Peugeot Boxer 4500
Beskrivelse
Med tungt hjerte selges denne nydelige campervanen. Den har jeg bygget selv fra bunn, etter mange ukers/måneders studier av uttallige tips og byggeanbefalinger fra campervan-miljøet.
Selges på grunn av endret behov etter familieforøkelse og alt for lite fritid for denne bilen.
Det er en type "stealth" campervan: det er med første blikk ikke mulig å se at det er en campervan på innsiden, spesielt når en avdekker bakvinduene. Dette er praktisk om en ønsker å fricampe på uvanlige steder. Inne er det hytte-feeling, med koselig sittehjørne og bord laget av tre fra familiens skog. Alle vegger, dører, tak og gulv er isolert. Isolasjonsmaterial ble valgt slik at det ikke tar opp vann og den tåler litt kondens uten å råtne. Kjøkken har gass-kokested og stor vask i kobber. Gassflasken står i egen gassboks med høy dørterskel og avluft i gulvet, slik at det ikke kan lekke gass i bilen om lekkasje skulle oppstå fra flasken. Takluke med myggnett og sjalusi er rett over kjøkken slik at damp kan trekke godt av. Seng er ca. 1,40 bred og gir god plass til 2 personer. Under sengen er det mye plass til utstyr eller baggasje og her finnes også dieselvarmeren. Den varmer opp bodelen innen kort tid, også ved kaldere temperaturer ute. Eksos går ut under bilen og vi har aldri luktet noe fra den. Kjøleboks er også satt under sengen og kan trekkes ut. Dometic CoolFreeze CFX, Best i test kjøleboks og utrolig effektiv. Bordbatteri har 95Ah, men det er plass til å doble opp med 1 batteri til, om en har lyst til det. Jeg klarte opp til 2 dager med mitt batteri ved sparsom drift, derfor så jeg personlig ikke behov for det. Lades gjennom intelligent lademodul ved kjøring fra motoren, men frakobles automatisk når motoren er av, slik at startbatteri ikke dreneres når en står. Kan også kobles til 230V når en står på Campingplass.
Skyvedøren på venstre side er den siste delen som jeg ikke ble ferdig med, men er ferdig isolert, så mangler egentlig bare forkledning inne.
Startmotor og mesteparten av hovedledningsnettet i motoren ble skiftet ut i 2020. Bilen fikk også helt nye dekk fra Michelin CrossClimate (ca. 15.000 NOK) i 2022 og ble deretter veldig lite kjørt, så de er nesten helt ubrukt. CrossClimate er lagt for å være en god blanding for asfalt og terrain kjøring for varebiler/bobiler. Markise er fra Thule og kjøpt helt ny i 2021, var igjen ca. 10.000 NOK.
Bilen har ellers typiske tegn til slitasje for denne alderen. Har EU-kontroll fram til Oktober 2024.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 231 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 193 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Salgsform
- Til salgs
- Type bobil
- Camper
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 131 Hk
- Sylindervolum
- 2,2 l
- Reg. sitteplasser
- 3
- Soveplasser
- 2
- Lengde
- 599 cm
- Bredde
- 205 cm
- Totalvekt
- 3 300 kg
- Egenvekt
- 2 050 kg
- Nyttelast
- 1 250 kg
- Bobilen står i
- Norge
- Reg.nr.
- SD64250
- 1. gang registrert
- 22.10.2022
- Tilstandsrapport
- Nei
- Tilstand
- Brukt
- Type seng
- Tversgående seng
Utstyr
- Airbag fører
- Airbag passasjer
- Hengerfeste
- Kjøleskap
- Klimaanlegg bildel
- Lettmetallfelger
- Markise
- Radio/CD
- Ryggekamera
- Tilleggsvarme (f.eks Vebasto)
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.