Ford
Ford Capri MK 1 V8
Beskrivelse
Norges råeste Capri selges. Dette er en brutal bil som er bygd for moro på banen. Track day, dragracing, bakkeløp eller SS kjøring, her kan du ha det gøy. Fungerer også til cruising. Bilen er bygd med henblikk på tekniske løsninger som fungerer og et utseende tatt rett ut fra 70 tallet. Restaurert og klar i 2012, uten tanke på kostnader, har kjørt 400 mil etter dette.
Har vært reportasje i flere blader, i England og Norge.
Bilen er godkjent med V8, bur, bredding, brede hjul etc.
Ta kontakt for ytterligere opplysninger.
Karosseri:
Hele karosseriet pusset ned til stålet, sandblåst under, og i motorrom. Sømsveist og forsterket etter Ford RS rallyspesifikasjoner for Ford Escort, forsterkningsplater i motorrom, klargjort for ytterligere avstivinger. Modifisert kardangtunnel for T5 kasse. Avstivinger mellom kanaler og kardangtunnel. Følgende deler i glassfiber: Bubblearches, panser, frontplate, støtfangere, frontspoiler og koffertlokk med ducktailspoiler i glassfiber.
Ombygd til 73 lykter, alle gummilister nye. Epoxygrunnet og lakkert i Gulf Racingfarver.
Safety Devices FIA godkjent bur.
Understell:
Front: Fjærbein: Bilsteinbaserte coilovers, Bilstein støtdempere, eccentrick rollertops, 24mm stabstag, polyforinger all over. Alt nytt ellers.
Rear: Singel bladfjærer , GAZ adjustable shocks. Bakaksel opphengt i 2 link+ A-frames .
Motor/Drivlinje:
Ford V8, 5.0 basert. Overhalt i 2018. Sprek.
A5 gearkasse (forsterket T5, som skal tåle 650 hk)
Superior Kevlar Clutch
GKN mellomaksel med store kryss.
Ford 8,8 bakaksel fra Mustang, kortet, 31 spline Moser drivaksler , Truetrac diff sperre, Ford Racing aludeksel. Utveksling: Motive Gear 4.30:1
Bremser:
Front: Wilwood 285mm bremseskiver m/ 4 pot calipere foran.
Rear: 11’ ventilerte skiver fra SSB.
Servo fra Escort Mk2, 23mm hovedsylinder fra Granada.
Alle bremserør nye, Stålomspunnede bremseslanger.
Fuelsystem:
Fuel cell, mekanisk HP pumpe + Aeromotive elektrisk pumpe for ekstra tilskudd, 10mm aluminium fuel lines.
Kjølesystem:
Griffin radiator, Pacet 2x12’ electric fans termostatstyrt, samt manuell overstyring.
Interiør:
Corbeau stoler, 4 pkts belter, ombygd til 73 Capri dash som er flocket, egenprodusert konsoll og dørpaneler. VDO instrumenter.
Exhaust system:
Dobbelt 2,5’ med X-pipe, electric cut outs.
El system:
Painless Wiring system, med modifikasjoner, batteri i bagasjerom.
Hjul:
Front: Image Wheels 3 delte Minilite design 8,5x15 – 225/50R15 Pirelli P7 Corsa Classic
Rear: Image Wheels 3 delte Minilite design 10,5x15 – 285/40R15 Pirelli P7 Corsa Classic
For dragracing:
Alt rear : Image Wheels 3 delte Minilite design 10x15 – 26x11,5x15 Hoosier DOT , slicks
Alt front:6x15 Minilite replica, 155/80R15
Funfact:
I følge Capri Club Norge er dette Norges eldste registrerte Capri.
Førstegangs registrert I Norge 14. Februar 1969
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 649 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 325 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 14.02.1969
- Farge
- Blå
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- R 5300
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.