Inaktiv

Ford Focus

RS Topp mod/305hk+/Mye påkostet/Garanti

Totalpris 349 900 kr
Modellår
2010
Kilometer
136 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Service

Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Medlem

Bilen selges av et medlem av Norges Bilbransjeforbund (NBF). Når du kjøper bil av en forhandler som er medlem av NBF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NBF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NBF medlem.

Beskrivelse

Generelt : 

Focus ST karakteriserte vi som barsk og leken. Hva blir da karakteristikken på RS...?
Klassens morsomste bil Ford Focus er fortsatt den mest kjøreglade bilen i den knallharde kompaktbilklassen

Det er ikke for ingenting denne bilklassen ofte omtales som "Golf-klassen". Landets mest solgte bil er rett og slett veldig god. Ford har lenge vært flinke til å bygge inn store mengder kjøreglede i modellene sine - enten de er små eller store, svake eller spreke.   Ford har stolte tradisjoner når det gjelder kompakte friskuser og rallyhistorikere tenker med vemod tilbake på tiden da den bakhjulsdrevne Escort av første og andre generasjon herjet rallyløypene - blant annet med legendariske Hannu Mikkola bak rattet på 70-tallet. Sportslige utgaver for vei ble produsert; fra 1300 GT til RS 1600 og RS2000 etterhvert.

Focus RS
Designmessig ser det ut til at Ford ønsker å ta opp kampen med Subaru når det gjelder visuell ekstravaganse.
Interiøret er velkjent Ford Focus men med et utpreget sportslig tilsnitt; spesielt de dype og gode Recaro-sportssetene tydeliggjør bilens sportslige ambisjoner. Blå sømmer og RS-logoer piffer ellers opp stemningen. Som i ST finner man oppe på dashbordet tre tilleggsinstrumenter som måler oljetrykk og -temperatur samt turbotrykk. Det tykke sportsrattet er godt å holde i, og det trengs skal man holde denne bilen tam.

FEMSYLINDRET KARFTPAKKE.
Under panseret finner vi en ny variant av en gammel kjenning. Det er den gode, gamle femsylindrede motoren med 2,5 liter slagvolum som har tjenestegjort hos Volvo. ST oppleves som både barsk og leken, men når det gjelder RS kan vi skrive de samme ordene med store bokstaver. Og det er i hovedsak den oppgraderte motoren som er årsaken til det. I RS er nemlig toppeffekten jekket opp fra 225 til 305 hestekrefter (ved 6.500 omdreininger), mens dreiemomentet stiger fra 320 til 440 newtonmeter (tilgjengelige mellom 2.300 og 4.500 omdreininger). Turboladeren (Borg-Warner K16) oppnår et trykk på 1,4 bar mot 0,7 på ST. Topplokket er spesifikt for RS og motoren er forsterket på diverse måter for å opprettholde driftssikkerheten.
Motoren er ikke bare blitt en eksplosiv kraftpakke i RS; den er også kilden til et fantastisk og sportslig lydbilde som det helt klart er et kompetent team lyd- og akustikkspesialister som står bak. Bare de heftige prustelydene når girene skiftes oppover er en fryd for øret og ellers er både knurring og snerr av en kaliber som setter eksempelvis en Astra OPC (som i sin tid gjorde en god innsats), ettertrykkelig på plass.

Ford-ingeniørene under ledelse av merkets sportsbil-guru Jost Capito (som i sin tid sto bak BMW E30-generasjon M3) har gjort en kjempeinnsats for å gjøre de 305 hestekreftene utnyttbare bare gjennom forstillingen. Denne har fått navnet RevoKnuckle og kjennetegnes ved en spesifikk geometri med frikobling mellom styring og oppheng, hvilket skal redusere momentstyring og kraftreaksjoner betraktelig. Forakselen er utstyrt med en Quaife differensialbrems, som er av typen som overfører kreftene mot hjulet som har best grep. Ved fullt pådrag kommer det tross den sofistikerte forstillingen til dels heftige kraftreaksjoner i rattet , og dette må holdes i et fast grep med begge hender for å holde styringen på udyret. Når det gjelder chassiet har Focus i utgangspunktet gode forutsetninger og disse er utnyttet og forbedret på denne bilen, men under full akselerasjon er det nytteløst å håpe på grep som på en firehjulstrekker, noe som gjenspeiles i akselerasjonstiden fra 0 til 100. Akselerasjonen fra det øyeblikket hjulene har fått skikkelig grep overgår derimot alt i Super-GTI-klassen. 0-100 er ikke alt her i livet...

Service :

Alle servicer er utført hos autoriserte verksteder, sist service på 136,000km.


Eu kontroll :

1 år til neste Eu kontroll.


