Steyr Puch Haflinger 703AP 1969, 90 500 km, kr 96 079,-
Steyr Puch Haflinger 703AP
Beskrivelse
Da var dagen kommet. Jernhesten er til salgs.
Et kjøretøy det er umulig å ha et nøytralt forhold til. Damene synes som regel den er forferdelig stygg, mannfolka er mer nysgjerrige på hva i huleste dette er for noe. Jeg vet ikke helt hva jeg skal trekke frem, men noen stikkord er:
-Lekker Østerisk design
-High-output Hemi motor, dvs 27hk. Første generasjon hadde 22hk. Må ikke forveksles med Dodge Hemi som er noe større.
-Toppfart på ca 40 knop.
-12" felger.
-Ikke stereo, men mange fine lyder å høre på mens man kjører. Spesielt hvis man liker lyden av rettskårne drev i 90w olje.
-Selv uten infotainmentsystem kjeder man seg ikke i førerhytta, plenty med spaker å dra i for 4wd, diffsperre fremme og bak, PTO, choke, håndgass, vindusvisker, lys etc.
-Har 5 gir fremover+revers. Dvs bare 4 er brukende på veien siden første er så lavt at man heller kan gå.
-Eksotisk chassis uten ramme, uavhengig oppheng på alle hjul, bærearmer festet rett i gearkasse etc. Akkurat som på diverse andre supersportsbiler.
-Portalakslinger som på Unimog eller Hummer, men vesentlig lettere enn disse med sine 670kg.
-Tar nesten sin egen vekt på planet. Tillat totalvekt på ca1200kg.
-I teorien er motoren luftkjølt, men med tanke på forbruket tror jeg den har en form for bensinkjøling utenom. Det er slikt man må regne med når så mye power er tilgjengelig.
-Praktiske gummipropper i bunn av førerhytte som gjør det lettere å spyle ut rester når man har spist taco på biltur. Dette er noe moderne biler enda ikke har, men mange barnefamilier sikkert savner.
-Noen kaller det patina, men må vel være ærlig å si den bare har ganske matt lakk og kunne trenge ny.
-Bensinlokket er under førersetet noe som gjør at man slipper å kjøpe Wunderbaum. Alltid en svak eim av 95 blyfri i hytta.
-Den har litt ekstrautstyr som for eksempel tankmåler og
..ja det var vel det.
-Hengerfeste hvor man kan huke på en fullastet sykkelhenger, eller en bilhenger hvis man finner en som ikke veier mer enn 340kg.
Denne kom til meg etter nesten 30år hvile i en garasje. Den har fått en god del nytt og mekanisk er den blitt ganske bra. Bilen er i jevnlig bruk. EU/PKK blir ordnet før salg.
Delekatalog og verkstedshåndbok følger med. Det er relativt enkelt å få tak i deler til disse på nett.
Nå trenger den noen som kan jobbe videre med lakk og finish. Med tanke på størrelsen bør det ikke gå så mye mer enn en sprayboks på dette.
Det er en fin sak for de som har ekstremt dårlig vei til hytta eller andre transportbehov i terreng. Det er tross alt dette den er laget for. God alternativ til UTV/ATV som koster mer og bare faller i verdi. Eller for samlere som vil ha noe utenom det vanlige.
Telefonselgere må gjerne sende meg deres tlf. nr på mail så skal jeg ta kontakt på et upassende tidspunkt.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 079 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 95 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 06.06.1969
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Rustikk
- Interiørfarge
- Hvit/Beige
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Skikkelig 4WD
- Effekt
- 27 Hk
- Sylindervolum
- 650 l
- Vekt
- 660 kg
- CO2-utslipp
- 999 g/km
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Pickup
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- KE23533
- Chassis nr. (VIN)
- 00000000005551025
Utstyr
- Diff.sperre
- Hengerfeste, fast krok
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.