Marex 320 ACC

Norges peneste og best utstyrte Marex 320 ACC

Pris 2 990 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Cabincruiser
Merke
Marex
Modell
320 ACC
Årsmodell
2017
Lengde i fot
32 fot
Bredde
330 cm
Dybde
100 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Yanmar
Motortype
Innenbords
Motorstr.
370 hk
Maks fart
27 knop
Drivstoff
Diesel
Vekt
5 300 kg
Reg.nummer
LH2151
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit
Sitteplasser
8
Soveplasser
5
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Båtens høydepunkter:

  • 1120 Ah forbruks batteri
  • Påkostet strømstyring system med inverter
  • Keramisk forseglet gelcoat
  • Arida Pro S12 avfukter
  • Radar Raymarine Quantum 24C
  • Autopilot m/fjernkontroll
  • Syrefast anker m/ syrefast kjetting baug og akter
  • Utvidet og forbedret lydanlegg
  • Baugspyd med innebygd stige
  • 85 liter kjøleskap
  • 28 liter kjøle/fryseboks
  • Komfyr og 3 bluss på gass
  • Gode davitere til jolle
  • Beflexx sentralstøvsuger
  • Zipwake 450S
  • Baug og hekk truster med fjernkontroll, Sleipner SE60
  • Ebersprächer luft og vannvarmer
  • Full teakpakke
  • Led dørklys rundt båten
  • Solseng i baugen
  • Yanmar 8LV 370 hk V8


Beskrivelse:

Det som kjennetegner båten, er selvsagt akterlugaren. En stor lugar med sengeplass til 3 med massevis av skap og skuffer. I tillegg er det full ståhøyde i alle kabiner. Over akterlugaren ligger det en stor pute som kan brukes til soling eller en kosekrok på kvelden. Under puten ligger også kalesjen bak.


Tidligere akter lugar båter hadde sine utfordringer i forhold til logistikken rundt om i båten. Det var dårlig med dollbord og gjerne litt klatring for å komme seg ned på badeplattformen. Marex 320 ACC føles meget trygg og enkel og gå rundt. Brede fine dollbord med håndtak og støtter akkurat der hvor du forventer og finne det.


Når du går inn i båten, møter du en sittegruppe som enkelt kan sammenlignes fra en mye større båt. Her er det plass til og dekke på til 8-10 personer, delvis på grunn av de geniale uttrekkbare barstolene. På styrbord side er byssa plassert. Her er det god arbeid plass for den som liker å lage mat. Kokken, eller kokkene, er midt i begivenhetens øye, og kan være med i resten av selskapet.


Ved et enkelt håndgrep vipper man seteryggen bakover og dermed har man 2-3 sitteplasser i kjøreretningen.


Rederlugaren finner du foran. Den sengen er ut av en helt annen verden. Du kommer inn i lugaren og det ser ut som den aldri tar slutt. Dette er den eneste Marex 320 med hyller til mobil, vannflaske osv. innerst i senga da dette egentlig ikke leveres til modellen. Under sengen har man gjort et stort rom tilgjengelig. Lokket over rommet står åpent av seg selv med hjelp av dempere. Snur man seg rundt, er det massevis av skuffer og skap.


Badet er en historie for seg selv. Full ståhøyde i dusjen med plexiglassdør du skyver rundt så resten av rommet forblir helt tørt. Toalettet finner du i motsatt side av rommet.


For de som ikke har vært borti Marex kalesje før, gled deg, på eller av tar 1 minutt. Alle vinduer i kalesje ble byttet i 2022.


Lasterommet bak på plattformen inneholder alt du trenger av lagringsplass. Eget rom for tau, eget rom for 5 kg kompositt propanflaske, samt "eggeholder" til 4 stk. fendere. "Kista" som den blir kalt er også fantastisk å sitte på, på fine sommerkvelder.


Se https://marex.no/boats/320-aft-cabin-cruiser/


Båten står fortsatt lagret varmt innendørs klar for visning.


Sammenlign med Bavaria, Grandezza, Nidelv, Nimbus, Nord West, Sealine og Skilsø. Marex formelig oser av kvalitet.


Marex 320 ACC 2017 modell - med de nye store vinduene babord akter, som kom fra 2017 modellene. Marex har nå sluttet å produsere 320 og 370 så man kan forvente at de som er levert vill holde seg godt i verdi.


Yanmar 8LV370, strak aksel. En fantastisk 4,5 liter V8 diesel med veldig lite støy og vibrasjon. Denne må oppleves. 560 timer. https://www.yanmar.com/marine/product/engines/8lv370/


Båten er registrert i Skipsregisteret og kan belånes gunstig med pant i båten


Det er ingen skader på båten, meget velholdt, både de 2 foregående eierene og meg selv har vært særdeles opptatt av vedlikehold. Vinteren 2022/2023 ble hele båten keramisk forseglet av fagfolk og den fikk re behandling nå i vinter. 


Den er lagret varmt alle vintrene fra båten var ny, og service og vedlikehold er selvsagt utført av profesjonelle fagfolk, slik at alle papirer/stempler er i orden.


Fra våren 2021 har båten hatt hjemmehavn i Lågen i Larvik. Det vil si at motor har blitt ferskvanns kjørt etter hver bruk og båten har ligget i ferskvann når den ikke har vært i bruk.


Hele strømsystemet er byttet i 2022/2023

-      1120 Ah LiFePO4 batteri

Dette er så mye strøm at du stort sett aldri behøver å tenke på strømforbruk. Denne batteri kjemien er 100 % trygt og er montert i original batterikasse. Skulle du ønske å ligge i uthavn i noen uker i strekk er det også 180 watt sammenleggbart Wattstunde solcelle panel i båten.

