Adria Twin Supreme 640 SLB, Auto/Heavy Ch/AC/Alde/Solcelle+++
Beskrivelse
Adria Twin 640 SLB med masse utstyr, Heavy chassis med 1328kg nyttelast, 160Hk med automat.
Service og fukttester fulgt Adrias krav
Bestilt med Heavy Chassis
Kurvelys
LED kjørelys (DRL)
Safety pack (regn og lyssensor, filbyttevarsel, bremsehjelp)
Dekktrykksovervåkning
Elektrisk håndbrems pga. det manuelle tar i førerstolen når du svinger den rundt
90 liter dieseltank, extra stor
Alde varme, radiatorer og gulvvarme, Alde varmematte til førerhus
Varmeveksler, kan bruke Alden som motorvarmer og motoren som varmekilde til Alde anlegg
Markise med en sidevegg
Aircondition i bodel
152 liter kompressor kjøleskap
120W solcellepanel
Alpine DAB med stor skjerm og navigasjon, 2021
Diamant Lakkforsegling, 2021
Mercasol Antirustbehandling, 2021
VB-Hjelpeluft bak med egen kompressor
VB-FSD støtdempere og fjærer framme og bak, økt bakkeklaring framme med ca.7cm, blir en helt annen kjørecomfort med dette oppsettet. 2022
Støydemping montert i kupedører, stigtrinn 2021
Byttet samtlige høytalere i bedre kvalitet, 2021
Byttet til Alpine ryggekamera, 2021
Kamerasplitter, plass for flere kamera tilkoblinger (f.eks. frontkamera, kamera for gråvann)
Alpine kamera under høyre speil for å følge med fortauskant høyre side, 2021
Elektrisk skyvedør
Insektdør
Sommerdekk fra 2023, kjørt ca.3000km
Panserbeskytter, mindre steinsprang og mindre insekter
Misutonida Kufanger, 2021
Lazer Linear 18 Elite, egen bryter, 2021
Ekstra "rygge" lys bak, egen bryter
Skanbatt Lithium Heat PRO ultra 98AH 2stk, montert i 2023 av Adams Caravan
Victron Blue Smart Batterilader, montert i 2023 av Adams Caravan
Victron SmartSolar, montert i 2023 av Adams Caravan
Sønnak AGM SK1060 106 Ah startbatteri byttet oktober 2023 (Euro 6 motoren til Fiat lader kun når den ikke arbeider tungt for å spare drivstoff og Fiat har montert fra fabrikk et rimelig startbatteri)
Montert plexiglass som beskyttelse for mørkleggingsgardiner i bakvindu
Gardin øverste del av åpning bakdører forhindrer innsyn, insektsangrep og kulde når dørene åpnes.
Sykkelstativ Thule Elite Van XT for 2stk sykler, idag står feste for nivåklosser på festet
Skvettlapper 4stk
Dashbordkamera
Nortronix NX-10, gas- og røyk detektor
Truma DuoControl CS - gassflaskeomskifter, 2022
24" Finlux TV, 12V og 230V
Byttet til kraftigere vannpumpe i bodel, 2023
Mattesett, 2021
CARica trådløs lading av mobiltelefon
USB begge sider i soverom + ekstra framme
Vinterisolering for å dekke til vinduer i førerhus på vinteren
Solskydd for å dekke til vinduer i førerhus på sommeren
Flott Adria Twin som har det oppsettet som vi har ønsket og bestilte fra forhandler i 2019 med levering i 2020 med bl.a. den nye automatkassen fra Fiat. For noen år siden hadde vi en Karman Bybobil og utifra erfaringen med den viste vi hva vi ønsket denne gang, som bedre nyttelast, langsgående senger, automatgir, elektrisk parkeringsbrems, Alde, bedre fjæring, uten hylle over førerhus, AC i bodel, bedre bagasjeorganisering osv.
I tillegg til det som ble levert med fra forhandler har vi kompletert med ennå mer utstyr, vinterdekk, bedre og lengere fjøringsvei framme, bedre lydanlegg, bedre navigasjon, bedre støyisolering, etc. På denne bilen er det brukt kr.150.000,- ekstra utover det som var på bilen når den ble levert fra forhandler.
Vi valgte å ikke montere parabol eller annen tv antenne, vi har brukt Chromecast og nett fra mobiltelefon, har virket helt fint.