Garanti :

Bruktbilgaranti i 3mnd eller 5,000km , se eget vedlegg for vilkår og betingelser. Kan evt utvides mot pristillegg.


Anti rust : 

Kan leveres Mercasol behandlet mot pris tilegg på 8,990.- Info om Mercasol : https://engerhedlund.no/rustbehandling/mercasol-antirustbehandling.


Frakt: 

Vi leverer biler over hele landet mot pris tillegg.


Utstyr :
19" Alufelger som bygger helt ut
Senkesett (Godkjent)
Sports eksos (godkjent)
Custom made interiør påkostet 35,000.- 
Recaro stoler 
Sports luftfilter
Navigasjon 
Mørke ruter fra B-Stolpe
El ruter 
El speil
Sentrallås med fjernbetjening
Tilt ratt
Multifunksjons ratt
Anti spinn/skrens
2 Soners klima anlegg
Navigasjon/FM/AUX
Osv Osv

PS KAN FOREKOMME FEIL I ANNONSEN KJØPER MÅ KONTROLLERE LISTE MOT BIL ELLER ORIGINAL UTSTYRSLISTE.


Vi er behjelpelig med finansiering - registrering - forsikring - innbytte - tilleggsutstyr - levering. 

Finansiering: 
Finansier bilen hos oss, vi kan tilby en av markedets beste renter via Santander. Fra 0,- kontant. Nedbetaling inntil 10 år. Vi skreddersyr et lån som passer for deg, se www.santander.no

Registrering/levering/frakt :
Du kan få med deg bilen hjem med det samme, vi registrerer selv og har skilt på lager. Vi sender/leverer biler over hele landet mot et pristillegg.

Forsikring: 
Vi har avtaler med de fleste selskaper og hjelper deg gjerne med forsikring av din nye bil.

Innbytte:

Vi tar bil, båt og mc i innbytte, ring oss for et uforpliktende innbytte tilbud på ditt kjøretøy. 

Vi tar innbytte på kurante og ryddige biler og mc.  Dette kan gjøres pr. mail med forbehold takst av bilen, (har du mulighet, er det ingen ting som slår et personlig oppmøte).

Vil du ha et tilbud ønsker vi følgende info om din bil:
- Registreringsnummer
- Bilens km-stand
- Utstyrsvariant, relevant ekstrautstyr, andre opplysninger, skader osv.
- Send gjerne noen bilder hvis det er mulig, innvendig + utvendig
- Har De en tilstandsrapport nyere enn 2 mnd, vil dette hjelpe oss på å få satt en riktig pris på Deres kjøretøy.

Dette forenkler vår mulighet til å estimere innbyttepris, som gjør at vi kan gi et raskere og mer konkret svar.

Ekstrautstyr:
Wangen Auto A/S har avtaler med de fleste  leverandører av ekstrautstyr og kan gi gode priser ferdig montert. 
- Flissundet Motorservice A/S (Eksos tuning og optimering av effekt, de har bremsebenk og mange års erfaring). 
- Mekonomen dekker det meste av ekstra utstyr som takstativ Dab+ setetrekk hengerfester osv.
- Hamar Dekk dekk og felg.
- Vi har mange andre som kunne nevnes men send oss en mail så får du raskt svar om vi kan hjelpe deg med det du ser etter.
Disse forhandlerne skaffer det meste våre kunder etterspør til fornuftige priser, de leverer også kun kvalitets produkter. 

Wangen Auto AS ble etablert i 1996, så vi har 24 års erfaring innen bilsalg. Vår kompetanse er din sikkerhet, firmaet er Gaselle-bedrift.

Kontaktinformasjon: 
Wangen Auto AS
Vangliveien 16
2322 Ridabu

Telefon: 90192644/ 41352000. Vi er tilgjengelig på tlf. fram til kl 20:00 på hverdager.
e-post: post@wangenauto.no 

Åpningstider:
Mandag til fredag: 08:00 - 17:00 
Lørdag: Kun etter avtale
 

Finansiering:
• Nedbet. over   3 år:   7 137,- pr. mnd.
Priser er basert på våre finansieringspartneres rente. Dette er kun priseksempler, kontakt oss for nøyaktig pris.

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Garanti
Bruktbilgaranti 50/50
Garanti
3 mnd
Garanti inntil
3 000 km
Vedlikehold
Servicehistorikk
Farge
Hvit
Interiørfarge
Sort/Hvit Recaro/RS interiør
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Effekt
305 Hk
Sylindervolum
0 l
Vekt
1 467 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Chassis nr. (VIN)
WF0GXXGCDGAY56064

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Vangliveien 16, 2322 Ridabu

Kontaktperson
Salgsavdelingen
Telefon
90 19 26 44

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 199664131
Sist endret 1. des. 2020 16:04
Referanse 3025

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.