-      Victron MultiPlus 12/1200/50

Med denne går du sømløst over til inverter drift når du tar ut landstrømmen. 220 volt er i stikkontaktene hele tiden, uansett om du kjører eller ligger i uthavn. Hårføner osv. fungerer fint så lenge de ikke står på maks.

-      Victron Cerbo GX

Denne gjør så du kan sjekke og justere alt hva angår båtens batterier uansett om du er hjemme, på hytta eller alle andre steder. Denne kan settes til å holde øye med hva du måtte ønske (nivå på dieseltank, fukt i kjølen, temperatur på badet, osv.)

-      Victron Energy Argofet 200-2 skillerele 200A til 2 batterier

-      Victron SmartShunt 1000A batterimonitor med Bluetooth

-      Victron SmartSolar MPPT 75/15A solcelleregulator med Bluetooth

-      Det er montert nytt startbatteri i 2024

-      Ny skjøteledning til landstrøm på 25 meter (i tillegg til original 25 meter)


Standardutstyr når båten ble levert i 2017:

  • Bunnstoff båt og drev (2 x primer 2 x bunnstoff)
  • Ladeapparat (30aph) og landtilkobling med 25 m kabel
  • Batteri pakke (3 x Lead-acid Deep discharge + 1 x Lead-acid start (~385Ah))
  • El. hovedbryter med aktivering på styrekonsoll og batteriovervåker
  • Elektrisk lensepumpe, 2 stk automatiske
  • Varmtvannsbereder m/230 V kolbe, og varme fra kjølevann motor, 40L. Denne fikk også mulighet for oppvarming med Ebersprächer vannvarmer i 2022 slik at man har varmt vann i dusj og spring selv om man har ligget en dag eller to i uthavn.
  • Defroster med varme fra motoren 10kW
  • Varmeapparat 4 kw, Ebersprächer D4 Plus
  • Hydraulisk styring
  • Vinduspussere med spyleranlegg fra vanntank
  • Kalesje
  • Gardiner i kabinene
  • Skuff skiller for tre skuffer
  • Brannvarsler i kabinene
  • Co2 alarm i kabinene
  • Kokeapparat på gass
  • TV antenne med TV kontakter
  • Dusj på badeplattform
  • Kompass
  • Kjølskap 85L
  • Vanntank 320L
  • Septiktank 160L
  • Dieseltank 480L


Ekstrautstyr:

  • Anchorlift Barracuda 1000 W, ankervinsj baug, m/ 50 m syrefast kjetting og XR15 anker (Ny 2019)
  • Anchorlift Barracuda 900 W, ankervinsj akter, m/ 50 m syrefast kjetting og TPX10 anker (Ny 2019)
  • Kontrollpanel for ankere i dashbord (Ny 2019)
  • Baugspyd med baugstige
  • Davitter nedfelt i teak, stål, avtagbare. Disse er helt klart den beste jolleløsningen til denne båten da disse går så langt ut at man fortsatt kan gå rundt på badeplattformen. Når du tar disse av er det ingenting igjen som er i veien på plattformen og bøylene får plass i luke/kjettingkassen i baugen.
  • Baug og hekkpropeller 3,1kW (4hk) med fjernkontroll, Sleipner SE60
  • Lyskaster fjernstyrt m/joystick
  • Barstoler i salongen, 2 stk
  • LED dørklys (10 stk) + 3 fra normal. Pent og praktisk på mørke kvelder.
  • Dimmer for LED lys (montert i kupé)
  • Gass stekeovn
  • Overmadrass alle kabiner (Visco-elastic memory materiale)
  • Solsengpute på fordekket (Ny 2019)
  • Teak pakke 1: Full pakke
  • Dashbord og styrekonsoll i Nextel antirefleks topcoat
  • El toalett, septiktank med tømming på dekk/dollbord, og makurator (Ny 2021) for tømming over bord
  • Fortøyningspakke: 4 fendere, fendersokker, fortøyningsliner, flagg og flaggstang
  • Kjøle/fryseskuff på 28 liter (Ny 2022)


Elektronikk:

  • Raymarine eS128 Hybrid touch GPS 12" Kartplotter med multifunksjonsskjerm
  • Navionics NAV+ 49XG Norge
  • Gjennomgående bronsesvingergiver CPT 120
  • Raymarine Quantum 24C Radar
  • Raymarine ACU 100 Autopilot
  • Raymarine S100, remote til autopilot
  • Raymarine CAM100, ryggekamera
  • VHF Icom M400BB
  • Stereo Fusion MS-BB300 med ekstern DAB+ antenne og 4 stk høytalere, de to høyttalerne oppe ved salong er kraftig forbedret (originale koster 990,- og de nye koster 5 695,-) og det er montert 2 x 12 tom aktive subber som du hører, men ikke ser. Særdeles pen lyd uansett og MYE lyd hvis man ønsker det.
  • Zipwake 450S, dynamisk trim kontrollsystem (Nye servoer 2022)
  • Glomex Webboat 4G Lite (4G internettruter)
  • Beflexx sentralstøvsuger. Denne rekker rundt i hele båten og kan brukes uansett hvor man er pga. inverter. Meget bra sug i denne kontra det meste annet av båtrelaterte støvsugere. (Blir mer som den hjemme)
  • Arida Pro S12 avfukter. Denne holder båten tør og fin når du ikke bruker den.
  • Gobius, 3 målere på septiktank. Veldig kjekt med dobbeltsjekk av tank nivå når flotørmåler som er standard kan være misvisende.
  • Frostvakt i motorrom
  • TV, med Chromecast, i forkabinen

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Kongsbakkåsen 8, 3261 Larvik

Annonseinformasjon

FINN-kode 347894989
Sist endret 28. apr. 2024 11:08

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.