Vindø 45
Vakker og velholdt Vindö 45
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Merke
- Vindø
- Modell
- 45
- Årsmodell
- 1982
- Lengde i fot
- 34 fot
- Bredde
- 330 cm
- Dybde
- 160 cm
- Lystall
- 1.06
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Yanmar 3HM
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 28 hk
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 6 000 kg
- Reg.nummer
- FAK571
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Hvitt skrog, mahogny og teak overbygg og cockpit
- Soveplasser
- 6
Beskrivelse
S/Y Sing er en Vindö 45, 34 fot, i stor grad oppgradert til en Vindö 452-standard. Den er lettseilt, stødig og komfortabel og går behagelig i sjøen.
Sing har et romslig og delikat interiør, med rikelig naturlig lys og ventilasjon fra dekkshusvinduer og luker. Den har to separate lugarer, og soveplass for inntil tre personer i salongen.
Båten har et toalett på styrbord side. Like nedenfor leideren finner du en bysse med to bluss på en nyere gasskomfyr (2020) med ovn. I benkene er 2 vasker og mye lagringsplass, og ikke minst en romslig kjøleboks i benken. Hele kjøleaggregatet ble byttet i 2021. På babord side, midtskips, er det en navigasjonsstasjon med kartbord og elektrisk panel, VHF-radio og en klassisk, gammel peileradio. Det romslige salongområdet har en U-formet sofa på styrbord side og en rett sofa på babord side, begge konvertible til soveplasser. Et sammenleggbart spisebord med et raust flaskeskap i midten gir god spiseplass til seks personer. Båten har rikelig med stuerom i skott, hyller, skuffer og skap gjennom hele båten for oppbevaring, alt med en tiltalende treverkfinish i mahogni. Himlingen i salongen er av Oregon pine. Det er nye trekk på alle puter i salongen i 2023.
Sing har en Webasto dieselvarmer som holder salongen varm gjennom kalde dager. Det er også et elektrisk varmeelement i båten som kan brukes når båten er koplet til landstrøm.
Båten har et solid langkjølet glassfiberskrog. Dekkshuset er i mahogni og teak og dekker mesteparten av salongen. Rekka er av teak og gir en særlig elegant finish sammen med en fenderlist i messing. Båten har to aluminiumsluker på dekk for ventilasjon og lys. Oppgraderte vinduer på dekkshusets sider gjør salongen lys og fin. Det er full ståhøyde for personer opp til ca. 185 cm høyde i salongen. Båtens dekk ble renovert for drøye fire hundre tusen kroner ved Sollerud Båtbyggeri i Oslo så sent som i 2019. Det solide teakdekkets 12 millimetertykke bord ble demontert og slipt ned til 8 millimeters tykkelse. Det ble lagt på en 4 millimeters vanntett finérplate som ble limt på med epoxy, for å sikre at dekket er helt tett. Deretter ble dekkbordene skrudd på igjen før alt ble natet på nytt. I baugen er det montert et elektrisk ankerspill og en solid og tung dregg med 50 meter kjetting.
Cockpiten er romslig med teak i både seter og dørk. Som bildene viser, rattet av mahogny og montert på en pidestall sammen med en robust automatisk styringsenhet fra Autohelm. På pidestallen er det kompass og en nyere Garmin kartplotter med ekkolodd og mulighet for tilkopling av flere instrumenter.
Båten har dekksmontert aluminiumsmast med rustfrie stålstag og -vant. Det følger med et fullspilet storseil, nyrenovert genua på rull, en stormfokk og en spinnaker. Storseilet har to revpunkter og lazy jacks. Den løpende riggen består av robust polyester-tauverk med fall og skjøter.
Fordi båten er langkjølet er den både retningsstabil og stødig, og den kan seile i grunnere farvann enn de fleste båter med finnekjøl. Den yter godt i lette til moderate vinder og viser sin robusthet når den blir tøft vær. Roret er festet til akterenden av kjølen. Dette gir god beskyttelse og styrke til roret, og bidrar til en stabil styring.
Innenbordsmotoren Yanmar 3HM er en tresylindret dieselmotor. Motoren er kjent for å være holdbar, stille og vibrasjonsfri, og den har vært vinterkonservert hvert år siden båten var ny. Motoren har også et lavt forbruk av drivstoff, noe som gjør den økonomisk i bruk og ideell for lengre seilaser. Motoren i Sing fikk full service på sitt kjølesystem i 2022, ved verkstedet knyttet til Vindö-verftet på Orust der båten i sin tid ble bygget.
Sing er en vakker seilbåt som kombinerer tradisjonelt håndverk med et tidløst design og gode seileregenskaper. Vi får ofte begeistrede kommentarer når vi glir inn i naturhavnene langs kysten. S/Y Sing, en velholdt Vindö 45, 1982, bygg 12, er seilklar. Hun vil sjøsettes i begynnelsen av mai 2024.
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Gyldenløvesgate 7, 3117 Tønsberg
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.