Utløpt

BMW 3-serie

328i ESS TS2 ca 350 hk Godkjent med kompressor

Modellår
1999
Kilometer
258 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Lufter interessen for kosebilen, litt usikker på om jeg vil beholde den eller finne noe annet. Så må ikke selges.

Flere bilder kan sendes på pm til seriøst interesserte. 

Tørr påstå at dette er Norges grommeste E46 om du ekskluderer M3. Benka til 305 hjulhester ved 1 bar trykk. M3 skal hva meg er bekjent benke langt under dette.

Litt om bilen:

Eu godkjent i august og skal ikke kontrolleres før 2023 igjen!

Bilen er en av svært få E46'er i landet som er godkjent med kompressor i vognkortet. Godkjent med ESS sitt twin scroll kit steg 2, dette kan ikke sammenliknes med sneglehus kompressor. Helt annen momentkurve og respons. Har eid begge deler og dette går mye bedre. Brukt noen ganger på bane forrige sesong og har kjørt uten noen problemer. Går veldig bra og holder følge med 10-20 år nyere biler rundt Rudskogen. 


Info om motor:

- Motor M52B28TU med ESS TS2 kompressor

- Oppgradert oljepumpe med forsterket drev

- Skvulpeplater sveist inn i bunnpanne 

- Oppgradert kjølesystem med stor intercooler i fronten til kompressoren

- S50 oljefilterhus med oljekjøler

- Cooperring toppakning

- ARP Bolter i toppen

- Link G4+ Thunder datasput

- Nuke surgetank med oppgradert bensinpumpe, (bygd skjult i bagasjerom)

- Supersprint de-cat grenrør og mellomanlegg og Scorpion bakpotte

Drivverk/understell:

- E46 M3 Girkasse

- E46 M3 Mellomaksling (Nylig vært til overhaling, med bytte av alle kryss og lagrer)

- E46 M3 Bakstilling med diff, akslinger, bremser etc.

- E46 M3 Forstilling, bremser, lenke armer etc. (Nye skiver og klosser i 2018)

- E46 M3 Forsterkingsplater under framme

- PFC bremser med 11 compound foran, råeste du får om du ikke skal ha BBK kit

- Forsterkningsplater i gulv bak, er sveist inn

- H&R Monotube Coilovers (godkjent i vognkort)

- Ground Control Camber/caster plater fremme

- Ground Control Camber stag bak

- Tårnstag fremme

- Tårnstag bak

Clutch:

- Lettvekts svinghjul 765

- 765 Sachs trykkplate

- 240MM 6-Puck lammel

Karosseri:

- CSL Bakluke i carbon

- M-tech pakke utvendig

- M3 speil.

- Bilen ble i 2017, foruten tak, hellakkert.

Interiør:

- M3, elektrisk med memory på begge sider.

- Sportsratt, trekt i Alcantara

- RTD shifter

- Elektrisk rullegardin i bakvindu.

- Elektriske vipperuter bak på sidene.

- Skjerm med CD, GPS, bluetooth, handsfree og oppkoblet til motor styring.

- Alle ruter på bilen er mørk tonet.


I mitt eie har jeg byttet til komplett M3 interiør som jeg også har farget opp i Cinnamon, en meget delikat farge som står veldig fint til sort eksteriør. Setene har vært fullstendig skrudd fra hverandre så alt er lakkert, ikke mulig å se noen steder at interiøret har vært sort. Brukte to andre seter som donorseter, det er derfor memory på begge sider samt kompressorer i ryggen så korsryggstøtten skal fungere. Har valgt å ikke montere baksetet da jeg påsikt vil ha inn ett halvbur. Gjenstår noe kobling av strøm for å få korsryggstøtte til å fungere.

Gromme 3-delte RH XD-rad felger 8.5x18 et17 og 9.5x18 et11

Det er også montert en RTD shifter med DSSR som eliminerer slark og gjør bomgiring så og si umulig. En drøm å bruke. Har org spakstell liggende.

Har montert oppgradert oljepumpe med ny aksling da mutteren på pumpa er kjent for å løsne. Har montert ny wide band sensor fra Bosch i vinter, samtidig ble grenrør demontert og bandasjert med eksosbandasje. Ny kjedestrammer, ny clutchpumpe, hardykobling, ny gasswire og ny radiator.

Nylig montert nytt camberstag og knirkeforing v.bak. da det forrige staget bøyde seg. 

Olje og filter byttes jevnlig, kjører på 10W-60 Gulf Racing olje.

Fortsatt litt plukk til bilen er helt 100% men absolutt en presentabel bil til å snart være 23 år gammel. 

Selges uten noen form for garanti. Om du tror dette er som å eie en forholdsvis ny orginal bil der ting er på stell tar du feil. Denne krever ettersyn og pleie litt over snittet. Du må være glad i å skru og finne ut av problemer selv. Selges ikke til hvem som helst.

Innbytte i diesel og noe med automat er helt uaktuelt. Mer spennende å ta beina fatt da.

Påberoper meg retten til å trekke den for salg om jeg skulle angre meg. .

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
01.08.2004
Farge
Svart
Fargebeskrivelse
303 Cosmosschwarz
Interiørfarge
Cinnamon brown
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
350 Hk
Sylindervolum
2,8 l
Vekt
1 390 kg
Antall seter
2
Karosseri
Coupe
Antall eiere
6
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
UF22859
Chassis nr. (VIN)
WBABM51050JH30408

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Air Condition
  • Airbag foran
  • Alarm
  • Antiskrens
  • Antispinn
  • Bluetooth
  • CD-spiller
  • El.vinduer
  • Elektrisk sete m. memory
  • Elektriske speil
  • Handsfree opplegg
  • Isofix
  • Klimaanlegg
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Multifunksjonsratt
  • Mørke ruter bak
  • Navigasjonssystem
  • Oppvarmede seter
  • Radio DAB+
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Seter i helskinn
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Vinterhjul
  • Xenonlys

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

0591 Oslo
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på UF22859

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 204694667
Sist endret 16. okt. 2021 18:16

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.