Det er bygd innredning under senga, denne er tilpasset vårt behov med at ikke all bagasjen ligger oppå hverandre, men letter tilgjengeligheten til bagasjen i en stor skuff, en hylle og en uttrekkbar hylle for stoler og bord. Et hundebur L =61cm B=67cm H=45cm med oppbevaring under og en skuff i framkant som erstatter den originale trappen. Hele innredningen er festet i de originale festepunktene til bagasjekroker og trapp, innredning kan fjernes med letthet og det vil ikke være noen synlige merker etter denne, det er også tilgang til alt det tekniske med innredningen montert.
Kjøper kan velge om innredningen skal fjernes av meg og settes i original stand, eller med innredning. Alt det originale følger selvfølgelig med uansett, trapp, medrassett for ekstra seng framme og den originale midtmadrassen bak. For en hundeeier med rett str. hund er dette en ypperlig bil.
Bilen har fått kjeramisk lakkbehandling og Mercasol rustbehandling, men siden den kun har gått i Nordkalotten på vinterføre er det ikke mye salt den har vært borti.
Komplett Fiat service (i tillegg byttet motorolje/filter hvert år) og årlig sjekk av Adria forhandler, bodel og fuktkontroll.
Bilen er godt ivaretatt og pent brukt av kun voksne personer. Ny bobilfeil har det vært på denne, som det er på mange nye bobiler, det er vært noe håndverksarbeid fra Adria som jeg ikke har vært fornøyd med, tekniske løsninger fra Adria som jeg ikke har vært fornøyd med, alle er rettet opp i av merkeforhandler i Alta.
Bilen har hatt problem med at det oppsto kondens i taket på vinteren pga. måten Adria har bygd taket på Twin modellene. De som kjenner til hvordan taket på en varebil, forøvrig andre biler også, er bygd opp ved at det er forsterkninger som går på tvers av taket for å holde taket oppe. Adria limer fast isolasjonen på oversiden av selve innertaket og har valgt å kun legge isolasjon mellom disse forsterkningene , der forsterkningene er blir det da kun innertaket som er lagd av kryssfiner som blir "isolasjon". Det er et lite luftlag mellom isolasjon og ståltaket. Dette er ikke god nok isolasjon for en bil som skal benyttes på vinteren, det dannes rim på disse forsterkningene som tiner og blir til vann når temperaturen stiger. På internasjonale FB grupper er dette et kjent problem med Adria Twin.
Adria forhandler i Alta har derfor på denne bilen demontert innertaket, limt isolasjon innvendig direkte i ståltaket, isolert forsterkningene fullstendig, hulrom og alt, samt remontert original taket, så taket på denne bilen er dobbelt isolert og ikke hatt problem med kondens etter denne operasjonen.
Dokumentasjon på arbeidet har Adria forhandler i Alta.
Bilen har også et varmemerke i gulvet, Adria sier det er pga. det er i forbindelse med at gulvvarme rørene samles på et punkt blir varmen sentrert på dette punktet.
Service og første PKK blir tatt 04.06.24
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 476 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 995 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Salgsform
- Til salgs
- Type bobil
- Bybobil
- Chassistype
- Fiat Ducato
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 160 Hk
- Sylindervolum
- 2 287 l
- Reg. sitteplasser
- 4
- Soveplasser
- 4
- Antall eiere
- 1
- Lengde
- 636 cm
- Bredde
- 205 cm
- Totalvekt
- 4 250 kg
- Egenvekt
- 2 847 kg
- Nyttelast
- 1 403 kg
- Bobilen står i
- Norge
- Reg.nr.
- ZT55346
- 1. gang registrert
- 09.07.2020
- Tilstandsrapport
- Nei
- Garantitype
- Resterende ny bobilgaranti
- Tilstand
- Brukt
- Type seng
- Dobbeltseng
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag fører
- Airbag passasjer
- Antiskrens
- Antispinn
- Cruisekontroll
- Dieselpartikkelfilter
- Elektriske speil
- Elektriske vinduer
- Elvarme
- Fast toalett
- Frostfri spillvanntank
- Frostfri vanntank
- Gassalarm
- Gulvvarme
- Hengerfeste
- Kjøleskap
- Klimaanlegg bildel
- Klimaanlegg bodel
- Lettmetallfelger
- Luftfjæring
- Løse tepper
- Markise
- Myggdør
- Navigasjonssystem
- Radio/CD
- Ryggekamera
- Røykfri
- Sentrallås
- Sykkelstativ
- TV
- Tilleggsvarme (f.eks Vebasto)
- Vannbåren varme
- Varmtvann
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.