Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde
SOLGT

Chevrolet Suburban

LT 2500 / LPG / DEFA / HELLA / FOCAL STEREO

Modellår
2001
Kilometer
268 500 km
Girkasse
Automat
Drivstoff
Gass + Bensin

Beskrivelse

####

Bilen er ikke EU-godkjent og rep-kost er beregnet til 15 000,- i deler og 22 000,- i arbeid hos Phoenix US Cars på Sem i Tønsberg.

Se mangellapp og prisantydning under bilder.

####

Bilen har vært i mitt eie siden 2012.

-C1 (lett lastebil) - Den kan i følge ryktene nedklasses til B, men da blir det lite nyttelast igjen. Feriepakket bil er ca 3500kg.  Det er nok billigere å ta C1-lappen til 25 000,-
-LPG-anlegg, Tectylbehandling, hel/relakkering, kufanger, Hella-bøtter montert/utført i 2010 av forrige eier.
-  "komplett" DEFA (kupe/motor/lader) montert i 2013
-dobbel batteripakke -Redtop Optima, med skillerele og nødbryter hvis startbatteri er flatt.
- semi-jevnlig oljebehandlet (lanolin-olje) hos Vestfold Antirust
- nyere stereoanlegg/DAB+, med alle tilkoblinger . Focal Perfomance  høyttalere og Pioneer 4 kanal forsterker. Pioneer AVX3500 elller noe slik. God lyd.
-sommerdekk og vinterdekk med pigg. Sommerdekk slitt men holder i en sesong eller to til. Noe skeivslitt foran. Godt spor i vinterdekkene  men dekkene er noe gamle. Mangler mye pigg. Lagret innendørs i garasje. Vinterdekkene har ikke vært på bilen siden 2018/19.

Bilen er generelt godt vedlikeholdt, med årlige runder hos spesialistverksted. (Phoenix US cars på Sem/Tønsberg)  Jeg har stort sett skiftet olje og filter selv, med intervaller på 5-8 000 km. samt smørepunkter i forstilling. I tillegg har jeg ved ymse anledninger skiftet nav, klosser/skiver, kaliper. Det var den gangen jeg hadde tid og ork til å ligge på garasjegulvet om kveldene...

Den har jevnlig fått skiftet alle oljer/smøremidler i drivlinjen, uavhengig av service-intervall. Sist utført juni 2020 hos Phoenix.

Bruker knapt olje. Av og til må jeg etterfylle en liten liter i løpet av et år.

Lakken er stort sett fin. Hadde en storbehandling av lakken til 7 lapper (!) juni 2019. Har fått noen småsår etter det, men ellers lite som vitner om 20 år gammel bil. Det er tiltakende rust. Særlig på bakluke, kanaler og krom på støtfanger. (se bilder)

Bilen har en del feil og mangler. Det vesentligste er det som gjør at den ikke passerer EU-kontrollen.  I tillegg en del småplukk, hvor noe er lett å fikse, hvis man føler for det;
- Feil i kopling til vindusmotor, førers plass. Sluttet å virke da nye høyttalere ble montert.
- bakrutevisker og spyler er demontert og frakoblet. Planen var å fjerne alt, sparkle/lakke, men planer og utførelse er to forskjellige ting.
- lekkasje i AC-anlegget. Tømmes ila tre/fire mnd etter fylling. (jeg bruker å fylle før hver sommerferie...)
- den lekker litt kjølevæske. Ikke mye, men nok til at det irriterer. Uvisst hvor. Jeg fikk tettet lekkasjen for flere år siden med slik tettemiddel fra Biltema, men nå har det kommet igjen.
- rust her og der, som vist på bildene.
- lavserien nekter av og til å kople inn.
- Det er en viss binding i front-diff, selv når man kjører i 2L. Vært slik i alle år. Ryktene skal ha det til at Chevrolet har kommet med en tech bulletin som både beskriver problemet og gitt anbefaling om å ikke bruke LS-olje (selv om det er en Limited Slip-diff), men jeg har ikke brydd meg om å følge det opp, eller diskutere temaet med verksted.  (For øvrig: bilen har ikke vært kjørt i Auto 4WD i min eietid, unntatt få ganger opp siste kneika til hytta på vintertid) 


Bilen er fortsatt nydelig å kjøre, og jo tyngre last jo bedre. Den har vært fast feriebil i alle år, fullpakket og båthenger på slep. Jeg har kjørt på den 120k km siden 2012, og var i daglig bruk fram til oktober 2015. Da endte den opp som bil nr tre i husholdet, og årlig kjørelengde gikk ned vesentlig.

