Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde
Video
SOLGT

Mercedes-Benz 190

w201 190e 2.5-16 "Evolution1 "

Modellår
1989
Kilometer
181 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

SOLGT! :(

Heisann folkens:)
Desverre "for meg",siden jeg egentlig ikke hadde tenkt å selge denne bilen som jeg har så sansen for sjøl,og etter sååå mye arbeid lagt ned i,..så vurderer jeg salg på denne bilen.
Jeg er glad i å bygge bil og restaurere,,så jeg har lyst på nytt prosjekt..så da ser jeg om det er noen som har lyst å "overta" denne bilen her.
Jeg var også heldig å vinne "Årets Entusiast Bil Pris 2017" på Wings N Wheels treff i Stavanger,med denne bilen.Relativt stolt av den
Dette er en original 1989 modell MB 190e 2.5-16,som har fått fullt Evolution 1 utseende(Dette ble gjort av tidligere eier).Jeg har lagt nesten 1500 timer ned i restaurering av denne bilen.Da for det meste teknisk,men også diverse modifikasjoner for å få denne bilen mer teknisk lik en Evolution 1 bil.

Det kan nevnes at hjulhus foran er gjort større,(den har desverre en tiny bit subbing enda i noen situasjoner,men det er minimalt.Det er også pga at bilen er enormt lav nå,men selfølgelig godkjent med di senkefjørene som står på)
Differensial har Evolution utveksling(differensial er også renovert med nye lagrer,shims og tetning av firma),Motorrom er brukt enormt mye tid på både visuelt for å replikere Evolution motorrom,men også teknisk.

Motor i seg selv har ikke blitt gjort noe med.Det er målt ventilklaringer osv for å sjekke at dette er innenfor spec..noe det var.Ellers er motor urørt.Motortoppdeksel er renovert med ny pulverlakk i "Black Textured Finish"...noe jeg synes ble pent.Motor har ingen nevneverdie oljelekkasjer.bruker minimalt med olje..og har til nå heller ikke hatt noe problem med kjøleveske.Alle nivåer forblir relativt konstante.
Teknisk så er Innssprøytningssystem 99prosent totalrenovert,med nye dyser,ny trykkregulator,ny tomgangsregulator,nye bensinpumper og trykkakkumulator,nytt pumpe rele,nytt overspenningsrele,nye vakumslanger,nye kjøleslanger,alle nye motorsensorer,ny tenningsmodul(dyr),ny coil,nye tennpluggkabler,ny lambdasonde,ny brukt MEN GOD sikringsboks,alle sikringer nye,+++.Innsprøytning fungerer nå som den skal etter enormt med arbeid og justering av innsprøytning....noe en desverre ikke kan si om alle KE Jetronic biler om dagen :)
Visuelt sett så er motorrom bygget 99prosent likt som en Evolution,med andre reservoarer som er spesifikke for Evolution.

Understell så står det racedempere fra HR på.Disse er kortere på selve støtdemper huset,sånn at du kan faktisk senke bilen så lavt som en original Evolution er på laveste setting.Det er Bilstein b8 dempere bak.Senkefjærene er HR,og er selfølgelig ført inn i vognkort.
Foringer er "desverre" polyrethane foringer foran ,og traversforingene bak er også Polyrethane.Ellers bak er det original stag,imens camber staget er justerbart uniball.
Ellers er alle stag i forstilling nye.Styrestag,paralellstag,styredemper.samt ny hjelpesnekke,og nytt varmeskjold over hjelpesnekke er også montert.
Bremser er fra r129 600sl.- 320mm skiver foran med 4 stemplet kaliper.Bak er det 300mm skiver med to stemplet kaliper.

Eksos er originalt og i god stand.Det er satt på en billig bakpotte med Dtm stuss...men denne fungerer overaskende bra til prisen..og gjør at det er litt mer brummle lyd i bilen.Har også original potta liggende enda..men må repareres da den fra tidligere har fått sveist på to endestusser..og sveisejobben som er gjort der er ikke bra.Men det er fullt mulig å gjøre en bra original potte utav denne.

Det er også ny frontrute på bilen.Nytt batteri er det også.
Det er nye originale lykter rundt om på bilen
Felger som står på er Compomotive Th1882 18x8 toms,med Michelin Pilot Super Sport dekk .
Har også originale Evo1 felger .Disse mangler dekk i riktig dimensjon.Har enda ikke klart å bestemme meg hva dimensjon som hadde vert best å hatt på ,siden bilen ikke er en original evo1,og da kan original evo1 dekkdimensjon bli feil.Uansett,felgene har jeg.

