H14 - 560
Rib for folk som er mye på sjøen - Sjøsterk profesjonell
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- RIB
- Merke
- Andre
- Modell
- H14 - 560
- Årsmodell
- 2020
- Lengde i cm
- 562 cm
- Lengde i fot
- 18 fot
- Bredde
- 237 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Yamaha HETL
- Motortype
- Utenbords
- Motorstr.
- 40 hk
- Maks fart
- 25 knop
- Drivstoff
- Bensin
- Vekt
- 400 kg
- Materiale
- Annet
Beskrivelse
Vi selger vår demo-båt fra 2020. Båten selges med spesifisert mva.H14 velges av militæret og andre spesialister, som trenere i profesjonell seiling, folk som jobber til sjøs i høy hastighet, samt av amatører som vil oppleve friheten ved å være på åpent vann. Et utpreget V-skrog gjør at båten har en nesten uvirkelig "myk" sjøgange under plan. Båten har en høy baug og en høy hekk slik at ikke grov sjø gjør det unødig fuktig ombord. Skrogets design gjør at smell og rystelser, som man har i det fleste båter med en flatere bunn, ikke kan oppstå. Dette er derfor en meget trygg rib. Det er ikke lagt vekt på puter og glamorøse detaljer, kun at båten er praktisk og sjøsterk under alle forhold. Vekten er også holdt nede gjennom en kostbar produksjons metode. Dette gjør at båten kan ha en liten motor. Den planer lett med 6 voksne ombord. Hastighet er ca 25 knop. Hvorfor vi selger? Vi skal ha en ny!
Den innovative designen og den moderne produksjonsteknologien gjør at H-14 ribber lett kan fraktes og flyttes med tilhenger. Produksjonsmetoden er den aller beste og materialene velges etter at navy seals har testet dem i sitt daglige arbeid. Alle H14 skrog er bygget med infusjonsteknologi basert på vinylester i en sandwichkonstruksjon. Infusjonsteknologi er en metode for å optimere en sammensatt konstruksjon basert på vakuumstøping. Sammenlignet med den konvensjonelle metoden der hvert lag blir vått og som regel da tyngre, blir det ved bruk av infusjon lagt "tørre" lag med fiber. Forskjellige typer strukturelle lag og forsterkninger er valgt av båt-designeren og vil gi en stivere båt der det behøves, eller tynnere/tykkere der mer eller mindre krefter virker på skroget. Formen forsegles så med en vakumpose under infusjonen. Limet dreneres inn i formen via et rørsystem, og spres deretter jevnt i hele skroget, og overskudds-limet forsvinner ut gjennom utløpsrøret. På denne måten fullføres skroget i ett teknologisk trinn og gir lette, sterke skrog. Sandwichkonstruksjonen er basert på en skum-kjerne med høy tetthet, som produseres spesielt for hver modell. Vår produksjonsmåte garanterer lette skrog med utmerket holdbarhet på grunn av riktig forhold mellom lim og glassfibre. Produksjonen kan enkelt repeteres, slik at hver båt har de samme parametrene som den originale designen.
Denne båten ligger i Bærum og kan ses der.
Utstyr
40/60HP Yamaha HETL. Bensin filter. Innebygget bensin ståltank på 65 liter. Styrekonsoll med syrefast håndtak i front. Inspeksjons dør til batteri kasse på siden av konsoll. To seter med ryggstøtte, luker til små lagringsrom på siden av sete konsoll. Ratt i plastikk, Teleflex mekanisk styring. Syrefast baug beslag for fortøyning. Diverse U-formede heise/fortøynings kroker. Komplett bilge pumpe med automatisk eller manuell funksjon. Ett lite lagrings rom i baugen. Sikkerhets tau på pongtonger. Dobbel gummi beskyttelse rundt hele båten. Ekstra høy hekk så ikke bølgene slår inn. Dypt V-skrog. Hypalon 1100 g/m2 pontong duk. Båten er ikke bunstoffet og har ikke lanterner. Motor instrumenter er installert.Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.