SOLGT

Maxi Fenix dinette

Totalt restaurert Maxi

Pris 125 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Seilbåt/Motorseiler
Merke
Maxi
Modell
Fenix dinette
Årsmodell
1990
Lengde i fot
28 fot
Dybde
150 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Vetus
Motortype
Innenbords
Motorstr.
12 hk
Maks fart
7 knop
Drivstoff
Diesel
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit
Sitteplasser
6
Soveplasser
5
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Med tungt hjerte må jeg selge seilbåten til fordel for hus kjøp.

Mer bilder kommer, ettersom jeg for øyeblikket holder på å klargjøre båten for sesong
Den bli da
nypolert
bunn stoffet
bytta zink
bytta disel filter
bytta olje filter
bytta olje
ny vaska inni
rigga opp mast å seil

Selges altså helt klar for bruk.  Båten blir satt ut i midt av mai, å kan besiktes på lad frem til da.

INFO OM BÅTEN
Jeg har nå eid båten i 4 sesonger. å kalle det for sesonger blir feil å si. Har nesten tilbringet like mye tid i båten om vinteren på å restaurere den som om sommeren.
Ting som er oppgradert er
ny motor
nytt drev
nytt cockpit telt
nytt teak belegg i cockpit
ny trekte puter
alt nytt elektrisk
alt treverk pussa ned å lakka
nytt vvs system

Dette var kort oppsummert hva som er gjort. Her kommer den detaljerte forklaringen.

når jeg kjøpte båten var alt trværk gammelt æ forfalt å motoren var en sliten vovo. båten ble strippet ned i molekyler, er nokk ingen skruer på båten jeg ikke har hatt oppe.
alt av treverk ble pussa ned å lakka opp, gammelt ødelagt trværk ble bytta til nytt å sikrings skap ble byg i teak for å passe inn i båten.  Alt av tre arbeid er gjort med hjelp av min far som er møbel snekker, så her er det ikke noe snarveier som er tatt.

Ny motor ble instalert samtidig som nyt drev. før dette ble gjort coatet jeg hele motor rommet med hvit top coat for å kunne holde det rent å ryddig.  motoren er en 2007 model vetus motor med ny oppgradert dynamo på 90 A å ny starter. fantastisk god motor. drevet er et s 120 seil drev, med påmontert en 3 Balder folde propell av messing.

Det elektriske anlegget i båten ble også kastet lagt vekk når farfar komm innom. som skibs elektriker av yrke kunne ikke det elektriske anlegget se slik ut. selv er jeg nå utdannet automatikker å kan si at det elektriske anlegget i den båten her er et nivå over hva du finner i det meste av privat båter.
med nytt elektrisk anlegg, da snakke vi 2 nye forbrukslån batteri 1 nytt start batteri, koblet inn på hoved strømsbryter panel med mulighet for paralell kobling. og også selvfølgelig med volt sensitivt rele som sørger for ladig til start batteri før forbruk. dynamoen er bygget om med ladack som øker lade effektiviteten. videre er all kabelen som er brukt til starter å dynamo kun Tinn belagte fler kodelt kobber kabler som er brukt.
videre så er det montert er 60 w solcelle panel på dekk, samt kjøleboks(skap) under sete. Alt av lys inni båten er led lys. å alle kabler å ledninger er merket i sikrings skapet.
det elektriske anlegget bærer også preg av at jeg er automatikker. så hele båten er utstyrt med 5050 RGBww led list på 15A  dette må ikke forveksles med no vanlig led list som de selger på biltema. dette er ordentlig opplegg å sørger for at båten er like lys å kosleig på kvellen som på dagen.
det er også montert 24 omformer på 150w for å drive lys lenke man kan henge opp i cockpiten. så er det også montert er lite musikk anlegg. (ikke No Harry opplegg) 2 marine høytalere i cockpit å to inne i salongen. samt en 12 toms subb montert i hjemme bygd bass kasse i teak finer (denne kan forklares mye om dersom man er veldig interessert)

cockpiten har også fått en skinke oppgradering. her er alt av glassfiber blitt vannslipt å rubba opp for å få den til å skinne.  gulvet er lagt med easy teeak. det må ses i virkeligheten. det er ikke sånn teak belegg som de har på biltema. detter kjøpes i remser å limes sammen selv. prisen på belegget i cockpiten komm på 12 000 så det burde vell forklare kvaliteten.
så har jeg også fått sydd kalesje til cockpiten, dette gjør at båten føles mye større på dager med dorlig vær. etter som man kan sitte ute uten å bli blaut. man kan også kjøre å seile med genoa med teltet på.
cockpit bord er også blitt lagd. dette er lakket med 15 strøk ovatrol d1 å 15 strøk d2 akkurat som ror kulten. dette for å tåle vær å vind.
badeplattform er også blitt montert, dette for å få større båt en en kompis?? men viser seg å være genial. push pit bak kappet jeg også i 2 å sveiste på 2 nye stenger ned for å kunne gå ut bak. dette er genialt om man skal bade, eller rygger inn til bryggen.

Krybbe å stativ for vinter opplagring følger med

som dere kan lese er det gjort enormt mye med båten, masse jeg ikke har nevnt. (tror ikke det finnes noen andre maxi fenixkesr i så god teknisk stand) så ta gjerne kontakt for en hyggelig båt parat. jeg er klar veldig klar for å svare på spørmål. båten kan også kikkes på slik den står nå, mens jeg holder på med vår klargjøring.

TLF 98414608

Utstyr

Vhf Autopilot Solcelle Kjøleskap Dregg Anker rulle Fender Tau Koke apparat Rulle forstag Spinnaker Fokk (selv slående) Genoa Stor seil Vindex Høytalere Cockpit telt Opplags krybbe Opplags stativ Nye forbruks batteri 2×100 Ah Nye start batteri

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Vallemoen 49, 4520 Lindesnes

Annonseinformasjon

FINN-kode 349828890
Sist endret 1. mai 2024 18:11

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.