Land Rover
Nylig EU ok ex mil
Beskrivelse
Gylden mulighet til å sikre seg den perfekte jakt/turbil/hyttebil/17.mai bil eller treffbil. Som er nylig EU ok.
Dette er en bil jeg kjøpte delvis i pappesker i januar/februar 2016. Da var motor i deler, front demontert og girkassa ute. Det ble byttet simmerringer og pakninger i motor, slipt ventiler, og byttet litt diverse annet. Byttet noen simmeringer og pakninger i girkasse, ny slavepumpe clutch og sikkert mer jeg ikke husker i farta. Bilen var klar for EU i Juli 2016, noe den besto med glans. Da kjørte jeg bilen på noen turer og treff før den ble solgt høsten 2016.
Da har den hatt en tilværelse i Sverige som hytte/gårdsbil. Nå har han kjøpt traktor der og har derfor ikke behov for bilen, derfor vidreformidler jeg salget da jeg kjenner bilen godt da jeg har fulgt den opp med servicer mm.
Bilen har i den perioden fått nye Petlas hjul (store hjul godkjent i vognkortet siden det er en militær LR fra det Norske forsvaret, noe som vil si 24v el anlegg, lengre sjakler og andre fjørfester, unike hjulbuer som faktisk følger formen på hjulet, lavere giret og andre særegenheter). Denne bilen har også fått et safaritak.
Ny kraftig Dragon vinsj i 2017. Lite brukt så litt overflaterust. Fjernstyrt og med ledning.
Lås med nøkler som fungerer på alle dører.
Arbeidslampe bakover.
Lite rust, noe kan det tenkes har begynt å komme, men til å være en orginal ramme er det slettes ikke verst. Flotte dører og torpedo.
Fulgt opp med oljebytter og ettersjekker i både mitt og ny eiers hold. Fulger med en servicebok.
Negativt:
Hull i bakre ekosrør, bestiller ny bakre del så denne blir byttet med en ny.
Bladfjører bør smøres evt noen dårlige foringer i fjører da en hører litt lyd ved akselvandring.
Bakre bensintank lekker over når den er full, bruker denne som reservetank med noen liter i da fremre tank er ny i aluminium, og veldig kurrant hovedtank. Tankmåler på bakre tank virker heller ikke.
Ellers er det litt svetting her og der, men det er en gammel engelsk bil.
Lakken har desverre også begynt å flasse, bør pyntes litt på her og der.
Ellers kan det sikkert skrives i endinga om denne bilen. Men send heller en melding, og er du interessert, så er en visit og prøvetur ikke umulig, men helst ikke dekksparkere og testpiloter.
Denne bilen, og ex millen det er bildet av (med Benhur henger)+ en delebil kan selges til en veldig grei pakkepris. Servicer og vedlikehold kan jeg også utføre i ettertid på bilene, til en grei pris.
Og husk, dette er en unik bil laget for det norske forsvaret og er en one ton kopi, utlendinger begynner å få øyne opp for disse, og prisene stiger, jeg har hatt interesserte fra utlandet, men vil helst ha bilen i Norge.
Det er en Land Rover, så det er innlagt vann på regnfylte dager, og du må følge opp med vedlikehold. Men det er solide og enkle biler i bunn og grunn. Men du må bli kjent med dem.
Tar imot bud. Men bare dekk og vinsj kom på 15k+.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 100 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 55 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 20.07.2016
- Farge
- Grønn
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 71 Hk
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Vekt
- 1 930 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Annet
- Reg.nr.
- JV24530
Utstyr
- Hengerfeste, fast krok
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.