SOLGT

Subaru Legacy

GT Spec-B 280hk

Modellår
2004
Kilometer
176 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Norges ENESTE ! Subaru Legacy GT SPEC-B på skilt er nå til Salgs ! 280HK

NY PRIS ! SKAL BORT. SATT NED 80K !!




Her har du en helt unik mulighet til å skaffe deg en skikkelig versting av en Subaru Legacy.
som hverken naboen din, eller naboens nabo har..

Velger nå å selge min Subaru Legacy GT Spec-B da boligkjøp står for tur.
Dette må være den ultimate bilen for deg som må selge din impreza wrx sti eller Evoen pga familie forøkelse. eller noen som vil ha seg en skikkelig 'Sleeper'.

Med sin boxer firer med twinsroll turbo og 280HK er dette en stasjonsvogn med skikkelig forskyvnings potensiale, og ikke minst 5 trinns manuell med symmetrical awd så er dette en konge bil vinter som sommer.

Bilen er meget godt holdt og gir et tøft utsende med svart på svart med mørke felger og de store gullfarga Brembo bremsene.
Bilen ble importert fra Japan og deretter fraktet til Tyskland for TUV kontroll, for og få den godkjent på Norske skilt med vanlig grunnlag. ingen restriksjoner !
Denne kan ikke sammenlignes med de europeiske modellene vi har fått hit i landet, den har mer utstyr / elektronikk og bedre støydempet. Og en helt annen motor enn den noen gang ble levert utenfor Japan.
Det er fremdeles original beskyttelsesplast på terskellistene.
Den har også fått custom bygde frontlykter med 'Devil eyes' og LED kjørelys ++
Siden bilen er fra japan er den også så rustfri en bil på den alderen kan bli. den har gått ca 20000km på norske veier.

Navnet 'GT Spec-B' står B-en for Bilstein, pga bilens fulle Bilstein understell originalt med aluminiums bærearmer, dempere med mer.
Mange små detaljer på bilen som skiller forskjellen på hva vi har her til lands kontra denne. Denne er en JDM bil med bland annet 18" originale subaru felger, lavere kjørehøyde annen frontfanger osv

Service som er nylig utført er:

- Ny regreim + vannpumpe
- Ny clutch
- olje + filter
- Nytt batteri
- Nye sommer dekk
- Nye vinterdekk
- Nytt luftfilter

Jeg hadde selv aldri kjørt høyrestyrt bil før jeg fikk denne. Etter og ha kjørt den en uke så er det 0 problem. Venner seg veldig fort til det. :)

Har så mye mer og skrive om bilen men ta heller kontakt om det er noe du lurer på.
Om du har lyst på en bil som virkelig får BMW M biler, AMG og Porsche eiere til og lure på hva Fa#!"/ det var som passerte dem, er nok dette den rette bilen :)

Vær forberedt på at bilen snakker japansk til deg når du starter den og at det meste står på japansk. og Husk det er en 2004 mod så ikke en ny bil lenger på tross original fabrikk plast på dørtersklene så mindre skjønnhetsfeil finnes.
omregistrering kommer i tilegg.

Jeg kan ta innbytte i billigere bil med mellomlegg fra kjøper sin side.
Tar imot bud ved hurtig salg !








Jeg legger også med mere info på bilen om man ønsker og vite mer. Dette er en veldig bra artikkel om denne:

The new Subaru Legacy GT Spec B is powered by a 276-hp single twin-scroll turbocharged and intercooled 2.0-liter flat-four. No, it's not yet sold in America, but we hear it will be in 2005.

The GT Spec B receives a more aggressive front bumper than the standard Legacy and significant aerocladding underneath. Inside, a driver-oriented cockpit features a small, sporty airbag-equipped three-spoke MOMO steering wheel similar to the new WRX STi. Both 4AT and 5AT sport models are blessed with tiptronic-style upshift/downshift buttons on the steering wheel.

Inside, the tachometer and speedometer are equally emphasized, clear and informative with a subdued classy style. Seating is top-notch, managing to coddle you on long trips while giving you a measure of control while canyon carving. Hurtling the car around Fuji International, however, reveals the car exhibits higher limits than the side bolstering.