Det står også carbon "Dtm style" speil på.Har selfølgelig di originale speilene liggende.
Jeg kjøpte også en ekstra grill som jeg lakkerte i bilens farge(noe feil farge desverre),og sort grill innmat, men har original grillen i chrome liggende urørt.
Bilen har forøvrig ikke soltak..noe som jeg synes er "riktig" på en sånn bil :)

Interiør er 4 seter,i sort skinn.Bilen har også Pre Merger AMG ratt, i ganske så fin stand.
Både temperatur måler,og den såkalte "rundetelleren " /digital stoppeklokke er renovert med nye LCD skjermer.
Jeg har byttet instrument panel i bilen.Dette ble gjort pga at turteller i original instrument var tullete...og det faktum at jeg kom over ett 16v spesifikt innstrument på finn.no...så da måtte jeg bare ha dette.Det er opplyst om km stand forandring til forsikringsselskap,og selfølgelig står det en annen km stand på siste Eu kontroll som ble tatt.Men har bilder av begge km stand med dato for skift osv...men til syvende å sist så betyr det ikke sånn veldig mye.Da det desverre heller ikke var service hefte i denne bilen når jeg kjøpte den.Noe som egentlig er dumt..men det nytter ikke å gråte over spilt melk på en måte :)Forøvrig så følger original instrumentet med bilen,og det er i den km stand som det var når det ble tatt av bilen.

Når det kommer til service arbeid..så er det noe jeg har gjort enormt mye av på denne bilen.Alltid når jeg kjøper bil..så tar jeg "unødvendig mange oljeskift på rappen,for å rense motor innvendig..så jeg tror på denne bilen så var jeg vel oppe i 5 oljeskift på 50mil cirka.Girkasse er også skiftet olje på 3 ganger på 2.5år.Servo system har også fått ny olje hvert år.Diff system har også fått ny olje 3 ganger på 2.5 år.
Bremse og clutch veskesystem har fått ALLE nye komponenter,ny slavesylinder,ny hovedsylinder,nye rør,slanger..så alt her er perfekt.Bremseveskeskift to ganger i året :)
Clutch er ikke skifta..men er godt bit i..og ingen grunn for å tro at den er på vei til å ryke på noen måte.

Negative ting må nevnes for å gjøre alt klart.Bilen er ikke strøken,Det er tross alt en gammel bil..noe jeg regner med en evnt kjøper forstår.Det er noe lakkskader og skjønnhetsfeil selvom bil er hellakkert når Evo1 stylingen ble montert første gang.Men alt i alt så er bilen bra,men vil bare si at den ikke er perfekt.
Vil heller ikke si at bilen er rustfri(noe som veldig mange er for raske med fortelle om når dem selger biler :)En bil vil aldri bli rustfri, sålenge bilen da ikke har vert plukket i molekyler ..selvom jeg har brukt nesten 1500 timer på bilen.
Men at det er lite rust på bilen..det er sikkert.

Bilen har forøvrig den typiske feilen med dørtrekkene..så dem er ikke pene.men har ekstra dørtrekk til bilen som er i godstand "der dem pleie å ryke"...men disse må trekkes om for at dem skal bli totalt bra..siden disse er i stoff...og i bilen er det skinn.

For å ikke gjøre beskrivelsen så mye lengre..så kan du nok heller se på bildene,,og videoen som jeg legger ved i "bildeseksjonen".Dette er en video fra min youtube kanal..og jeg har en lite "walkaaround"..der jeg prater løst og fast om bilen.

Lurer du på noe mer så får du nesten sende meg en melding.Blir nesten helt ør av å ta for meg alt som er med bilen og alt som er gjort med bilen :)

Når det kommer til pris,så ønsker jeg bud .Jeg har fått ettpar "løse" bud fra folk som har vert intressert i bilen, på 350k,så setter jeg salgspris i første omgang på 350k ,noe jeg ikke synes selv er så galt spesielt med tanke på at den nå er blitt litt mer enn bare en "bodykit"bil.
Er ikke intressert i skambud...så er du ikke genuint intressert..så trenger du heller ikke sende meg melding :) Men alle andre er velkomne :)

Og til sist.Bilen selges selfølgelig som den står.Det er en gammel bil,og jeg kan ikke gi garanti på annet enn at jeg gir all info jeg kan ,både med bilder,video og tekst.
Restlån vil selfølgelig bli slettet ved salg.
Bil er forøvrig EU godkjent nylig for to nye år.Veteran bil er det også jammen meg blitt i år :)

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
03.02.2013
Farge
Grå
Fargebeskrivelse
199 Blauschwartz
Interiørfarge
Sort
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
194 Hk
Sylindervolum
2,5 l
Vekt
1 300 kg
Antall seter
4
Karosseri
Sedan
Antall eiere
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Chassis nr. (VIN)
WDB2010351F622297

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

4022 Stavanger Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 137953114
Sist endret 14. feb. 2019 22:56

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.