Video
SOLGT

Ford Sierra

Rs Cosworth

Modellår
1987
Kilometer
144 440 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Heisann folkens.

Foreløpig SOLGT.Venter på betaling

KUN SERIØSE HENVENDELSER TAKK .


Bilen er Eu Godkjent Sept.2020...så da er det 2 år til neste gang :)

Først av alt,"beklager" litt lang annonse,og kanskje litt rotete,,men jeg prøver etter beste evne å forklare hva som er gjort med denne bilen,Jeg er også litt satt ut av meg selv, at selv om jeg ikke må selge bilen,så er det da desverre blitt sånn at jeg vurderer salg av min Ford Sierra Rs Cosworth,grunnet andre prioriteringer

PS: bilen står nå for tiden vinterlagret på ikke oppført adresse.

PS:Se bilder før du spør,da jeg prøver å vise mengden med arbeid som er lagt ned i denne bilen :)


Bilen er en original 1987 modell Ford Sierra Rs Cosworth,import fra Italia i 2001(først skiltet i 2003)

Bilen har ingen "garantert" km stand,,men etter det jeg husker var bil gått 138ooo km når den kom til Norge..og den er nå på 144440...Så km stand er nok uansett ikke langt unna dette den står på ida,siden bilen har for det meste blitt brukt tidligere til banekjøring.

Bilen har også nettopp fått reportasje i Oktober utgaven av FastFord :) #Stolt.Com

Bilen har tidligere vert trimmet og også hatt ett liv på banen,og pga dette ,så er den i sinnsykt bra stand når det kommer til rust ,men den har litt skavanker her og der(ikke mye,er bittelitt småskraper på bakre del av kanalskjørt)Men for meg så har det ikke betydd alverden da den uavhengig av skavankene,...er utrolig pen .Og somsagt ...det viktigste for meg var at bilen var så nære rustfri som mulig,og det er denne.

Jeg har over halvannet år ,restaurert denne bilen tilbake til original stand,noe som var min plan helt fra jeg kjøpte bilen.

Bilen har ikke servicebok.Men jeg har begynt å føre service bok fra mitt eierskap og fra tilbakeføringa til standard.Så alle ting som er gjort med bil service/motormessig står nå oppført detaljert i ny service bok.Så det er iallefall noe.

Kosmetisk:

Bilen er i fargen Moonstone blue, ikke perfekt kosmetisk,men har valgt å ikke gjøre noe med dette,da jeg personlig ikke har hatt noe imot å la bilen være som den har vert i mangen år.Den har noe fargeforskjeller på framskjermer,samt bakluke,men ingenting av dette er noe er gjort imens bilen har vert i Norge etter det jeg kan se.Da bilen hadde disse lakk forskjellene på tidligere bilder jeg har av bilen.Litt krigsskader har aldri plaga meg,,men bilen er fremdeles ingen skam..noe som kan ses i at bilen faktisk har vunnet endel premier på utstillinger jeg har deltatt på.


Bilen har original Rs500 front fanger, uoriginal rs500 splitter foran.Tilsynelatende originale rs500 griller.

Original 3dørs vinge med modifisert rs500 leppe.Nedre vinge er original Ford Rs Vinge,men har cutout for rs500 vinge.

Felger er BBS kopi av ukjent merke.Sto på bilen når jeg kjøpte den.Men felgene er mer eller mindre nye,og synes personlig dem virker til å være av bra kvalitet,Jeg har skodd dem med flett nye Michelin Pilot sport 4

Det står BBS turbo fans på .


MOTOR:

For å fullføre Rs500 temaet utenpå bilen..så har jeg valgt å bygge motor/motorrom med endel rs500 krydder..sånn at den er mer lik utseende messig en Rs500 i motorrom,samt at den faktisk også har chip og turbo fra Rs500,og satt opp til at dette virker i harmoni med dyser.

Motor er kjøpt fra Oppliger Motorsport i Italia.Motor var urørt sedan motor.Som jeg har nå overhalt.Den har fremdeles originale stemplene,da dem ikke trengte å skiftes .

Så blokka har original borring.Veiv er standard dim.

Nye lagrer, nye stempelfjærer,Ny Cosworth oljepumpe.

Topp er overhalt med nye styringer, nye løftere, nye fjærer,

Det står nyoverhalt original Garret T4 Rs500 turbo på bilen,samt rs500 chip i styreenhet.

Eksosanlegg er repro OE spec eksos fra Imasaf

Kjølesystem er Rs500 spec,med rs500 slange ruting, rs500 indre del av termostathus(ytre lokk er 4x4),4x4 vannpumpe, Endel større radiator i alu fra Radtec,i matt sort finish.

Original rs500 Luftfilter boks

2stk originale Rs500 turboslanger, der den siste er Rouse kopi slange.

Oppgradert Bosch Rs500 dumpventil

4 stk nye Weber Marelli gule dyser

Motor ble montert sammen med kvalitets pakninger, Victorreinz toppakning og bolter,samt endel cometic pakninger.Har enda en liten oljelekkasje i fremkant av simmerringer kammer..noe som er vanlig..men har ettpar nye deler som skal monteres på for å utbedre dette.

Motor har nå nettopp passert 1000km på første fylling med syntetisk, etter 1400km"s innkjøring på mineral ,og kjøres nå somsagt den dag i dag på Castrol 10w60Har på disse første 1000km målt oljeforbruk,og det er på 0.3 liter på normal til moderat heftig kjøring.Ingen grisekjøring vel og merke ;)

Det er også brukt mye tid på justering av motor,altså få alt til å funke som det skal.Tomgang,kaldstart,jevngange,avgass osv osv osv..så alt fungerer nå spot on.


ELEKTRISK MOTOR:

Alle sensorer er skiftet med originale Magnet Marelli deler.