Handling is far more neutral than most Subaru's of late. A quick 15:1 steering ratio matches up well with the smaller three-spoke steering wheel, a combination that enables quick reflexes. When you enter the corner at speed, there's a tiny bit of initial resistence that transforms into eye-opening amounts of turn-in through to apex. There's even some throttle-on oversteer on tap if you keep on the gas, allowing you to steer through the apex with all four tires howling as you power-drift on through.

The front MacPherson strut suspension is nearly identical to the Spec C STi, with significant strengthening around the wheelwell and the same forged-aluminum lower-arm, and even more caster than the Spec C STi. The rear continues with the multi-link, but this is a brand-new version that features a hefty forged one-piece aluminum trailing arm and hub carrier for vastly improved resistance to changes in toe. The upper link is also forged aluminum, and suspension hard points have been totally revamped.

The suspension is helped by 18-inch wheels and Bridgestone RE050A rubber - of Ferrari Enzo fame - with the rubber compound tuned for the Legacy. Although the Legacy's 2.0-liter bears a strong resemblance to the 2.5-liter STi motor on paper, it's in fact the motor STi appropriated for the WRX STi 8 (not sold in America). And it makes the same amount of horsepower as that car, but not quite the same amount of torque -250 lb-ft vs. 285 lb-ft.

Initially, the Subaru higher-ups had doubts that a single turbo setup could offer the low-end torque of the sequential twin-turbo setup used in top-line Legacys since 1993. But Kazuharu Ichikawa, a manager in the Engine Design Department, felt it could, and then proved it with the development of a twin-scroll EJ20 2.0-liter for the Legacy. Quick spool up was further enhanced by a new, specially designed 4-2 exhaust manifold.

To reduce weight, plastics make up the unique intake manifold and the intercooler end-tanks. The intercooler is a high-flow unit, smaller and angled for maximum efficiency with the hood scoop. Manual transmission models weigh 22 lbs less than a WRX STi, though the Spec B variant weighs 22 lbs more thanks to the heavier wheels, tires and brakes.

Throttle response is amazing thanks to the high-response turbo system and a dual-mass flywheel. Extra-strength engine and transmission mounts help get the power to the wheels.

The braking system has also been whacked with a very big performance stick. Similar to the STi is the ABS with EBD to keep things straight, and also similar to the STi on the Spec C is the huge ventilated brake rotors in the front. Along with that is a much larger and far more rigid 2-pot sliding caliper clamping down some rather large brake pads. Rear ventilated disk/one-pot sliding caliper finish off the job in the rear. All that translated into intense, fade-free stops even after several laps around the track.

Fundamental changes is an apt phrase for this car. Subaru made the decision to abandon the old and come out with something new from the ground up. This is a very important car for Subaru, literally it's future here in Japan and overseas. They went for a big roll of the dice here. We'd say they won this dice roll, and won it in a big way.

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
03.01.2019
Farge
Svart
Fargebeskrivelse
Svart metallic
Interiørfarge
Sort
Hjuldrift
Firehjulsdrift
Hjuldriftnavn
symmetrical all-wheel drive
Effekt
280 Hk
Sylindervolum
2 l
Vekt
1 375 kg
Antall seter
4
Karosseri
Stasjonsvogn
Antall dører
5
Antall eiere
1
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
LJ74186

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Air Condition
  • Airbag foran
  • Alarm
  • Bagasjeromstrekk
  • CD-spiller
  • El.vinduer
  • Elektrisk sete u. memory
  • Elektriske speil
  • Kassettspiller
  • Kjørecomputer
  • Klimaanlegg
  • Lettmet. felg sommer
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Mørke ruter bak
  • Navigasjonssystem
  • Radio FM
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Sideairbager
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Startsperre
  • Vinterhjul
  • Xenonlys

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

3150 Tolvsrød
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på LJ74186

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 156204644
Sist endret 12. okt. 2019 13:00

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.