Peugeot
304-cabriolet
Beskrivelse
Leter du etter en fin veteranbil, men orker ikke tanken på å ende opp med akkurat det samme som alle andre? Her er en artig kabriolet som strutter av personlighet, og som de aller færreste vil ha onde følelser mot. Den er liten og ufarlig, upretensiøs, men likevel strutter den av personlighet. Og det er vel akkurat det de fleste av oss ser etter i en morsom veteranbil.
Peugeot fra 70-tallet begynner etter hvert å bli sjelden vare, selv om det var mange av dem også på våre breddegrader da de var nye. Denne bilen var imidlertid aldri vanlig i Norge.
304-modellen ser på mange måter ut som en krympet 504, spesielt forfra. Et designgrep som gjorde 304 Kabriolet spesiell, og fremdeles gjør at den stikker seg ut i forhold til mange tilsvarende biler, er at den er en forholdsvis romslig toseter. For selv om bilen er relativt liten og kort, ble mesteparten av bilens opprinnelige proporsjoner beholdt.
Interiøret er typisk Peugeot fra 60- og tidlig 70-tall; funksjonelt, men med et helt klart særpreg. Skinnsetene er patinerte, som hører litt med, og de er gode og myke å sitte i. Nakkestøttene minner om hvorfor noen kaller det "nakkeputer".
Uvanlig og sjarmerende sommerbil- som er rustfri.
Denne bilen hadde en god og omfattende renoveringsjobb for noen år siden. Den ble da fullstendig nedplukket og rustsveiset og er fortsatt kjernefrisk i stålet. Med transplantert motor, ny topp og drivverk på samme tidspunkt (alt fra en litt nyere 304 GL med ca. 100000 km), og etter det godt vedlikehold, tilsier det at man har en god veteranbil i mange år uten de helt store overraskelsene.
I Norge tyder det meste på at en 304 Kabriolet også i fremtiden vil være en meget uvanlig veteranbil. En veteranbil som vil gi deg skikkelig kred blant de frankofile – og de som normalt fnyser av slikt vil synes at den er ganske sjarmerende på sitt eget, lille vis.
Den kan være litt lunefull. Når motoren er blitt varm, og vi stopper og slår av tenningen, kan den være litt tung å få start på igjen. Da rusler vi en tur og venter til motoren kjøler seg ned. Da starter den igjen med en gang.
Dette er en sjarmør med mange kvaliteter. Vi har dessverre ikke tatt den ut på så mange kjøreturer som den fortjener de siste årene, og vi har nå med tungt hjerte bestemt oss for å selge hvis vi får ønsket pris.
Det var en reportasje om bilen (med den kvinnelige deleieren, Tonje) i Dagens Næringsliv i sommer. Link: https://www.dn.no/d2/mitt-kjoretoy/mitt-kjoretoy/motor/peugeot/mitt-kjoretoy-feriefolelse-nar-ferien-er-slutt/2-1-858737
Bud under prisantydning vurderes!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Gul
- Fargebeskrivelse
- Corn yellow
- Interiørfarge
- Brun og svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 75 Hk
- Sylindervolum
- 1,3 l
- Vekt
- 855 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- FS92753
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.