Ledningsnett motor er nytt customlaget ledningsnett fra Autodynamix i England.Det er laget for å passe da en venstre rattet bil,og selve systemet er oppgradert med bedre styring av strøm (litt anderledes satt opp "releE" messig.

Bensinpumpe er ny original Bosch.

Ny startmotor fra Hella, Ford Transit Connect starter.(kraftigere effekt,og finere start lyd)

Renovert dynamo fra Bosch, samt ny regulator.

Original Magnet Marelly Gr A coil

Batteri er montert bak i bil, men har pen batteri kasse som jeg egentlig hadde tenkt å få sveist inn i bil.Men har latt det være foreløpig.


DRIVVERK/UNDERSTELL:

Girkasse er Borg Warner T5,nyoverhalt med nye lagrer og karon synkroringer.

Ny Helix HD clutchplate, brukt trykkplate ,husker desverre ikke merket i farten.Men mener at det var Alcon.

Diff er original 7.5 toms diff,nyoverhalt med nye lagrer,og simmerringer.men har desverre en lyd når man bremser på gir på ett visst turtall.Så har en indikasjon på at det er planetdreva som er slitt.Men det funker fint å kjøre med sånn i bunn og grunn.

Står også nye GKN drivledd på begge akslinger bak.

Nytt originalt girkassefeste,nytt originalt mellomaksel opplagring.

Tannstang er overhalt.Det var noe skår i selve tannstanga..men det ble gjort det beste man kunne med det man hadde..og kjemisk metal ble lagt i sår, og polert opp,og har ikke hatt noe problem /lekkasjer fra den hele sesongen.

Det er også nye styrestag,samt ny rattaksel nedre del(ny brukt som har 0 slakk)

Alle foringer i forstilling er skiftet til original spec

Alle foringer i bakstillingen er original spec (altså sfæriske kuleledd i bærearmer)

Di to store hovedforingene er poly foringer fra Powerflex, i serien Heritage Collection.Som er mer like original foringene i utforming,,og noe mykere poly...som gjør at dem er ett steg hardere enn original foringer...men ikke så harde som di "typiske" poly foringene du får til disse bilene


Understell:

Ahmed Bayoo 3 dør spec orginal fjærer er montert

Nye Koni justerbare dempere foran, Eldre Bilstein dempere bak

Hjullagre skal etter sigende også være nye fra tidligere.Dem har iafall ingen slakk eller ulyd.

Bremser:Nye kalipere bak, "nye "kalipere foran".Skiver foran og bak er i god stand,slissete skiver.Nye original klosser foran,

Det er nye ATE ABS sensorer foran.Har også nye ATE sensorer til bak.Men disse som står på bilen er iorden.

Ny ettermarket bensintank,nyrenovert bensinpumpe oppheng/slanger/rør


Interiør:Fremsetene har fått ny sittebunn.Ingen slitasje hull noen plass.

Dørtrekk er pene,Er såvidt sluppet minimalt ettpar plasser.

Alt elektrisk innvendig i bilen virker

Hovedlykter er renovert,så justering og reflektorer er sågodt som perfekte.

Soltaket er også renovert.

Ny blinklys bryter.

Ellers så har bilen fått montert komplett nytt stereo.Det har blitt montert 4 nye høytalere fra JBL i alle originale holdere.Det er nye ledninger til alle høytalere.Samt også montert en liten aktiv sub venstre side bak for å gi litt lydopplevelse (som en da ikke får i en sierra sånn helt uten videre.hehe )

Front spiller er nylanseringa av Blaupunkt sin klassiker Bremen, Denne er da spekket med USB,Dab plus, bluetooth osv...men ser da ut som den originale Bremen spilleren fra "back in the day"


Bilen selges forøvrig som den står.Kan ikke gi noe garanti på noe ..da dette samme hvordan man ser det..er en gammel bil.Men har prøvd å skrive mest mulig om alt som er gjort..og har du noen spørsmål..så skal jeg svare så godt jeg kan.

Bilen må forøvrig heller ikke selges..og jeg forbeholder meg retten til å selge til den som gir ett seriøst bud, og som helst vil ta vare på bilen ,og gjerne fortsette forfininga og restaureringa av denne bilen.

Det er ikke lett å sette noen pris,men en pris må settes,,og den settes utifra det jeg ser for meg at den er verd,med tanke på hvordan bilen er i tilstand, hva penger som er brukt på den,og hva type ting som faktisk er gjort med den.Jeg personlig mener det er mer verdi i en bil som er "restaurert" med en viss originalitet i fokus...kontra en bil som er rett og slett trimma.Men det er nå bare min personlige smak :)

Har forøvrig også litt deler sånn utenom,som f eks 2 sett med original felger,original vinge,original bensintank,16 liter Castrol 10w60,, litt elektrisk som sentrallås solenoider, litt slanger osv osv osv osv.Så alt etter pris..så kan den jo selfølgelig selges med alt jeg måtte ha av deler.

Så jeg er ute etter seriøse bud.

Restlån blir selfølgelig betalt ut ved salg.

Send melding om det er noe du lurer på,eller om du vil ha flere bilder ;)

Holder til i Stavanger

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 649 kr (avgifter)
Pris eks omreg
478 000 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Blå
Fargebeskrivelse
Moonstone Blue
Interiørfarge
Grå
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
204 Hk
Sylindervolum
2 l
Antall seter
5
Karosseri
Kombi 3-dørs
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
hs85631

Utstyr

  • ABS-bremser
  • AUX-inngang
  • Bluetooth
  • Diff.sperre
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Radio DAB+
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Soltak/glasstak
  • Sommerhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

4022 Stavanger
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på hs85631

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 196903211
Sist endret 17. apr. 2021 19:20

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.