SOLGT

Ford Escort

90 spec / RS turbo / RECARO /

Modellår
1990
Kilometer
215 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

* Les hele annonseteksten

Original 90 spec Rs Turbo

Importet fra Tyskland til syd Sverige hvor den har levd ett liv uten veisalt.
________________________________

Escort Rs turbo, er i likhet med Golf Gti og Sierra cosworth allerede rukket å bli klassikere med stigende samleverdi.

Rs turbo S2 tok i 1986 over for forgjengeren S1
og ble produsert frem til 1990. Det er ikke mange igjen av disse bilene, så å finne et bra eksemplar er ikke lett.
90 spec er siste utgave av Rs turbo S2 og ble produsert fra 1989. Disse hadde en del forbedringer og detaljer som 86 spec ikke hadde. Blant annet kom de standard med RECARO seter og elektriske vinduer. Annen frontfanger med større luftinntak og en bredere hekkspoiler. Midtkonsoll og lys i taket bak.

Se lenger ned i annonsen for mer info.
________________________________

Bilen er ikke vist vegvesenet pga coronasituasjon.
Jeg har snakket med teknisk avdeling og godkjenning skal være enkelt, da bilen kommer fra Sverige.
________________________________

Det er gjort en god del modifikasjoner.

Blant annet er det byttet innsprøyting til EFI.
Større bremser foran.
Forsterket clutch.
Større intercooler.
Polyforinger.
Fjærer og dempere.
Fiesta Rs turbo motor med Portet topp og grenrør.
17" Ford Rs Softspoke med kliss nye
Continental 205/40-17

_________________________________

Bilen er i god teknisk stand og ble vist bilprovningen i sverige januar i år, uten anmerkninger.
_________________________________

Enhver bruktbil har bruksmerker og tegn til normal bruksslittasje. Denne er dessverre ikke noe unntak.
Bilen er 30 år gammel og er ikke i utstillingsstand kosmetisk. Det er i følge tidligere eier, utført lakkering en gang på slutten av nittitallet.

Recarosetene er faste og ikke nedsittet. Det er ett svimerke i førersetet, noe som vitner om at det ihvertfall er røykt i den én gang. Det er også ett lite rift i taktrekket.
________________________________

Med sin lave egenvekt og høye motoreffekt, får man skikkelig gocartfølelse i denne bilen. Polyforinger og senket understell gjør dessverre noe med kjørekomforten..men det er jo noe av sjarmen med slike biler.
________________________________

Mange synes sikkert det er dyrt å forlange hundre tusen for en gammel Ford Escort, men det er ikke lett å finne ett bra eksemplar av en RS turbo lenger. En rustfri bil i god stand ligger gjerne på 20.000 euro eller mer, rundt i europa og da er de stort sett 86 spec fra 1986/87 .

Så - er du ikke interessert, synes det er for dyrt, kona ikke er enig, eller du av andre årsaker ikke har intensjon om å kjøpe - ring heller en venn, eller plag noen andre..
________________________________

Jeg er dessverre ikke interessert i hva du måtte ha å tilby i innbytte, da jeg allerede har for mange biler og andre morsomme ting ;)
________________________________

Ford Escort RS turbo 90 SPEC.

Interior trim called Zolda in grey, red and blue (1989 ->).
Roof lining and sun visors in light grey colour (1989 ->).
Rs Turbo Boot badge sticker with different letters (1989 ->).
Graphic equalizer and amplifier – Optinal.
Fuel computer – Optinal.
Front bumper with air vents and no rubber spoiler below.
Rear spoiler modified with curves down on each side and four “vents” on top.
Rear interior lightning in roof lining.
Front speaker kick panels and carpet trim panel in darker grey colour.
Black protectors fitted on top of entry panel.
Seatbelt bolt covers modified on b and c pillars.
Backseat brackets changes from 3 holes to 2 holes on each side.
Extendted centre console with coin tray.
Thicker handbrake grip.
Wiper with adjustable settings.
Temperature and fuel gauges are reversed.
Cluster indicators is now wider (Oil, handbrake, battery, high beam and position light).
Electric windows and mirrors as standard.
Central locking as standard.
Heated front screen as standard.
Tilt and slide sunroof as standard.
Windscreen washer reservoir look was changed to a thicker neck with dipstick.
Spot light bracket modified to fit the modified bumper look.
Stereo radio/cassette – With anti theft coding & four speakers.
Oil dipstick with yellow plastic top instead of metal.
Ecu changed known to Hearts & Diamonds, could run a bit more boost.
Rocker panels with wider screw holes to the charge carrier.
Charge carrier bracket widen on one side.


* Selger tar forbehold om feil og mangler ved annonseteksten.













Classic Vintage trimma gatebil veteranbil rallybil racing motorsport

Spesifikasjoner

Omregistrering
999 kr (avgifter)
Pris eks omreg
99 000 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Svart
Interiørfarge
Grå
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Hjuldriftnavn
asr
Effekt
220 Hk
Sylindervolum
1,6 l
Vekt
950 kg
Antall seter
5
Karosseri
Kombi 3-dørs
Antall dører
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
ULG814
Chassis nr. (VIN)
WF08XXGCABKC75902

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

2080 Eidsvoll
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på ULG814

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 181256514
Sist endret 7. jul. 2020 02:12

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.