Mercury
Cougar 347 Stroker (EU-OK til juni 2025!)
Beskrivelse
PRIS NEDSATT MED 30.000,- Markedet bestemmer prisen. Vi finner salgsprisen sammen.
Drømmer du om en gul muskelbil som folk snur seg etter? Det gjorde jeg, og jeg kjøpte denne!
Et ikon av en bil. Mercury var eid av Ford Company. Mercury Cougar er bygd med Ford Mustang ramme og motor og var et eksklusivt alternativ til Ford Mustang.
EU-OK til juni 2025. Motor. Nybygd 347 Stroker - bygd av profesjonell motorbygger i 2020. Motorblokka fra 1968. 2023: Nettopp tatt full service med ny olje + filter.
Akkurat denne bilen kom til Norge i 1999. Fikk en totaloppussing av karrosseri og motor i den tiden. Har mange kvitteringer og brukbar historikk.
I mitt eie i 10 år i Trondheim har bilen blitt kjent som "Slasken" da den er oppkalt etter en avdød venn. (Klistermerker kan taes av ved salg)
Bilen starter lett, nybygd motor.
Vinusviskere fungerer. Blinklys fungerer. Alt av lys fungerer. Varmeapperat fungerer. Turteller fungerer. Vakumlokk på hovedlys fungerer. Speedometer, og temperaturmåler fungerer. Viduer, lakk, karroseri og interiør er bra. Vinyltak er meget bra.
Nyere deler: Slanger/rør til servo. Hele forstillingen 2019 ink. Khoni justerbare dempere 2019.
Kostnad: 12.000,-
2020: Nybygd 347 Stroker - bygd av profesjonell motorbygger. Originalblokka fra 1968.
Motor: Nye pakninger, lager, stempelringer, register, nye aluminiumstopper som gir bedre effekt og kan kjøres på blyfri bensin.
Nytt innsug med større kanaler for å utnytte de bedre topplokkene.
Matchportet topper mot innsug.
Nye stempler og ny flat tappet kamaksling som tilpasser kompresjon til toppene og resten av oppsettet.
Blokka borret ut til +030 overdim, Montert inn balansert strokersett (ny veiv med lengre slag, nye råder, nye stempler, ny svingningsdemper, ny flexplate alt er balansert sammen som et sett)
Oppgraderet fra flat tappet kam til hydraulisk roller kam og ny dobbelpumpet forgasser med elektrisk choke.
Effekt anslagsvis 380-400HK.
Nye motorfester og startmotor.
Nytt bedre kjølesystem, alu radiator med elektrisk kjølevifte
Overhalet og forsterket gearkassen med shiftkit, ny stallspeedconverter tilpasset motoren.
Ny starter
Bakaksling: Utmontert akslinger og "3rd member", rengjøring, demontering oppsett av sperre med ny utveksling montering med nye lagre, tetninger, pakninger. Montere nye hjullager på akslinger. Innmontering i bil igjen.
Byttet kryssene i mellomakslingen pga høyere effekt i motor, stall speed converter og preppet automat.
Dvs hele drivlinjen og understell er oppgradert.
2020: Kostnad Motor/drivlinje: 124.000,-
2023:
Byttet begge radiatorslangene.
> Montert og justert inn nøytral startbryter
> Montert ny speedometerwire
> Montert nytt tenningslås
> Koblet om og justert starteren
> Byttet olje og filter
> Montert ny simring i front av motoren
Kostnad 7000,-
Felger US MAGS
8x18 og 9,5x18
Nye dekk.
Kostnad: 27.000,-
(Du kan kjøpe bilen uten US MAGS felgene)
Originalfelger 15" med gode dekk følger med ( Verdi ca 10.000,-)
Bilen er veldig bra slik jeg kjenner den etter å ha eid den siden 2014. Bilen er en meget tøff veteran å eie. Helt rå lyd! Alle smiler når man kommer kjørende med denne!
Jeg går god for bilen. Dette er en 55 år gammel veteran. Selv om den er mye påkostet og godt ivaretatt så selges den selvsagt som en veteranbil uten garanti.
Fordel med denne. Det er betryggende å ha en nybygd motor dra 2020 som går på blyfri bensin!
PS: Nøyaktig kilometerstand gjennom 55 år er umulig å vite, men heller ikke så relevant på denne type bil.
Jeg har hatt denne bilen i 10 år. Jeg har passet godt på den, oppgradert den og kostet på den. Det er på tide at stafettpinnen går videre. Selges gjerne til en person som vil ta vare på den videre. Passer du på denne så vil den holde seg i verdi.
Jeg skal bruke finværsdagene til en avglemt motorsykkel som står bak huset.
Ta komtakt om du lurer på noe.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 27.05.1999
- Farge
- Gul
- Interiørfarge
- Sort skinn
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Sperret bakende
- Sylindervolum
- 4,9 l
- Vekt
- 1 513 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 6
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- B001681
- Chassis nr. (VIN)
- 0000008F91F520287
- Sist EU-godkjent
- 24.05.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 19.05.2025
Utstyr
- Servostyring
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Totalrenovert i 1999 + nybygd motor
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.