Coronet 22 Sport
Coronet 22 Sport - klassisk dansk 70-taller
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Daycruiser
- Merke
- Coronet
- Modell
- 22 Sport
- Årsmodell
- 1978
- Lengde i fot
- 22 fot
- Bredde
- 244 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Volvo Penta Aq171 x 2
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 336 hk
- Maks fart
- 36 knop
- Drivstoff
- Bensin
- Vekt
- 1 200 kg
- Reg.nummer
- ABN 907
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Gul
- Sitteplasser
- 7
Beskrivelse
Nå har du sjansen til å kjøpe dette klenodiet billig før jeg evnt tar vårpussen og får den på sjøen selv. Den står på henger i Svarstad og kan hentes/fraktes så snart snøen nå forsvinner. Motorene gikk finfint da jeg tok den opp sist høst. De kan testkjøres på stedet så fort været tillater det. Får jeg bud over 150 000.- i løpet av de neste ukene lar jeg den gå, helst innen 1 mai. Hengeren er også til salgs, RESPO 3500V822T252 (R 3500P EW) (KR 7527).
Båten jeg drømte om. Har vært i mitt eie i 13 år og jeg føler nå for å overlate klenodiet til noen andre liebhabere av gamle klassiske daycruisere. Disse båtene ble produsert 1976 til 1980, konstruktør Hans Bruun Berthelsen. Båten er i god stand, men har selvfølgelig bruksslitasje.
Den fikk ny hellakkering (lastebillakk iflg forrige eier) i 1990, og da også omtrukket alle puter. De 2 VP Aq171-motorene ble også satt inn da, og hadde gått ca 435t da jeg overtok. Disse har i mitt eie fått delvis overhaling; dvs planslipt topper, byttet toppakninger, registerreimer, nye hydrauliske ventiler, renovert varmevekslere, og byttet div slitedeler fortløpende. Begge riserene/manifoilene var oppbrukt (tæret) da jeg kjøpte, så jeg fikk satt inn rustfrie fra Hitek (Australia), som har vært problemfrie siden. Disse kostet vel rundt 25000.- den gang. Den ene motoren måtte jeg bytte ut i 2018, da registerreim røk under kjøring. Dette er en heloverhalt motor og den går veldig pent. Kjørt ca/max 10t i året, altså 50t siden overhaling. Begge drevene fikk service i 2012, og belger byttet jevnlig, og alle anoder hvert år. På et tidspunkt (kanskje 2013) fikk jeg sandblåst og lakket disse. De har blitt ferskvannskjørt og avmontert hvert år. Stålpropeller er i god stand. Båten har stort sett blitt brukt i indre Oslofjord av meg de siste 13 årene, lite langkjøring. Før det i Tjøme-traktene. Rustfri bensintank ble satt inn av forrige eier. Den fikk ny havnekalesje sommer 2019. Den har vært stoffet sort under mesteparten av tiden, men de 3 siste årene hvit (Seajet 027 Saiko) som jeg synes ser bedre ut, og fungerer bedre mht groing.
Det er en fryd å kjøre denne båten, og nystoffet og på flatt vann kommer den lett opp i 35-36 knop, men har stort sett blitt kjørt i rolig tempo og marsjfart rundt 20 knop. Meld gjerne interesse her på meldinger eller på mobil.
Kan være behjelpelig med frakt på tilhenger.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Arnljot Gellines vei 5a, 0657 Oslo
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.