Chevrolet Corvette
Stingray 350 Hk, Monaco orange (sjelden bil)
Beskrivelse
Original og ærlig "matching numbers" smallblock Corvette Stingray coupe 1969.
L46 350ci/ 350 hk (første steg over standardmotoren)
Original "Side Mount exhaust system"-bil (kun tilgjengelig som option på C3 i 1969)
990 Monaco Orange er en av de mer sjeldne fargene, og 69' var det eneste året den var tilgjengelig på Corvette. Det er samme fargekode som "Hugger Orange" som var en populær farge for Camaro.
Mener det bare ble laget ca 600 stk med denne fargen totalt på corvette i 1969, så ganske sjelden kombinasjon med alle de options som denne bilen har
Lakken er solbrent og sliten etter mye "uteliv" under siste periode i Texas før den kom til Norge 13. januar 2006.
Alle gummipakninger rundt dører, T-tak og den uttakbare bakruten må byttes.
Påbegynt restaurert, men det er litt gjenstående arbeid før nyregistrering.
Mye nye deler til understell, dvs. foringer, kuler, stag, hjelpesnekke etc. er innkjøpt og følger med, samt nye vacum-aktuatorer til hovedlykter.
Ny bensintank og bensinledning er montert. (restene av den originale "tank-sticker"en fikk jeg tatt forsiktig av og har rekonstruert i Photoshop.)
Bremsepumpe, calipere, og håndbrems er overhalt, ny bremseforsterker og bremseslanger er montert.
Ny Holley 600 forgasser.
Ny elektronisk tenning og plugg kabler.
Nye støtdempere og ny kompositt bladfjær bak.
Seter med innmat og gulvskinner er overhalt med sandblåste og lakkerte seterammer, nye puter og skinntrekk samt ny crom på rygghengslene.
Nytt gulvteppe og støydempematter, nye sidevegger bak B stolpe.
Starter og går ok, ingen ulyder fra motor men tenning og forgasser bør justeres.
Jeg har ikke klart å finne alvorlig rust i rammen på de stedene som er vanlig på disse bilene. Kun overflaterust som er helt normalt da den originale lakken de brukte på rammene var heller tynn.
Har det meste av kvitteringer og dokumentasjon på det som er gjort.
Bilen er momset inn til Norge 13.01.2006, og "Certificate of Title" er stemplet og underskrevet 16.08.2005
1969 er blant de mest populære årene for C3 modellen. "Chrome bumper" bilene fra 68-72 er mest ettertraktet fra denne generasjonen Corvette, og 69' modellen er etter mitt syn den aller fineste. Dette er første året med "Stingray" navnet siden forrige generasjon C2 som hadde siste produksjonsåret i 67', men da med navnet "Sting Ray".
69 modellen faller i Norge inn under kjøretøyforskriften fra 1948, noe som gjør det enklere å få godkjent ombygging til annen motor, bedre understell, bremser osv.
20 juli 1969 var datoen for den første månelandingen med Apollo 11. Denne Corvetten er etter det jeg har klart å finne ut sannsynligvis produsert samme måned. De 3 Apollo 12 astronautene kjørte rundt i hver sin like 69' Corvette, sponset av Chevrolet. Woodstock var samme år, så om man er av den nostalgiske sorten kan man kanskje kjenne stemningen fra den tiden når man setter seg inn i en 69' Corvette. ;-) I denne lukter det nytt skinn!
Komplett optionliste:
990 Monaco Orange paint
L46 350ci, 350hp engine
M20 4 speed Manual Transmission
STD Vinyl Interior
ZQ4 Black Interior
A01 Soft Ray Tinted Glass, all windows
A82 Headrests
A85 Custom Shoulder Belts
C60 Air Condition
G81 Positraction Rear Axle
J50 Power Brakes
N14 Side Mount Exhaust System
N40 Power Steering
PT7 White Letter Tires F70X15, nylon
TJ2 Front Fender Louver trim
U69 AM-FM radio
UA6 Alarm System
Ny pris i 1969: $6195,95
Jeg skulle gjerne fått ferdigstilt denne bilen, men tiden strekker dessverre ikke til.
Er du en ekte Corvette C3 entusiast med kun 2 tomler, vet du at dette er en sjelden mulighet for den rette bilen til en fornuftig pris.
Ta kontakt for en hyggelig prat, og kom gjerne på visning etter avtale, bilen står lagret ett stykke fra hjemmet.
Kan brukes som inbytte på C5 Z06, og kun det, ellers rent salg.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 01.07.1969
- Farge
- Oransje
- Fargebeskrivelse
- 990 Monaco Orange paint
- Interiørfarge
- Sort skinn
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- G81 Positraction Rear Axle
- Effekt
- 350 Hk
- Sylindervolum
- 5,7 l
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- 194 379 S 723 955
Utstyr
- Air Condition
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Radio FM
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sommerhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.