Om forbruket så kan jeg bekrefte at den drikker med begge hendene. (Den som påstår at de klarer 1, 3 på langkjøring lyver)

Forvent følgende tall:

- LPG  - daglig blandet kjøring, småkjøring++,  ikke aircondition;  2, 25 liter mila

- LPG - langkjøring, sommer(Danmark), aircondition, fullpakket bil; 1,9 - 2,0 liter mila
- Bensin - ellers likt som forrige - 1,7 liter mila

LPG - langkjøring, Tønsberg- Kristiansund, via Østerdalen 2,0 - 2,1 liter mila. Stort sett nøyaktig 2,0 mila 

LPG - langkjøring, sommer, aircondition, feriepakket med henger+båt (ca 1500kg) Tønsberg - Kristiansund, via Østerdalen: 2,7 - 3,0 liter mila.

Forbruket har holdt seg helt stabilt i alle 8 år. Fjorårets sommerferie til Nordmøre (2020) med båthenger hadde faktisk det laveste forbruket av alle årene vi har kjørt dit.

Det er en fordel om du kan skru, eller har lyst til å lære å skru, og har et sted skru - eller kjenner noen som skrur. De årlige vedlikeholdskostnadene var svært lave den gang jeg skrudde selv, med billige originaldeler fra Amazon.

Girkasse, varmgang og trekkevne.
Kassa har gått varm to ganger, men ellers har den ingen problemer med å trekke ferielastet bil+ båthenger på 1500kg.

1: 2018: På vei opp Gråura til Oppdal. Kassetemp over 100 grader i en kort periode.

2: 2019 Ferielastet bil, aircondition og båthenger i rushtrafikk gjennom Oslo, 2019. Mye sakte slurekjøring i tunnel, samt at aircondition kvitter seg med varmen ved "hovedradiator" gjorde at kassa nådde over 100 grader i en kort periode.

Episodene er ikke direkte farlige som sådan, men reduserer levetiden på giroljen, og indikerer at kjølesystemet ikke fungerer helt som det skal. Jeg har skiftet girolje hele tre ganger mens jeg har hatt bilen, sist gang i 2020. Jeg vil uansett anbefale en grundig rens av kjølekretsen og radiator, evnt ettermontere ekstra radiator. En forholdsvis enkel jobb med billige standarddeler.

Når det er sagt så er jeg ikke veldig imponert over trekkraft fra en bil med 320 HK og vogntogvekt på bare 5 tonn med båthenger. Den har ingen problemer med å holde fartsgrensen, selv i lange klatreetapper over fjellet.  Men, jeg hadde kanskje forventet mere sprut, sammenlignet med tyngre lastebiler.

Det er en fordel om du skjønner hva slags bil dette er, på godt og vondt. Jeg vil nødig selge bilen til noen som uka etter kommer tilbake og klager på rust på skivene, eller dugg i et blinklys eller fordi en kompis sa at noe ikke er riktig og at du må klage, uten at du selv vet hva det handler om. Dette er ikke en Nissan Leaf. Den er 20 år gammel. Den selges veldig billig, mangler til tross.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 139 kr (avgifter)
Pris eks omreg
25 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
26.09.2001
Farge
Svart
Hjuldrift
Firehjulsdrift
Effekt
320 Hk
Sylindervolum
6 l
Vekt
2 900 kg
Antall seter
5
Karosseri
SUV/Offroad
Antall dører
5
Antall eiere
4
Str. lasterom
1500 l
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Lett lastebil
Reg.nr.
DK28121
Chassis nr. (VIN)
2TGIR54G91Y309768
Maksimal tilhengervekt
3 500 kg

Utstyr

  • ABS-bremser
  • AUX-inngang
  • Airbag foran
  • Alarm
  • Bluetooth
  • CD-spiller
  • Cruisekontroll
  • Diff.sperre
  • El.vinduer
  • Elektrisk sete m. memory
  • Handsfree opplegg
  • Helårsdekk
  • Hengerfeste, avtagbart/svingbart
  • Kjørecomputer
  • Klimaanlegg
  • Kupevarmer
  • Lettmet. felg sommer
  • Lettmet. felg vinter
  • Lyssensor
  • Midtarmlene
  • Motorvarmer
  • Mørke ruter bak
  • Oppvarmede seter
  • Radio DAB+
  • Ryggekamera
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Seter i helskinn
  • Sommerhjul
  • Takrails
  • Vinterhjul

Selgers kjennskap til bilen

Er eller har motoren vært trimmet?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

3170 Sem Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på DK28121

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 205639846
Sist endret 24. mar. 2021 23:00

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.