Inaktiv

BMW 8-serie

850I/V12/299hk/Klassiker som er mye påkostet.

Totalpris 269 900 kr
Modellår
1990
Kilometer
239 779 km
Girkasse
Automat
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Nå kan guttedrømmen bli virkelig. Utrolig ryddig 850 som er godt igjennom fra topp til tå kan nå bli din.



Denne bilen er blitt lakkert opp samt kontrollert og gått igjennom alt elektrisk og mekanisk.

Så kjente svakheter og feil samt karosseriskader er utbedret.

Så å si alt er dokumentert og fotografert og følger selvfølgelig bilen ved salg.

BMW 850 V12 ny-renovert i motor, karosseri og chassis. Pakninger i motor, girkasse, bakaksel og kardang er sjekket/skiftet. Motoren er sjekket ved at kompresjonstest er gjort på alle sylindere, at bunnpanne, girkasse, innsugs-manifolder og ventil-deksler er demontert og dertil deler inspisert/skiftet. Drivverk, aldrings morkne slanger, rør, koblinger og div. deler skiftet ved behov. Banjobolter og oljepumpebolter (svakhet i design på disse motorene) er sikret mot at disse skrur seg ut selv over tid.

 

Dette har vært et omfattende restaureringsprosjekt, og det er pr. idag ingen rust, kjente feil eller mangler ved bilen. Dog er dette en 26 år gammel bil, så noen uregelmessigheter må en vel regne med, de fleste er 'avluset' pr dags dato

WOKKE EPROMs er installert noe som gir betydelig mer respons på gasspedalen samt en effektøkning som ikke er kvantifisert.

Dekkene er nye.

Eksosanlegget fra BMW 850 CSI gir ekstra godlyd og sikkert litt ekstra effekt.

Bilen er ikke mye i bruk, men har vært kjørt jevnlig for å opprettholde funksjonalitet i drivverk og motor.


 

 Dette er en 1990modell så noe vil det vel alltid være sette fingeren på, men en meget hel og ryddig bil alt i alt.


Litt artig info om BMw 8-serie

Både BMW-fans og andre hevet øyenbrynene nærmest i vantro da de ellers så fornuftige bayerne rullet ut sin nye skapning i Frankfurt i 1989. Coupeen, som skulle ta over etter den griselekre og tradisjonsrike 6-serien, var voldsom på alle måter.

Linjeføringen var fortsatt lekker, men på grensen til futuristisk. Fronten hadde trekk fra det gamle BMW-ikonet M1, som folk flest hadde glemt så mange år etter. Interiør og ergonomi var selvsagt topp, som det alltid har pleid å være hos BMW, men det så luksuriøst ut i tillegg - noe de ikke alltid hadde klart å få til.

V12 og enorm prislapp Under panseret fant vi ikke overraskende femliters V12-maskinen som var blitt introdusert i 7-serien et par år tidligere.
Og som en tung sky over hele åpenbaringen lå en prislapp så enorm at eiere av lettere tilårskomne 6-serier forsto at det ikke først og fremst var de som var tenkt som kjøpere av nybilen.

850 var en klassisk hardtop-coupé, med markert hekk og lav midtlinje over bakhjulene. 

 Nå er den rundet 20 år med god margin. Og fremdeles er den et flott skue - når det en sjelden gang dukker opp en slik.

- En imponerende bil på alle måter. Og faktisk ikke minst bak rattet.

 

.

 Hjertet i 850en er den tolvsylindrede maskinen. 

 
8-serien var først lansert kun som 850 med V12-motor, og for å gjøre den aktuell for flere laget BMW fra midten av 90-tallet også en V8-motorisert 840-versjon.

