Saab 9-5
Vector TiD4 2.0D 160 Aut.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Les annonse nøye, bør sees!
Fin modell av 9-5NG Diesel EU-ok vurderes solgt med tungt hjerte pga. ønske om nytt SAAB-prosjekt, selges av ihugga SAAB entusiast!
Svært sjelden bil, med utstyrsliste som også er relativt sjelden å oppdrive. 2.0TiD4 diesel med 6-girs automat som jeg vil påstå er relativt sprek mtp. kun sine respektive 160 hk, og som faktisk er helt ålreit å kjøre. Kvikk og fin i giring.
Bilen ble hellakkert i mai/juni 2021 hos lakkeringsbedrift. Dette ble gjort av hensyn av bilens fremtid. Var ikke angrepet av spesiell rust, men hadde småflekker på noen paneler av bilen, så valgte å ta hele bilen som et preventivt tiltak. Fremstår som ganske bra, med noen skjønnhetsflekker, tross alt 10 år gammel bil.
Denne har vært servet og fulgt servicehefte, også byttet nødvendig slitedeler underveis av tidligere eiere. Senest vært inne på hovedservice/EU hos merkeverksted i Oktober 2020 hvor følgende ble gjort; Registerreim m. vannpumpe, multireim, br.calipere m. bremseskiver og klosser bak, samt hjullager høyre/venstre bak. Service inkl. også oljeskift girkasse og motor m. filtre. EU-godkjent til sept. 2022.
I Desember 2020 byttet jeg o-ring på tilførselsrør til oljepumpe i fra bunnpanne (vanlig på disse her(TiD4 motorene), og må gjøres med noen års mellomrom), dette fikk jeg gjort på merkeverksted og kvittering foreligger. Dette er et nødvendig tiltak for å sikre motor/turbo over tid. Dette ble gjort tidlig og er da sikret i mange år fremover. Ikke noe problem om dette blir gjort med mellomrom.
I April 2021 byttet jeg selv vakuumlokk til EGR-kjøler da disse sprekker og begynner å lekke kjølevæske. Motorblokk ble nøye rengjort og nytt vakuumlokk ble satt på, tett som ei potte etterpå. Byttet også noen holderinger til parkeringssensorer da disse var sprekt og ikke så spesielt bra ut.
I Juni 2021 byttet jeg viskerarmer frontrute til nye originale da de gamle var litt korrodert og likte ikke uttrykket dette ga. Samtidig byttet jeg Stabstag begge sider fremme, tok i fra hverandre br.calipere og glidere/glidebolter, pusset rent, rengjorde og fettet opp igjen pga en liten bremseskrik. Bremsene så OK ut for å brukes en god stund til.
I August 2021 ble det kjøpt inn ny koppholderenhet (denne følger med). Byttet også batterier begge fjernkontroller. To nøkler følger selvfølgelig med.
Denne har MYE originalt utstyr som; Navigasjon/Touchskjerm Infotainment, Bakseteunderholdning(skjermer i nakkestøtter), største Harman Kardon lydanlegget, elektriske seter m. memory, Autoblend speil (innvendig og utvendig), El. svingbare speil, Advanced parking, Parkeringssensorer framme/bak, Keyless.
Ledlist bak er fungerende på denne! Bilen har tidligere vært tectylbehandlet i 2016, og ser bra ut under. Dette er en 2011 mod som er foretrekke foran 2010 modellene av flere grunner da SAAB gjorde flere revisjoner i mellom -10 og -11!
Er selvfølgelig småting rundt om på bilen da det er en 10 år gammel bil, men synes selv denne ikke viser noen spesielle tegn på alderdom enda..
Negative sider ved bilen er småting som var planlagt utbedret som jeg ikke har funnet tid til å utføre; interiør er 99,9% strøkent uten om rift på førersetet, og varmen fungere ikke i førersetet. Dette er en "smal sak" og uten de store kostnader. Vinterhjul burde byttes til neste sesong. (om denne skal vinterkjøres)
Bilen har en "Service Soon" melding, dette er ikke servicevarsel og ikke motorlampe, men varsel for at det er noe "ubetydelig" som ligger inne med feilkode. 99% sikker på at dette kun er feil med nivåføler til kjølevæske. Kjørt slik siden jeg kjøpte bilen og ikke plaget meg noen verdens ting..
to dårlig sommerdekk/to dårlig vinterhjul. Men to splitter nye ubrukte ferdig balanserte piggfrie!
Det er selvfølgelig små kosmetiske feil utvendig på en 10 år gammel bil, men veldig fin!
Vasket utvendig 2-4 ganger i uka, innvendig minimum hver 10 dag. Selges selvfølgelig nyshinet.
Heftelse blir slettet ved salg.
Bilen selges "som den er".
Ta gjerne kontakt for en SAAB-prat om interessen er der. Lettest å nå per SMS/melding på FINN, prøv gjerne å ring, og legg igjen SMS hvis jeg ikke nåes, så ringer jeg opp igjen.
Ferdig prutet pris.
BILEN ØNSKES SOLGT TIL ENTUSIAST
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 3 982 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 176 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 19.10.2010
- Farge
- Sølv
- Fargebeskrivelse
- Diamond Silver
- Interiørfarge
- Jet Black
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 160 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 675 kg
- CO2-utslipp
- 179 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- RK23539
- Chassis nr. (VIN)
- YS3GP4AL9B4002098
- Maksimal tilhengervekt
- 1 800 kg
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- Diesel-partikkelfilter
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Navigasjonssystem
- Nøkkelløs start
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i delskinn
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Startsperre
- TV-skjerm i baksetet
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.