BMW 3-serie
320CI
Beskrivelse
Har eid bilen siden 2011 og har blitt påkostet store summer siden.
Kilometerstand når jeg kjøpte den var 92 000, bilen har nå rullet 131300. Det er ikke mye på 7 år.
Dette er en kjempe morsom bil som er bra utstyrt originalt.
Det som har blitt gjort med bilen:
- Quaife ATB Limited Slip Differential (mer info her http://quaife.co.uk/quaife-products/quaife-limited-slip-differential/) - livstidsgaranti
- JB racing svinghjul (lettet)
- Sachs HD clutch
- Justerbare antiroll bar (både fremme og bak)
- Tårnstivere fremme og bak
- Koni str dempere og H&R fjærer. (godkjent i vk)
- Eisenmann Race exhaust fra manifold
- Forsterket underramme fra Turner motorsport (Gjort før "subframe disaster")
- Ventilerte bremseskiver, alle 4. (GS)
- EBC yellowstuff bremseskiver fremme og redstuff bak(følger med et sett yellowstuff til bak bremsene)
- ASA TMI-12 kompressor (ESS tuning) 260HK med intercooler(har kjørt med dette i 3 år nå, ikke godkjent)
- GS performance shortshift
- Powerflex foringer
- Alkantara ratt
- Lakkert taket svart
Ny AC pumpe i 2017,
Ny radiator, termostat og pumpe ved 110 000. km
Meste av oppgraderingene ble gjort for å ha mulighet til å både kjøre på bane og som en vanlig "cruiser". Noe jeg selv mener den fungerer utmerket til nå. Dessverre for min del har den kun blitt kjørt 3 ganger på bane. 2 ganger på Rudskogen og 1 gang på Nurburgring. De få gangene jeg har hatt den på bane, har den blitt kjørt med Castrol Edge 10W-60 olje. Oljeskift ellers har blitt gjort hver 8 000km. Det ble brukt andre dekk og felger enn de som står på bilen nå.
Bilen oppfører seg som en helt standard BMW 3 serie, helt til du trår pedalen i bånn, da blir den plutselig en helt annen bil i forhold til en standard 320.
Om du er "uheldig" og får rumpa ut så er den utrolig enkel å håndtere, pga differensialen. Bilen er tight og fin ellers, ikke sånn humpe stiv, men litt stivere enn standard m-understell.
Clutchen er ikke kjempe hard. Eneste som kan være litt slitsomt er å stå i kø, da den på en måte ikke har noe sluringsmuligheteter. Bilen har også en kjempe fin lyd som ikke bråker. Mer mørk tone med dette anlegget.(spesielt på kald motor).
Bilen er premiert på forskjellige treff. Denne bilen skiller seg ut ved å både være pen og være litt "sleeper".
Bilen har aldri vært vinterkjørt i Norge,
den har heller ikke blitt tatt ut om det regner.
Polert og vokset 2-3 ganger alt ettersom hvilke treff jeg har deltatt på.
Dette er entusiast eid bil som vil stige i verdi, da det begynner å bli sjeldent med slike i coupe-utgaver med det riktige utstyret + litt mer.
Negativt:
- sprekk i håndtaket i døren
- steinsprut. Fått en del spørsmål angående dette. Det er slike man ser når man står inntil å studerer panseret. De kommer ikke tydelig frem på bilder.
Prøvekjøring betyr vanlig kjøring. Ikke for å se hva den er god for.
Bilen er EU godkjent frem til 30.09.2019.
Prisen er uansett diskuterbar, Den selges for langt under selvkost. Ikke ring å diskuter pris før du har sett bilen.
Når det gjelder innbytte kan det være aktuelt med BMW veteran. Ellers ikke aktuelt.
Det er bare å ringe eller send meg en e-post om du lurer på noe.
Bilen selges i den tilstanden den er nå.
Utstyrsliste:
L801A National version Germany
S167A EU4 exhaust emissions standard
S210A Dynamic stability control
S226A Sports suspension settings
S249A Multifunction f steering wheel
S265A Tyre pressure control (TPC)
S313A Fold-in outside mirror
S320A Deleted, model lettering
S338A M Sports package II
S354A Green windscreen, green shade band
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S438A Fine wood trim
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S606A Navigation system Business
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S710A M sports steering wheel, multifunction
S716A Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S785A White direction indicator lights
S788A BMW LA wheel, Individual
S832A Battery in luggage compartment
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 594 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 130 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 01.01.2006
- Farge
- Grønn
- Fargebeskrivelse
- OXFORDGRUEN 2 METALLIC
- Interiørfarge
- STOFF LASER/ANTHRAZIT
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 170 Hk
- Sylindervolum
- 2,2 l
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- WBABD11040PM29924
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Kassettspiller
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Navigasjonssystem
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.