PowerQuest

Powerquest i meget god stand selges gunstig.

Pris 895 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Daycruiser
Merke
PowerQuest
Årsmodell
1998
Lengde i cm
1036 cm
Lengde i fot
34 fot
Bredde
260 cm
Dybde
90 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Mercury Racing
Motortype
Innenbords
Motorstr.
1300 hk
Maks fart
65 knop
Drivstoff
Bensin
Vekt
3 700 kg
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit og svart
Sitteplasser
6
Soveplasser
2
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Sommeren kommer fort, og her er en powerboat i VELDIG god stand tilgjengelig for ny eier/entusiast for en meget hyggelig pris!

Dette er en 1998 modell Powerquest 340, som er en høykvalitets høyhastighetsbåt med uvanlig god innvendig plass. Skroget er slankt, lekkert og har en avansert bunnfasong med doble ventilerte sidestepp, "notched transom" balansestepp bakerst og ski i bunnen av skroget på lik linje med Fountain, Donzi og Nor-Tech. Spesielt med denne båten er også motoriseringen som består av to voksne big block motorer fra Mercury Racing, som de siste årene har gjennomgått en omfattende modifisering og renovering. Motorene har økt slagvolum til ca. 550 kubikktommer (9,0 liter), og er påmontert fuel injection fra Motec, som er "top of the line" innen programmerbare innsprøytningssystemer. MSD-tenning hører med og dette er professjonelt installert i båten. Begge motorene er kjørt i bremsebenk og kalibrert her i Norge av spesialister og tunet for bruk av 95-oktan norsk bensin for en optimal og korrekt bensinmengde osv. Dette sikrer en perfekt kalibrert motor som starter perfekt og bruker "lite" bensin sammenlignet med flere "tunes" man kan få tak i fra Amerika. Dashbordet er også verdt å nevne da dette har en digital skjerm med "analog" visning som er lett å lese i høy fart. Her kommer også feilmeldinger opp osv. Doble Gaffrig kontrollspaker og tiltbar hydraulisk rattpumpe gjør det mulig å finne seg vel tilrette for kjøring under alle forhold og throttling som i en ekte racerbåt. Stolene er høye og kraftige med elektrisk "drop down" sittepute. Dashbordet er stort og oversiktlig og har flere innbygde finesser som hanskerom og belyste koppholdere etc.

Teknisk er båten tipp topp med bl. et helt nytt komplett Bravo XR drev, og et drev med ny XR overdel og ny innmat i brukt undervannshus. Det er full servostyring med doble rustfrie utenpåliggende styresylindere for optimal kontroll i høye hastigheter. Dette må IKKE forveksles med "servoassistert kabelstyring" som mange norske båter benytter. Båten er kjørt under 100 timer siden all jobb med motorene er gjort og her får du en svært driftsikker og potent package med sugemotorer som er betydelig mer økonomiske i drift enn kompressormotorer. I tillegg er de lettere å feilsøke og skru på med betydelig mindre komponenter og slanger som kan ryke osv. Eksosmanifoldene er fra Stainless Marine og her slipper man de vanlige problemene med rustfrie 4-1 "headers" som lekker i sveiseskjøter. Dessuten gir de syrefaste tail pips'ene et flott visuelt inntrykk når du løfter den elektriske motorromsluken. Og lysen... Ja det er musikk med to V8ere som går synkront.

Båten har fått en betydelig oppgradering også på interiørsiden, med et helt STRØKENT interiør i cockpit med store originale stoler foran og original hel benk bak med plass til fire personer. Double diamond stitching, -logoen i hvert sete og sømmer som er helt rette. Dette ser meget bra ut og dette er utført med en presisjon som faktisk overstiger amerikanske båtinteriør fra tiden da båten var ny. I cabinen er en stor U-sofa trukket med et komfortabelt "alcantara-lignende" stoff. Betydelig mer praktisk og lunt enn de hvite "skinn" trekkene som du finner i de fleste powerboats. Cabinen har en stor seng forut og en konsoll med vask og en stor kompressorkjølt kjøleskuff for mat og drikke med et minimalt strømforbruk. Toalett finnes i eget rom med nesten full ståhøyde. I cabinen sitter 5-6 voksne personer godt og dessuten medfølger en stor portabel kjøleboks, også den kompressordrevet. Båten er derfor helt ideell for en liten familie eller bare gutta på tur!

