i ny-stand.
vanos er også overhalt samt utbedret for fremtidig havari ved å frese opp nye hull i oljedisc’en i vanosen , som er kjent for å rakle og i værstefall knekke eksostappene på eksoshuben .( profesjonellt utført hos cnc maskinist)
det sitter pr i dag montert en G1 kompressor fra ESS tuning, så dette vil mest sansynlig være den første og siste med denne pressa da det i utgangspunktet ikke er mulig å kjøpe akkuratt denne kombinasjonen fra butikk. Med denne så yter motoren 480hk, og det virker! Det er viktig å huske at dette ikke er mulig å godkjenne i disse karosseriene, men fint til å foreksempel bruke på trackdays etc. kitet kan taes av enkelt og reverseres til originalt.


!!! NB: bilen kan selges for redusert pris om man ønsker å kjøpe denne bilen uten kompressor. Jeg reverserer prosessen før salg slik at den er klar for ny eier. org innsug monteres , samt org dyser, reim og trinser.
Bremser:
her sitter det montert originalt E46 M3 bremseopplegg , inkludert masterpumpe og ABS. Altså full harmoni i bremsebildet.
rattvinkelsensor var planlagt å få montert inn til vinter, men dette utgår nå ved salg. Men jeg bistår gjerne om ny eier skulle trenge tips og triks ifm med ettermontering av dette.
Understell:
nytt KW Var3 med nye hjullager både foran og bak ( org m3 hjullager)
felger:
Her sitter det montert OZ compomotive med egetdesignet folie klistret på utsiden for en look som sklir rett inn i de andre detaljene på bilen av hva angår farge på bil, røde striper på fangere og gråtoner i interiør.
Karosseri: lite eller ingen rust.
jeg nekter å engang si at bilen er rustfri da dette er et utbrukt ord i e30 sammenheng, men jeg velger alikevell å si at dette mest sansynlig er den e30m3 med minst rust i norge (?) da den har stått lagret varmt siden den ble lakkert opp. Jeg har bukk, og ny eier får se tilstand under bilen ved oppmøte.
Ting som utpeker seg ;
*org sport evo girpose og håndbrekk
*370mm ratt alcantara
*Nye org m3 gulvmatter
*stor OBC kjørecomputer
*custom E36M3 stabstag foran ( pga s54 baksump)
*Ny original bakluke
*nylakkert panser, førerdør og bakasjeluke
*s54 konvertert med omsveiset org bunnpanne
*E46 M3 bremseopplegg
*justerbar camber på bakstilling
*kw var3
*MK60 ABS
*SPORT EVO optikk og interiør
*forsterkede stikkaksler
*G1 kompressor kit
*Endret sporvidde med flere felgalternativ i vognkort
*godkjent med 18" felger som står på den pr i dag
*sjelden org m3 ekstratank i bakseterygg
*wiecher karbonfiber tårnstag i motorrom og bagasjerom
*org aluminiums bærearmer foran
*z3 tannstang
*nytt dobbelmasse svinghjul og cluch
Det er i det heletatt mye å si om denne bilen. Men anbefaler at man kommer og ser på denne med egne øyne.
Minus med bilen:
-ikke garantert km stand da registrering ved import ble registrert til 0 km. Estimert km-stand på 120.000km ut ifra forrige eiers opplysninger samt at jeg har org speedometer liggende med denne km oppgitt på tallrekke i speedometeret. slår man sammen disse opplysningene sammen med tilstand på bilen under, så er dette sansynlig. Beklageligvis ble det registrert feil km på siste EU kontroll, men dette skal rettes opp i.
-noe kosmetisk med lakk
-noe bulkete lister på karmer ( pent brukte medfølger slik at ny eier kan bytte disse) jeg bytter disse før salg om jeg rekker.
Ta gjerne kontakt om du ønsker å komme og besikte bilen. Men dekksparkere og testpiloter ønskes desverre ikke :)
Besiktning av bil kan gjøres stort sett når som helst bare vi legger en liten plan i forvegen. Dette er en bil som bør inspiseres og sees på for å få rette inntrykk.
sjekk også ut @janmagga på instagram for flere bilder .


Kun seriøse hendvendelser!

Mail: Jan.ode alfakrøll hotmail.com

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 707 kr (avgifter)
Pris eks omreg
835 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
24.09.2003
Farge
Hvit
Interiørfarge
Cecotto retro
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
480 Hk
Sylindervolum
3,2 l
Vekt
1 280 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Antall eiere
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
BP84138
Chassis nr. (VIN)
WBSAK050601894676

Utstyr

  • AUX-inngang
  • Bluetooth
  • CD-spiller
  • Diff.sperre
  • Lettmet. felg sommer
  • Servostyring
  • Sommerhjul
  • Sportsseter

Selgers kjennskap til bilen

Er eller har motoren vært trimmet?

Ja.

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

2040 Kløfta Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på BP84138

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 225954871
Sist endret 23. mar. 2023 23:45

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.