Ford Sierra
SIERRA 2.0 L ombygd Cosworth
Beskrivelse
Ford Sierra 2L ombygd med Cosworth motor selges
NY PRIS FERDIG PRUTA DA JEG TRENGER PLASSEN OG MANGE USERIØSE KJØPERE
bilen har hatt en eier siste 17 år, mye påkostet i div modifiseringer og er ment brukt til banekjøring/Track day, etter ombygging er bilen ikke godkjent for bruk på vei og har stått i ca 5 år uten bruk, motor har ujavn tomgang når den er kald, da det sitter smidde stempler som trenger utvidelse fra varme for å tette sylidrene, motor har begynt å jage når den blir varm etter å ha stått i over 5år uten bruk men har kontrollert og funnet at bare tomgangen er bitte litt for lav nå, noe sprekker i glassfiber/skjøter og rust enkelte steder men ikke noe alvorlig da det meste ble fjernet/reparert gjennom årene. differensialen trenger nye utgående lagre da det er slakk i disse + motor svetter olje fra div områder ( vanlig for en Ford motor men ville bare nevne det )
skal forsøke å nevne så mye av modifiseringene som jeg kan huske, er utført mye over en periode på 17 år:
motor: Ford Cosworth 205 blokk, borret til 2054ccm med smidde Wiseco stempler, nye lager for veiv/råder/oljepumpe aksel, smidde H råder, STD IS veivaksel, Cosworth 2WD oljepumpe med underspyling, nye frostplugger i bunn og topp.
Coscast topplokk ( reproduksjon av Cosworth topplokk ) overhalet med nye bronsje ventil styringer, nye tetninger, ventilfjærer, retainere, ventiler, slipte lagre til camaksler, STD Cosworth kamaksler, Kent Cams kamdrev ( justerbare ), Iridium tennplugger fra Denso, multilag stål WRC toppakning, GRP A registerreim med kevlar forsterkning, ARP bolter til bunn del, svinghjul og pinnebolter til topplokk, Custom grenrør til turbo i rustfrittstål, Turbonetics T04E hybrid turbo ( integrert wastegate ), Custom plenumkammer for bedre luft fordeling, slipet og lett polert innsug, portet og høy polert gasspjeld ( STD størrelse ), Bosch 403 injektorer ( grå ), aluminium fuel rail, AEM bensintrykk regulator, fordelerløs tennings anlegg ( coilpakke ) integrert i L6 ECU med 380hk+ chip fra motorsport development ( ikke testet ) RS500 intercooler, oppgradert kjølesystem med aluminium radiator 3rader, dobble elektriske kjølevifter med temperatur styring, aluminium ekspansjonstank , surge tank i kjølekrets og silkon slanger.
Mongoose 3" eksos med Custom downpipe med flexrør alt i rustfrittstål
girkasse: tettsteget og forsterket type 9 girkasse, med oppgradert Clutch og STD mellomaksel
understell: GAZ coilover kit foran og bak, justerbare bærearmer foran, compression strut kit foran uten stabilisator stag ( følger med som eget kit ), poly foringer i bakstilling, stål foringer til travers bak, Cosworth front spindler og aluminium spindler for Cosworth bak, Rays engineering 18" felger på BF Goodrich dekk foran og bak, STD Cosworth 4x4 bak diff med diff brems LSD, tannstang er endret til kortstyring ( lite utslag fra side til side )
bremser: STD Cosworth bremser bak, oppgraderte 324mm skiver foran, Brembo 4 stemplede kalipere foran med Redstuff klosser, følger med større bremser bak, bare ikke montert
karosseri: Combat bodykit med bredding, Custom grill med BMW E30 hovedlys, RS 500 bakvinge, OMP stivestag for støtdemper tårn foran og bak. reservehjul brønn er fjernet for montering av fuel cell.
Interiør: helt ribbet innvendig, bøtteseter foran, 4 punkt belter, sportsratt med Snap off ratt adapter, nye instrumenter inkludert speedometer ( elektrisk ) og turteller, eget bryter panel med sikringer, releer og brytere for instrumenter og bensinpumper,
hel sveiset veltebur, fuel cell, drivstoff fødepumpe med filter, fuel surge tank og Bosch 044 hoved pumpe med drivstoff slanger ( flere av disse er skiftet til lettvekt type da de begynt å lekke etter lagring i over 5 år )
det er sikkert ting jeg har glemt å nevne i annonse når det gjelder ting som er utført av modifikasjoner på kjørtøyet,
selges som den er og uten noen form for garanti da den har stått i over 5 år uten bruk, minstepris er 85000,- , kjøretøyet skal bort da hus skal etterhvert selges og trenger plassen,. er ikke interisert i innbytte,
ta kontakt om det er aktuelt, jeg er vanskelig å nå på telefon, så send bare en melding eller e-post så vil jeg svare/ ta kontakt
Øystein Brattås
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 707 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 85 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 22.09.2002
- Farge
- Grønn
- Fargebeskrivelse
- Kawasaki grønn
- Interiørfarge
- sølv, svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Sylindervolum
- 2,1 l
- Vekt
- 1 095 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- YA33832
- Chassis nr. (VIN)
- WF0AXXGBBAET74417
Utstyr
- Diff.sperre
- Lettmet. felg sommer
- Sommerhjul
- Sportsseter
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.