Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde
Video

Challenger 260 Graphite Ultimate Nordic - Påkostet, som ny!

Modellår
2023
Kilometer
12 000 km
Girkasse
Automat
Drivstoff
Diesel

Bobilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bobilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Service

Bobilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bobilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Beskrivelse

Som ny - og oppgradert i løpet av de tre månedene jeg har hatt den. Første gang registrert i november 2023. Kun brukt på en langtur + noe småkjøring siste par mnd. - selges på grunn av endret behov. NB De gule ekstralysene følger ikke med, de skal brukes på en annen bil.


Jeg har laget video hvor jeg går gjennom bilen innvendig og utvendig - om du vil se, så send meg en sms så sender jeg deg lenke til videoene.


-7 års tetthetsgaranti fra november 2023 (!) (gis av Challenger-forhandler)

-5 års garanti på bo-del (gis av Challenger-forhandler)

-2 års garanti på bil-del (gis av Ford-forhandler)


211 cm under taket.

105 liter ferskvannstank, 100 liters gråvannstank.

5.5 kW luftvarmer (Webasto Airtop) som kan varme bilen mens du kjører og når du er parkert.

Elektrisk senkeseng for 2 personer, 160 x 190 cm!

+ Sittegruppe kan omgjøres til ekstra seng på 130 x 195 cm

167 liters kjøleskap med belysning som går på gass og 230V, og er plassert opp fra gulvet.

Varmtvannsbereder med 10L kapasitet, som går på gass (Truma)

Norden Line som innebærer forsterkede bodelsvegger, halgresistent.

"Grade 3" isolasjonsnivå, svært godt isolert.

En enkelt nøkkel som går til alle luker og dører i bodelen, inkl inngangsdøra. Inngangsdøra til bodelen låses også sammen med sentrallåsen på bilen (fjernkontroll).

Isofix x2 bakre seterad.



Til deg som sliter med å skille årsmodellene og utstyrspakkene:

Fiat 260 vs Ford 260

La meg forklare litt hva jeg lærte da jeg selv gjorde research. Alle Challenger 260 er bygget enten på Ford chassis eller Fiat chassis - det er Ford du vil ha, da Ford har senket chassis for lavere tyngdepunkt, sammen med høyere sporbredde (bredere aksling) foran som sammen gir mer stabilitet og mer personbil-følelse.

Bredden på de to er den samme (230cm), men Forden har noe mer vekt på framakslingen (som er bra, ettersom det er framakslingen som lager framdrift).

Forden har en sterk motor (170 hk) og 6 trinns drivstoffgjerrig automatkasse. Drivstofføkonomien på Ford 170hk er veldig bra, sjelden over 1L /mil og ofte under. Ford har også fordel med vendbare stoler i bodelen, sidekollisjonspute, håndbrekk som frikobles frå stående posisjon og gjør vending av kapteinstolene enklere.

Ford-modellene har også et slags "lane assist"-program som rister litt i rattet hvis du er i ferd med å kjøre ut av veibanen eller skifter fil uten å bruke blinklys. Jeg synes ikke denne funksjonen fungerer så bra, men har kun testa det på vinterstid med snø i veibanen. Ellers har også Ford-modellene bakkestart-hjelper (legger på bremsene et øyeblikk til du får lagt foten på gasspedalen). Automatiske frontlys, og selvfølgelig AC foran.


Er alle 260 like?

Fram til og med 2022 er mitt inntrykk at det var mer variasjon i hva som ble tatt inn - flere 260 med mindre motor, variasjon i utstyrspakker ("graphite premium"). Fra og med MY23 (årsmodell 2023) virker det som at nesten alt som er solgt i Norge er toppmodellen "Graphite Ultimate" og 170 hk. Er du i tvil, er det lurt å gå for 2023 eller 2024-modell - disse to er etter hva jeg kan se helt like.


Nytt for 260 i 2022:

Nytt ytre design (dekaler, støtfanger bak ble strømlinjeformet og ikke en svær bleie). Webasto styringspanel hvor en justerer temperatur, ikke bare effektregulator.

Nytt for 260 i 2023:

Nytt design innvendig, generelt på overflater og med lys over sittegruppen, forsterket inngangsdør. Etter hva jeg kan se ingen oppdateringer på 2024-modellen.

Nypris 2024-modell 260 Graphite Edition er 1.300.800 kr. Prisliste (med tilbudspriser) finner du her: https://bobilkjeden.no/wp-content/uploads/2024/02/Challenger-prisliste-2024-02-delintegrert.pdf


260 Graphite Ultimate 2023 og 2024 har...

-samme Transit chassi, samme kjørecomputer.

-samme multimediasystem.

-samme betjeningspanel, begge har temperaturstyrt luftvarming (siden 2022).

-og er ellers etter hva jeg kan se helt like.


Toppmodellen Graphite Ultimate har:

-"Nummererte eksemplar" og en spesiell nøkkelring (ingen praktisk betydning såklart).

-Alle er "nordic edition", som blant annet betyr at de har "Arctic pakke" = isolert stigtrinn, isolert spillvannstank, deksel til kjøleskapsgrill, gulvvarme og ekstra isolasjon til å montere rundt vinduer foran.

-Alle har utvendig markise og solcellepanel fra fabrikk.