Men de tøffe tidene hadde i realiteten allerede tatt kverken på bilen, de som absolutt måtte ha en, hadde allerede kjøpt med V12, og dermed forsvant hele 8-serien fra markedet etter modellåret 1999. Da hadde kun rundt 30.000 biler blitt bygget, hvorav drøyt to tredjedeler med den opprinnelige V12-motoren.

utstyr oppgitt fra fabrikk:

S214A Automatisk stabilitetsregulering (ASC + T)
S245A Rattkolonnejustering, elektr. '
S401A Løft-og-skyvebakke, elektrisk
S416A Rulle solskjerm, bakover side
S423A Gulvmatter velours
S428A Advarselstriangel og førstehjelpsutstyr
S459A Setejustering, elektrisk, med minne
S494A Seteoppvarming sjåfør / passasjer
S500A Headl.washer system / intensiv rengjøring
S528A Automatisk luftstrømskontroll
S655 Radio Bavaria C virksomhet
S676A HiFi høyttalersystem
L801A Nasjonal versjon Tyskland / Østerrike

Mail/svar på finn annonse:

Vi opplever at mange mailer vi svarer på går rett i spamfilteret, vær så snill legg ved tlfnr og sjekk spam filter.


Visning/prøvekjøring:

Ønsker du komme se på en bil vi har for salg så ring gjerne først da vi ønsker ha bilen visningsklar.
Endel biler selges for kunde og er ikke i våres lokaler til enhver tid.

Det er viktig for oss at bilen er ren og klar for prøvekjøring.

Lån / Finansiering:
Gjennom vår samarbeidspartner Santander kan vi tilby meget konkurransedyktig finansiering. 
Finansiering fra kr 0,- kontant - opptil 10 år nedbetalingstid.
- Spør om ett uforpliktende finansieringstilbud.

Forsikring: 
Gjensidige Forsikring har gode vilkår og årspremier - Spør oss om ett uforpliktende forsikringstilbud på din nye bil.

Innbytte:
Har du en bruktbil du vil ta i innbytte så kontakt oss for ett uforpliktende tilbud.

Da trenger vi følgende data om din innbyttebil: Registreringsnummer, kilometerstand, utstyrsnivå, samt en beskrivelse av bilen.

Ettermontering / Ekstrautstyr:

- Dersom du vil ettermontere ekstrautstyr har vi gode samarbeidspartnere på de fleste områder. 

°Tilhengerfeste - Avtagbart eller fastmontert
°Proff toning av ruter m/garanti
°Dekor, reklame og helfoliering
°Webasto, DEFA motor/kupëvarmer
°Skiguard / Packline ski og lasteboks
°Vinter / sommerdekk, felger og felgpakker
°Ryggekamera,Dab+ osv

-Kontakt oss om det er noe du vil ha ettermontert på din nye bruktbil. Priser på forespørsel.

Veibeskrivelse:

Vi holder til sentralt på Høvik i Bærum, rett ved siden av E18.
- Adresse: Ramstadsletta 24, 1363 Høvik.
- Fra Gardermoen tar det 40 min med flytoget til Sandvika der vi kan hente og levere deg.
Høvik Kirke er rett ved oss dersom dere kommer med buss. 

Husk å si ifra i god tid dersom du / dere har behov for å bli hentet.
( MED FORBEHOLD OM FEIL I ANNNONSEN )


Salgsteam:

Kontakt telefon: 93499076

Kontakt telefon: 90735555

E-post adresse: salg@naka.no / espen@naka.no

Hjemmeside: http://naka.no

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 618 kr (avgifter)
Pris eks omreg
268 282 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
30.11.1989
Farge
Grønn
Fargebeskrivelse
LAGUNENGRUEN METALLIC
Interiørfarge
PERGAMENT HELL LEDER
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
299 Hk
Sylindervolum
5 l
Vekt
1 790 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall dører
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Airbag foran
  • Alarm
  • El.vinduer
  • Elektrisk sete m. memory
  • Elektriske speil
  • Kjørecomputer
  • Lettmet. felg sommer
  • Metallic lakk
  • Oppvarmede seter
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Seter i helskinn
  • Soltak/glasstak
  • Sommerhjul
  • Sportsseter
  • Startsperre

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Ramstadsletta 24, 1363 Høvik

Kontaktperson
Salgsavdelingen
Telefon
93 49 90 76
Mobil
90 73 55 55

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 130901072
Sist endret 8. okt. 2019 16:28
Referanse 2421

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.