Comet 11
Båt i Lofoten? Perfekt langturseiler, bobåt og kystcruiser for salg!
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Merke
- Comet
- Modell
- 11
- Årsmodell
- 1979
- Lengde i fot
- 35 fot
- Dybde
- 180 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Volvo Penta MD17C
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 35 hk
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 12 000 kg
- Reg.nummer
- AAX630
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Blå
- Soveplasser
- 6
Beskrivelse
Da har tiden kommet for å legge ut min kjære Frøken Sørlie. Dette er den koseligste båten jeg har seilt, bodd i og eid så langt i min seilerkarriere. Men siden jeg jobber som seiler til hverdags på seilbåter i hele NordNorge, Svalbard og Arktis, så har jeg dessverre ikke tid til å gi skuta den oppmerksomheten eller kjærligheten hun fortjener.
Jeg har eid Frøken Sørlie i 4 år. Den blei kjøpt i Trondheim og jeg har seilt den langs kysten sørover til Solund og Gulen, og nordover til Lofoten og Vesterålen. Har selv bodd 2 vintre ombord, og har det siste året hatt venner boende ombord både sommer og vinter. Det er en veldig komfortabel og romslig båt. Hvor vi blant annet på det meste har vært 5 og 6 stykker på Ski&Seil og 7stk boende ombord på Trænafestivalen blant annet.
Båten seiler godt, og er i mine øyne en super kombo av liveaboard, langturseiler og kyst cruiser.
Den har en utradisjonell innredning, med veldig god romfølelse og godt lysinnslipp (båten er kjøpt som bobåt). Salong er i akterskipet, under cockpit, med god plass. Vi har vært over 20stk tilsammen i salongen/byssa. Selve bordet i salongen er motorkassen, så her er det også veldig god tilkomst til motoren til seilbåt å være.
Bysse og navigasjonsbord på henholdsvis babord og styrbord side i forlengelsen av salongen. Her er det også innendørs styreposisjon og vinduer i dekk. Der er også montert en Dickinson Lofoten dieselvarmer i salongen, som gir god varme i hele båten.
Bysse er utstyrt med forholdsvis ny gassovn og forholdsvis nytt kjøleskap (2015) som fungerer godt.
Hovedlugar finnes midskips, og her er en god og stor seng med "full størrelse" i alle retninger. Røykrøret fra dieselovnen går opp igjennom hovedlugaren, så det blir godt og varmt her og. Gjennomgående mast med mastefot finnes i skapet i hovedlugar. Gangen styrbord for hovedlugaren er utstyrt med 2 sjøkøyer.
Badet ligger mellom de to lugarene framover i skipet. Det er utstyrt med standard pumpetoalett, en liten dusj og servant. Det er varmtvannsbereder (10l) ombord som blir varm på landstrøm eller fra kjølevannet fra motoren.
Fremst i båten finnes en forpigg med en dobbelseng.
Jeg har utbedret båten i flere runder, med blant annet:
-Oppgradert innredning
-Tetting av lekkasjer i dekk og luker
-Overhaling av seil (hos seilmaker)
-Etterisolering av størstedelen av båten (skrogsidene over vannlinja med armaflex 19-26mm lukket cellegummi isolasjon)
-Ny sprayhood og bomtrekk
-Ny ankerkjetting
-Ny bauglanterne
-Bytta temperaturviser på motor
-Overhalt sjøvannspumpe på motoren (hos mekanikker)
-Rensa kjøleslynga på motoren (varmeveksleren/ferskvannsida)
-Bytta flotørbryter på elektrisk lensepumpe
-Ny landstrømkontakt ute, gjort av elektrikker (2021)
Og ellers gjort nødvendig vedlikehold på motor (olje+filterskift, impellerbytte, reimbytte++), bunnstoffing og vanlig godt hold underveis i mitt eie.
Forrige eier hadde en større runde oppgradering i 2015 på verft. Hvor han blant annet bytta stående og løpende rigg, gikk til anskaffelse av nye seil og byttet og oppgraderte all navigasjonselektrokikk. Kvitteringer og dokumentasjon på dette finnes ombord.
Båter er i god stand og klar for overtakelse. Den har vært i aktiv bruk hele mitt eie, altså både som turbåt og som bobåt, og er dermed jevnt og trutt tatt godt vare på.
Det er enda ikke gjort vårpuss med opptak og bunnstoffing osv. i år.
Seildrevet fusket noe ifjor, og ville ikke gå godt i revers. Dette problemet har jeg ikke lengre hatt ombord de siste gangene jeg har vært ute med båten, men må sikkert påregnes å utbedres.
5hk Suzuki 4t påhengsmotor kan følge med til et tillegg i prisen
Ring for mer info og avtale om visning. Båten ligger i Svolvær i Lofoten.
Jeg jobber som seilbåt-skipper og er avgårde på sjøen i perioder og dermed også ute av dekning.
Om ønskelig kan jeg bistå med frakt av båten til en plass langs kysten (om ikke du har lyst til å benytte sjansen til å kunne starte seilferien i Lofoten).
Håper på å finne en god neste eier for kjære Frøken Sørlie:)
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
8305 Svolvær
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.