BMW 3-serie
320I S50B30++ GODKJENT
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Grunnet boligkjøp må jeg dessverre selge min trofaste E30 etter 6 år i mitt eie.
Bilen er godkjent ombygd på Statens Vegvesen med følgende modifiseringer godkjent i vognkort:
*S50B30 motor
*300/294 bremsekit fra 300mm.de
*Alpina 7x16" hjul (originale), med 205/50-16 som alternativ dekkdimensjon
*FK Coilovers
*Wiechers tårnstag foran og bak
*Spacere
Følgende modifiseringer er i tillegg gjort gjennom årene, av meg og forrige eier:
Motor:
*95 mod. S50B30 i mer eller mindre original utførelse, ytelsesmessig sett. Omsveiset original bunnpanne og pickup, samt modifisert skvalpeplåt. Omsveiset og ombygd innsug for å gå klar av bremsekraftforsterker, samt omsveiset grenrør.
Stort, åpent K&N-filter, samt et 2 x 63mm rustfritt eksosanlegg fra Köhler Racing som virkelig får frem godlyden!
I tillegg er det også montert et JB Racing lettvektssvinghjul, for litt mer gassrespons og mindre vekt.
Har alltid byttet olje og filter (originalt) jevnlig, dette er byttet igjen nå i sommer. (Agip Racing 10w60). Samtidig fikk motoren nye coiler, plugger, toppdekselpakning, pakning rundt plugger, gummibelger på innsuget, og montert en gruppe-n restriktor til oljetilførsel til toppen.
Gir/drivverk:
*5trinns ZF fra M3 / 328
Original, med shortshift.
*E30 M3 mellomaksel
*188 lamelldiff med 3,46 utveksling
*Z3 M diffkåpe
*Bremser:
Komplett 300/294 kit fra 300mm.de:
https://www.300mm.de/index.php?cPath=1_88&MODsid=16b0e787609042e82bc57cf4bb4cc308
Firestemplede kalippere fra Porsche Boxster 986.
Bruker vanlige klosser til gatebruk, og Performance Friction til banekjøring. Disse fungerer kjempegodt, vanvittig grep i bremsene med disse klossene.
*Stålomspunnede bremseslanger
*Wilwood regulator for å justere bremsebalansen, montert inne i bilen, i midtkonsollen.
*PFC bremsevæske
*E34 M5 Bremsekraftforsterker
Har ett sett med nye PFC klosser til framaksel som følger med bilen.
*Hjuloppheng:
*FK høyde/hardhets-justerbare coilovers
*K-Mac tårnlager med justerbar camber og caster
*Tårnstag foran/bak
*Gruppe-n foringer (hjemmelagde)
*325 bakstilling med innsveiset camberjustering og forsterkede bærearmer
*H&R stab-stag (de groveste), med forsterket innfesting i gulvet bak. Fremme er travers bygd om, så stab-staget er flyttet foran for å gå klar av bunnpanne, og for å gi ekstra beskyttelse av bunnpanne
*Z3 1,9 tannstang
*Hjul:
*H&R studs
*Originale 7x16" Alpina, ET28. Spacere foran og bak for å gå klar av bremser.
(Har lokk og nøkler til disse felgene, men de er ikke montert pga hjulstuds.)
*205/50-16 dekk
*Originale 7x15 krysseker med 205/50-15 R888, gått en dag på Rudskogen
-Karrosseri:
*Original, med takluke og IS-leppe. Har lakkerte Touring-skjørt som evt. kan medfølge.
*Originale SportEvo nyrer (tynnere spiler og helt åpne)
-Interiør:
*Recaro SR3 LM Confetti stoler (m/vipp), montert på understell fra MassiveBrakes for å få setet så lavt som mulig. Originale skinner osv, så lengdejustering fungerer.
*Mtech2 ratt i alcantara
*Girspakbelg i grå alcantara (ikke på bilder)
*Condor Speedshop vektet girkule
Siden det er såpass mye positivt med denne bilen, er det jo også selvfølgelig noe negativt på en snart 30år gammel E30.
-Motor lekker olje fra "nedre halvdel". Pr. dags dato er det uvisst hvor dette kommer fra, men motoren hadde nok ikke hatt skade av å bli pakket om, uansett.
-Vil si lakkens kvalitet og standard er "pent langt fra, men langt fra pen". Meget bra for rust, eneste jeg har lagt merke til som bør tas, er en rustblemme på størrelse med en 5-kroning, nederst på førerdør. Bilen har blitt brukt mye til banekjøring, så lakken bærer preg av dette, i kombinasjon med alder. Noe overflaterust i hjulbuer etter subbing av dekk ved banekjøring.
Bilen fortjener en hellakkering for å bli finere.
-Taklukekassetten er rusten, det følger dog med en lakkert, "rustfri" taklukekassett, og ny pakning til denne.
-El.speil fungerer ikke, har ikke forsket på dette heller.
-Temperaturmåleren i dashbordet trenger av og til en liten vennlig banking på dashbordet for å fungere :)
Ellers vil jeg si bilen er i god stand til å være snart 30 år, og tight og fin og kjøre. Fortløpende vedlikeholdt av meg, og forrige eier. Ikke vinterkjørt i mitt eie.
Dette er nok ikke bilen for deg som vil gnikke og gnu og dra på "Stance-treff" verden rundt, men mer for deg som vil ha en sleeper som funker meget bra til kjøring på vei og bane. Med sine 286hk på 1150kg er den ganske så rask.
Utseendet på bilen gjør også at man ikke tiltrekker seg mengder med oppmerksomhet, som kan være greit.
I denne tråden på bimmers.no, står det meste som er gjort med bilen av foregående eier, anbefales å lese denne hvis man vil vite litt mer om bilen:
https://bimmers.no/forums/topic/725458-hardtops-e30-superduper/
Har ferdig tilpasset Carbonboks og Alpha-N software, nyrestaurerte (Østfold felgteknikk) todelte BBS RY031 7,5x17" ET40 med nye dekk og nye originale BBS-navdeksler, Alpina frontfanger (trenger noe rep på innfestinger, og er lakkert i Calypsorot??) samt koffertlokk med Mtech1 vinge som evt. kan kjøpes til, ved nærmere avtale.
Eu-ok til August 2020.
Neste år er bilen veteran, og blir da følgelig billigere å eie.
Tar ikke innbytte grunnet boligkjøp.
Ta helst kontakt pr mail, grunnet arbeidstider.
Vennligst kun seriøse henvendelser.
---Annonseselgere er like uønsket som svartedauen!---
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 618 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 183 382 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 21.11.1990
- Farge
- Blå
- Fargebeskrivelse
- Lazurblau
- Interiørfarge
- Sort/grå
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Lamelldiff 25%
- Effekt
- 286 Hk
- Sylindervolum
- 3 l
- Vekt
- 1 150 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BC77828
- Chassis nr. (VIN)
- WBAAA51040ED90858
Utstyr
- Diff.sperre
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Servostyring
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.