Skroget er flott med helt minimalt med merker og riper. Dette ble lakkert for endel år tilbake og er polert jevnlig. Dette er sort lakk. Båten er ikke bunnstoffet, men har blank og fin gelcoat slik en powerboat skal være! Ved rask avgjørelse kan den amerikanske hengeren medfølge og inngå i prisen. Denne har "vanntette" hjullagere med smørenipler og fleksible "bearing buddies". Så denne tåler å kjøres ned på slippen gang på gang.

Båten selges til fordel for større båt. Prisen er satt svært gunstig for et raskt salg. Denne båten har etterhvert fått en selvkost på rundt to millioner kroner, og er eid og rigget av en ekte entusiast med bred erfaring med store custom motorer. Toppfarten ligger på ca. 70 knop avhengig av vekt, vær og føreforhold. Båten ligger klar for visning i Viken fylke. Visning med henting på Gardermoen flyplass går fint med et par dager forvarsel. Vi er også behjelplige med transport til hele Norge eller for utførsel og eksport ut av Norge. Båten er også innfortollet i EU tidligere, så denne båten kan du dessuten selge på eksport uten at EU moms må betales på nytt. En STOR fordel med dagens eurokurs og enorme powerboatmiljø i våre navoland og dessuten sterk dollar og euro kurs. Båten vil dessuten bli annonsert av meg (Play Marine International AB) utenfor landets grenser på Yachtworld og de andre store nettsidene samt på sosiale media som Facebook og Instagram. Powerboat miljøet i Skandinavia er i dag helt fantastisk med over 20 poker runs hvert år. Her har du en båt som passer perfekt til formålet med sikre egenskaper i grov sjø og dessuten en komfort og plass som mange LANGT større og dyrere powerboats kan bare drømme om!

Velkommen til visning og et hyggelig båtkjøp gjennom Play Marine Interntional, Europas mest aktive megler for salg av hard core powerboats. Vi startet i Norge i 2004, og flyttet driften til Stockholm i 2014, med markedsføring og salg av brukte båter fra kjente merker som Cigarette, Fountain, Eliminator, Technohull, Formula, Bernico og enkelte Riva, Hydrolift og Goldfish båter. Med drift i Sverige og i Saint-Tropez for Sportmer, har jeg derfor et relativt unikt nettverk for markedsføring og salg av disse båtene og motorer til disse. Derfor ønsker jeg seriøse henvendelser fortrinnsvis på telefon, da det er MYE reising. Vi kan også skaffe alle slags type speedbåter og motorer til gunstige priser etter 20 år med erfaring i dette segmentet av båtmarkedet.

Utstyr

Latham utenpåliggende racingstyring
Kiekhaefer 280 racing trimflaps
Gaffrig kontrollspaker for gir og gass
Motec state-of-the-art elektronisk innsprøytning.
Digitalt motordisplay
Bravo XR drev.
Mercury LAB FINISH propeller for optimal ytelse.
Bolster seats med eksepsjonell upholstry.
Stereo med bluetooth og 8 høyttalere
Mekaniske trim og tabs indikatorer
Doble C-Tech batteriladere
4 stk. nye 75 Ah batterier, dessutem med skillerellee og soble hovedstrømbrytere med "bridge-funksjon".
Elektrisk toalett
Ny UV-resistent havnepresenning av høyeste kvalitet med duk fra Sunbrella.
Syrefaste griperekker på dekk og i cockpit samt pushpit akter.
Heavy duty U-bolter nede på alterspeilet og i baugen for sinring på tilhenger
Amerikansk tilhenger tilpasset båten. (Ikke registrert)

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Annonseinformasjon

FINN-kode 340969338
Sist endret 20. feb. 2024 17:07

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.