Fiat Ducato
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Fin førstegangs-bobil til salgs.
Denne bobilen er det ikke mange igjen av på vegene, hverken i Norge eller på kontinentet.
Mekanisk er bilen i god stand, i mitt eie har jeg gjort følgende;
- hovedsørvis på 60 000km (bytte av bremseskiver, bremseklosser, bremsevæske, olje, filter, toppakning osv.)
- rustbehandling ved å påføre lanolin i 2018 (sauefett, samme som man bruker på ballasttanker på båt og plattform). Vedkommende som påførte lanolinen påpekte at bilen så veldig fin ut under.
- komplett vinterhjul-sett (holder ihvertfall en sesong til)
- komplett sommerhjul-sett (holder ihvertfall en sesong til)
- nytt passasjer-sete (kan tilbakeføres til opprinnelig hvor man har tre seter fremme)
- Nye bremseskiver i forbindelse med EU-kontroll i 2019
- Nye bremsesylindre bak i forbindelse med generell sørvis i juli 2020. Vedkommende som utførte sørvis har ett kriterie for å bedømme tilstand på gamle bobiler; "vil jeg reise på Norges-ferie med denne bobilen?" i dette tilfellet var det et klart "Ja".
- Byttet takvindu på badet, og reparerte tilhørende råteskader. Bilder finnes. Finner ikke spor av ny råte.
- Reparerte råteskader ved vindu i front på alkoven (bilder finnes). Finner ikke spor av ny råte.
- Isolert tak og gulv med easy-e isolasjon (tenk liggeunderlag med aluminiumsfolie for å reflektere strålevarme)
- lagt nye gulvfliser av stoff for å øke komfort
- følger med regulator, slange og overganger for å koble på fransk/sveitsisk/italiensk gass til bilens gass-anlegg.
Med denne bilen har jeg kjørt tur/retur Chamonix uten et eneste feilslag. Aldri opplevd noe problemer av noe slag. Gjennom Danmark kan man kjøre i 110 km/t hvis man skal rekke ferga i København :)
I Chamonix opplevde jeg aldri at vannet frøs til is, selv om det var minusgrader ute, da hadde jeg bare en liten elektrisk ovn på 200 watt gående. Om ettermiddagen er det bare å fyre opp i gassovnen, da blir det fort varmt!
Interiør-messig er det gode muligheter for å gjør den til sin egen, for perfekt er den nok ikke.
Strøm får den fra solcelle-panelet på toppen. Jeg har aldri gått tom for lys eller strøm til å lade mobil.
Lufter interessen i første omgang, må ikke selge.
Kostnadene for å eie en slik veteranbil er ikke mange kronene per måned.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Salgsform
- Til salgs
- Type bobil
- Alkove
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 85 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Reg. sitteplasser
- 4
- Soveplasser
- 4
- Lengde
- 598 cm
- Bredde
- 208 cm
- Totalvekt
- 2 800 kg
- Egenvekt
- 2 140 kg
- Nyttelast
- 660 kg
- Bobilen står i
- Norge
- Reg.nr.
- UR41449
- 1. gang registrert
- 03.07.1985
- Tilstandsrapport
- Nei
- Tilstand
- Brukt
Utstyr
- Gassalarm
- Hengerfeste
- Kjøleskap
- Luftvarme
- Markise
- Ryggekamera
- Røykfri
- Sykkelstativ
- Takgrind/stige
- Tilleggsvarme (f.eks Vebasto)
- Varmtvann
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.