Video

Din båtforhandler

Utløpt

Ibiza

Ibiza 22 BR m/Suzuki 150HK

Pris 369 900 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Bowrider
Merke
Ibiza
Årsmodell
2016
Lengde i cm
678 cm
Lengde i fot
22 fot
Bredde
240 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Suzuki
Motortype
Utenbords
Motorstr.
150 hk
Maks fart
1 knop
Drivstoff
Bensin
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Velkommen til Stokken Båt & Motor AS - din leverandør av kvalitetsbåter og motorer.


  • Båten selges for kunde. Stokken Båt & Motor AS gir ingen garantier på denne.

Når Ibiza Lanserte sin nye Bowrider Ibiza 22 BR, ble denne testet av Vi Menn Båt, og fikk terningkast 6 !!

Her kan du lese testen:
En helt ny og spennende modell fra et av Norges mest profilerte båtmerker er ikke hverdagskost. Vi tester Ibizas nye bowrider.

Jøss, her er det noen som virkelig har tenkt bowrider. Det er den første og umiddelbare reaksjonen da vi setter føttene i Ibiza 22 Bow Rider. Ibiza har vært blant de mest fremgangsrike og profilerte norske båtprodusentene, siden den første Ibiza-modellen kom på markedet i 1991. Selv om Ibiza har gjort stor suksess med sine daycruisere, er det signaler fra kunder og forhandlere som gjør at man nå lanserer Ibiza 22 Bow Rider som verftets nye innstegsmodell. –Vi har studert litt på bowriderkonseptet, sier Ibiza-sjef Helge Duus. –Og lurt litt på hva som er sjarmen med å sette et par personer i baugen for å gjøre dem bløte, legger han spøkefullt til. Dermed har Duus under konstruksjonen av båten sørget for å gjøre skikkelig plass i baugen. Her skal du kunne rigge opp full solseng, eller et bord å sitte rundt. Samtidig fungerer båten uforandret bak vindskjermen. Her er det to pilotstoler og en passe stor aktersofa.

Bæring er tingen Ibiza vil altså ikke gjøre baugfolket våte på turen, og da blir bæringen i den fremre delen av skroget viktig. –Vi har videreutviklet skroget fra 20 Touring og Sport, og tilpasset det de spesielle behovene i en bowrider, forklarer Duus. Dermed er det tid for å legge fra kai, med en sørvestlig vindstyrke godt opp på skalaen for liten kuling. Egentlig litt mer enn du ville gått ut med i en 22-fots bowrider, i alle fall for fornøyelsens skyld. På hekken sitter det mellomste av tre anbefalte motoralternativer. Suzukis 140 hk er en kjent og velfungerende motor for båter i denne klassen. Vi finner frem måleutstyret, og selv om forholdene ikke er de beste, klarer vi å finne en nokså lun vik for farts- og støymålinger. Med 140 hk har båten et meget fint fartsområde rundt 27–32 knop, der motorlyden ikke blir påtrengende med 81–84 dBA. Toppfarten ligger på 37 knop, og med 150 hk skal det ifølge Ibiza gå 42 knop. Båten planer lett, er enkel å trimme og dønn stabil i toppfart, så litt ekstra hester tåler den garantert. Skal du kjøre med mye folk om bord, vil sikkert den mer volumsterke 150 hk fra Suzuki kjennes riktig. Bryr du deg ikke så mye om hva som skjer over 35 knop, vil den mindre 115 hk også fungere.

Ut i bølgene Ibiza 22 Bow Rider later ikke som om den skal være den mest sportslige båten i Ibiza-stallen. Likevel gjør den en solid figur. Den smårotete halvmeterssjøen vi får innaskjærs, merker du lite til om bord. Mer overraskende er det hvor sikkert og stødig den takler to-meters bølgene vi får på utsiden av skjærgården. Jo, det blir lufteturer og du merker at du lander, men de ubehagelige smellene uteblir. Båten legger seg lite inn i vind og bølger, og spesielt i medsjø liker vi at baugen gjør som Duus lover: Den bærer, og holder fribordet med god margin.

Nytt dashbord
På førerplassen blir du møtt av et moderne dashbordkonsept som også er på plass i andre Ibiza-modeller. Det betyr her en pent nedfelt kartplotter og en instrumentstripe på toppen. Forholdet mellom gass/ gir, ratt og dørk gjør at du sitter stødig og godt selv i sjøgang. I starten synes vi kanskje vindskjermen virker litt lav, en innvending som forsvinner når vi bruker den lettvinte høydereguleringen på siden av setet. Da er det fort gjort å finne en sitteposisjon med siktlinje under vindskjermen sittende, og over vindskjermen når du vipper opp seteputen og sitter halvhøyt.

Gjennomtenkt En velfungerende førerplass er bare ett viktig eksempel på at Ibizafolket har erfaring i båtbyggerkunsten: Du ser det igjen på mange og gode stuverom, fine utsparringer til småting på copilotplassen, og de lett tilgjengelige, brede badeplattformene med tauluker på hver side av motoren. Og for ikke å glemme baugen, der ryggputene gjør det behagelig å lene seg tilbake og nyte utsikten fremover på fine dager.

Stokken Båt & Motor AS holder til på Hvaler rett utenfor Fredrikstad og forhandler Mercury, Nordkapp, Nordkapp Airborne, Nordkapp RS, Sting, Zodiac, Grand RIB, og River. Vi tilbyr innbytte av båt samt finansiering fra Santander og DnB til meget gode betingelser. Vi har alltid et godt utvalg av bruktbåter til salgs. Besøk våre nettsider og bli bedre kjent med oss! Vi tar forbehold om feil i annonsen.

Utstyr

  • Garmin Kartplotter
  • Solseng baug
  • Teakpakke
  • Kalesje
  • Badestige
  • Badeplattform
  • Flaggstang m/Flagg
  • Cockpitbord
  • Koppholdere
  • Navigasjonslys
  • Komplett putesett

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Annonseinformasjon

FINN-kode 283639555
Sist endret 19. apr. 2023 11:50
Referanse x Håvard Løvvold X

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.