Draco DC 20
DRACO DC20, I meget god stand,Canvas 2018/19, 2005 henger kan følge med
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Daycruiser
- Merke
- Draco
- Modell
- DC 20
- Årsmodell
- 1983
- Lengde i fot
- 20 fot
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Volvo Penta
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 145 hk
- Maks fart
- 32 knop
- Drivstoff
- Bensin
- Reg.nummer
- ADF022
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- hvit
Beskrivelse
2005 modell båthenger. Bk henger 1375 kg, koster vel rundt 38 000.- i dag. denne kan følge med for 10 tusen ved kjøp av båt. selges den utenom ca 18 tusen.Lagt ved noen bilder av div kvitteringer/oversikt, bare siden 2019 har tidligere eier brukt mye penger , se liste fra gammel annonse... + eier før ca 75 + eier etter lagt ut det i annonse her tekst som starter, elektronisk tenning,batteri+++ jeg ca 4-5 . Dette i tillegg eier før der har overhalt motor og gir
Info Fra tidligere eier:
Flott Draco fra 1982/83. 2 0 DayCab. Alt er originalt i båten, men meget godt vedlikeholdt. Masse påkostet siste år.
Drivstofforbruket er målt til i overkant av 70 lt per 100 nautiske mil (Sognfjord/Luster)
Service på motor / drev.
-Ny Electronic ignition
-Ny Starter 2022
-Ny Canvas kjøpt des .2018 (17,000 nok) montert 19
-Masse ekstrautstyr, tidligere eier var opprinnelig eier og utførte omfattende vedlikehold og ombygging av motor.
+++++++
Jeg har brukt båten kun noen turer Oslofjord og Sognfjord 2022 (150knm circa)
Den starte bra, går flott og lett i plan
------------------------------------------------------------
I tillegg til det over ligger jeg til.... Er mye som er bytta på motor her, fått med en liten oversikt og brukt mange 1000 på denne. Siden 2019...Alt av sink, drivaksel belg, eksosbelg, 2350.- Stuss vanninntak, 550.- Pakningsats øvre drev 1300.- gearkabel 400.- gjennomføring gearkabel 100.- Drivaksle (brukt) 1000.- Bensinfilter, olje, tennplugger, osv .....kalesje 17250.-
Div fortøyningsutstyr 4212.- ++ (ikke bilde av alt)
Nyere batteri og kabler/koblinger osv osv
Jeg har også ordnet papirer ( funnet gamle eiere) på både båt og henger ( VS 2903)
Så er reg på meg begge to, båt i småbåtregister. reg nummer ADF022
Fått litt hendvendelser ang båt og henger ang kg: Mener at nyere utgaver er noe tyngre en denne. Se link:
https://no.fritid.maritim.narkive.com/fnerFdkQ/vekt-pa-draco-2000-og-hva-slags-bat
følger med noen som sikkert er trekk til å ha til canvas ( er fler) når den pakkes ned , ligger inni båt , se bilder av inni båt.
Drev er tatt av og står i stativ og smurt opp og fått ny bunnstoff for drev og propell. Alt ser meget bra ut og drivknuten er fast og fin . kan nå enkelt inspiseres. Dette er enkelt å demontere ( tok under 10 min å få av pga er så godt vedlikeholdt/oppsmurt) og få på igjen.
Båten står på henger og er koblet fra slange på aggregat så hageslange kan kobles til og kan starte/teste motor på land.
Bat har fått solid rammeverk / telt rundt seg som holder vann og tyngden av snø enkelt hvis det ikke skulle prelle av. Så nye kalesje/ canvas ikke blir defekt. .
Det følger med en perm med kvitteringer, info, bruksanvisninger. Og enda mer utstyr (fender, stativ til drev, tauverk, div nye deler bla impeller til neste gang den trenger skiftes, oljefilter, osv osv) en på bilder!
har fått oppgitt at det følger med ca 40 liter med drivstoff men at tankmåler virker ikke ( er sjekka nå og måler/flottør i tank gir forskjellig motstand (ohm)når flottør taes opp/ned så denne ser ut til å virke, og måler på dash både lyser/ og nål går opp og ned når tilfører strøm, så virker som det er en ledning imellom flottør og måler som ligger i klem eller noe.
-------------------------------
Motor startet opp med en gang i dag 10/3 og kan sende film på sms av motor starter opp og går hvis du vil.
Er et lite finger hull i canvas ene side som er limt,
Vind tok tak i pressenning når den skulle på så vindusvisker fikk seg en liten trøkk, motor går men ingen bevegelse på visker. sikkert en bagatell men ikke sett på dette nå.
Ene rullehjul så båt står på henger er litt flatt blitt. er nyt i ene kasse med deler nytt oppi der. Dette kan selvfølgelig ikke byttes før båt er av henger.
båt er vasket utvendig /innvendig og spylt gjennom med ferskvann på kjølesystem sjøvannsiden og sprøytet inn konserveringsmiddel . Har og montert ny bunnplugg på vannsløyfe . Motor kjørt til litt varm (6-7 min) nå på land og går fint ved gasspådrag og tomgang. Så er klar for ny eier og ny sesong. ( Båt Står innpakket i plast) står og med 400 watt ovn inni. Ny kjøleveske på ferskvannside med frostveske.
Jeg har ikke brukt båten selv da den ble solgt til meg pga akuttsykdom av selger og vedrørende et huskjøp (kjøpte hele boet) og denne ble kjøpt med. Så jeg har gått grundig over alt, ser og virker meget bra alt i alt men kan ikke gi noen form for garanti.
Fått noen spørsmål ang bredde av ett par, så målt litt rundt.
Bredde max ca 230 cm (oppe med vindskjerm), nede er vesentlig mindre
Bredde nede bak 172 cm
Bredde oppe bak 205 cm
Bredde (ved hjul på henger) 175 cm
Bredde henger 211 cm
- Båt på henger står på radøy utenfor bergen.
Utstyr
Utstyr
-Fendere
-Tauverk
-Båthenger kan selges med for 10 tusen. Kjøp utenom ca 18.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
5936 Manger
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.