-Alle Ford-modellene har 170 hk motor og automatkasse med cruisecontrol.

-"Premium"-madrasser - men disse er ikke veldig premium, og jeg ville bytta de ut med noe fra Ikea eller lignende.

-Isofix på bakre seterad.

-Utvendig uttak for gass (grille ute) og vann

-Flotte 16" sorte 10-eikede alufelger fra Ford (verdi rundt 12.000)


Så hva er det 260 "Graphite Ultimate" ikke har?

-Batteriet som leveres på disse bilene nye, har lite kapasitet, og varer ikke lenge i kombinasjon med webasto. Typisk leveres de med rundt 105Ah blybatteri. For blybatteri kan du regne at du får halvparten av Ah de er merket med, for når de er halvtomme leverer de ikke lenger strøm. Denne bilen er derfor oppgradert med lithium-batteri. På lithium-batterier får du utnyttet alle Ah, og hvert batteri er en liten datamaskin som kutter vekk strømmen hvis det kortsluttes, lades feil eller tappes for mye for fort. Status på batteriene får du ved å bruke en app på telefonen (bilde i annonsen).


Jeg har brukt 2x 165Ah batterier og byttet til Victron lader som kan lade Lithium (de orginale 230V laderene er ikke egna for å lade Lithium). For de fleste vil 1x 165Ah være tilstrekkelig. Du kan velge selv om du vil kjøpe bilen med 1x 165Ah lithium, eller 2x 165Ah (se bilder på de forskjellige oppsettene). Hvis du ønsker 2x165Ah (totalt 330Ah) må du legge til 12.000 på kjøpesummen (hvert batteri har en verdi på 16.990 kr). Dersom du kun ønsker étt batteri er det annonsesummen som gjelder. Du velger selv hva du ønsker.


-Av en eller annen grunn blir disse bilene levert uten gulvmatter (som er helt hårreisende for en bil til over 1 mnok). Jeg har skaffet orginale gulvmatter fra Ford som passer i festene foran setene.


-Vinterdekk. Jeg kjøpte bilen i november, og la om vinterdekk umiddelbart. Sommerdekkene er så og si ubrukte, vinterdekk gått 5.000 km + (Bridgestone Blizzak verdi 14.000 kr). Det følger altså med ett sett felger, men både sommer- og vinterdekk.


Bilen er kun kjørt 12.000 km, og det er brukt setetrekk og trekk over rattet for å ikke sette merker eller spor. Det er ikke vært dyr eller tobakk i den. Varmvannsbereder og vannpumpe er ikke brukt i det hele tatt, kun funksjonstestet av forhandler som solgte den. Jeg har kun brukt avløpet. Toalettet har heller aldri sett en bar rumpe eller kjemikalier. Derfor tør jeg påstå at denne bobilen faktisk er "som ny".


Billigste 2023/24 260 Graphite Ultimate på finn.no per 10.2.23 er kr 1.149.800 - så her er det penger å spare, i tillegg til at du får med: vinterdekk (verdi 14.000 kr), knallsterkt 165Ah lithiumbatteri med lader (verdi 21.000 kr), samt gulvmatter (verdi 950 kr) og en full gassdunk.


Bilen har heftelse (lån ved kjøp) som slettes ved salg.


Bobilen er kjøpt på "Sør Caravan" i Agder, som har vært en alle tiders forhandler å forholde seg til. Veldig hjelpsomme og ryddige, trivelige folk som ordner opp raskt.


Bilen kan besiktiges i Oslo eller i Øystre Slidre i Valdres. NB! De gule ekstralysene følger ikke med, de skal brukes på en annen bil. KM-stand kan øke før salg.

Spesifikasjoner

Omregistrering
2 336 kr (avgifter)
Pris eks omreg
907 664 kr
Årsavgift
Les mer
Salgsform
Til salgs
Type bobil
Delintegrert
Chassistype
Ford Transit
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Effekt
170 Hk
Sylindervolum
2 l
Reg. sitteplasser
4
Soveplasser
4
Antall eiere
1
Lengde
699 cm
Bredde
230 cm
Totalvekt
3 500 kg
Egenvekt
3 025 kg
Nyttelast
475 kg
Bobilen står i
Norge
Reg.nr.
JR34965
Chassis nr. (VIN)
WF0DXXTTRDNM82825
1. gang registrert
03.11.2023
Tilstandsrapport
Nei
Garantitype
Resterende ny bobilgaranti
Tilstand
Brukt
Type seng
Tversgående seng

Utstyr

  • ABS-bremser
  • Airbag fører
  • Airbag passasjer
  • Antispinn
  • Cruisekontroll
  • Dieselpartikkelfilter
  • Elektriske vinduer
  • Fast toalett
  • Frostfri spillvanntank
  • Frostfri vanntank
  • Gassuttak
  • Gulvvarme
  • Kjøleskap
  • Kjørecomputer
  • Klimaanlegg bildel
  • Lettmetallfelger
  • Luftvarme
  • Myggdør
  • Navigasjonssystem
  • Radio/CD
  • Ryggekamera
  • Røykfri
  • Sentrallås
  • Varmtvann
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

6320 Isfjorden
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på JR34965

Gode råd til deg som skal kjøpe bobil

Annonseinformasjon

FINN-kode 339618070
Sist endret 23. apr. 2024 00:16

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.