Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
Marex 770 Holiday
NY PRIS! Marex 770, 88 hk Yanmar. Siste pris før ferien!
1985
25 fot
Innenbords
8
Pris
139 000 kr
Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Selgeren kan ikke kontaktes angående dette kjøretøyet.
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innGratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Marex 770 Holiday, går for å være den best utnyttet plassmessig i denne klassen. Når jeg kjøpte den, letet jeg lenge etter at en Marex 770 med 88 hk og Yanmar skulle komme for salg. Fartsmessig marsjer båten normalt på 3000 o/m, og ligger da i fartsområde 11-12 knop. På topp klarer man ca 15-16 knop, alt etter strømforholdene i sjøen og hvordan båten er lastet.
Vedlikeholdsmessig er båten godt fulgt opp, og den har hatt 2 eiere før meg. Jeg hadde en gjennomgang av motor hos Yanmar forhandleren Bildøy båt og motor, med ventiljustering, oljeskift på motor og gir, impellerbytte, montering av nytt forfilter til diesel, service, reimer og gjennomgang av totalen. (Kostnad 13-14000,-).
I år har jeg nettopp fått byttet olje på motor/gir av Bildøy Båt (4900,-), slik at båten skal være klar til sesongen. Jeg har selv byttet dieselfilter 1 & 2, og luftfilter. Båten var på slipp for rengjøring og zink bytte, i slutten av mars-23, så den er klargjort for sesongen.
Alle skroggjennomføringer er skiftet fortløpende, siste nå i fjor hvor jeg tok gjennomføringen til septiktanken.
Motoren ble byttet i båten ved ca 462 timer. Timeteller på maskinen viser ca 1880 timer, mens reelt timetall er ca 1400 timer på ny maskin. Det foreligger dokumentasjon på dette.
Nytt av året, er at motor har fått ny turbo (10.000,-). Den gamle stod fast etter vinteren, da motor var kjørt for snilt året før (grunnet høye drivstoffpriser). Etter turbobytte, oppleves motoren som friskere, og kjappere. Turtall ved marsj nå ligger på 3000-3100 o/m, og 3500-3600 o/m på fullt.
Liggeplassene i båten er fordelt til 2 stk i salongen fremme, og 1 stk i akterkabinen bak. Ser at enkelte annonserer disse med liggeplasser til 6, men da skal man være ekstremt glad i hverandre. Da er nok det tatt med 2 stk i 110cm sengen i akterkabinen, og 2 stk på solsengen. Alt er selvsagt mulig, men det er mer reelt med 3 sengeplasser.
I sittegruppen oppe, er det god plass til 6 stk rundt bordet. Man har mulighet til å vende førerstolryggen for å få 2 plasser, samt at man klapper ut bordet slik at dette nesten blir i hele båtens bredde. Da er det plass til 6 stk til frokost.
Denne båten, er også levert med såkalte steglister på siden. Dette for å forhindre vannsprut over dekk i røff sjø, samt at de fører til at båten går lettere i vannet. Hydrauliske flaps fungerer fint til å korrigere båten, slik at du til en hver tid ligger beint å kjører uansett skjevfordeling av last.
Det er også foretatt jevnlig oppgraderinger av hele båten. Putesett ute er skiftet siden ny (har ikke årstall på disse), båten fikk ny vendbar styrestol for noen år siden, og alle gardiner er hjemmesydd nye i år. Har planlagt å trekke om skutesidene fremme med lysere skai for å få litt nyere preg der fremme, men denne salongen blir aldri brukt til noe annet enn soving, så har ikke brydd meg med å starte på det.
Båten har teakplatedørk i store deler av båten, som er meget slitesterk. Toalettet er også snudd i denne båten, slik at det er mulig å lukke døren når man må gjøre sitt fornødende. Toalettet er også byttet for noen år siden.
Har også sydd trekk til å ha rundt kalesjene når de er lagt ned, slik at de ikke ligger å blafrer under kjøring. (Se bilder)
Det er montert snapdaviter, og motorfeste for jollemotor bak på båten, men gummijolle og motor følger ikke med i handelen.
Det er installert ny batteribank i båten, og nye ladere for ca 3 år siden. Her har man ett 80 ah til start, og ett 125 Ah til forbruk. Dette er marinebatterier fra Exide og ladere beregnet for dette formålet.
Det er også i nyere tid installert ett nettbrett for navigering, via Gulesider sine sjøkart. Dette kommer i tillegg til kartplotteren, som har gamle kart.
Tekniske data på båten:
-220 liter dieseltank
-110 liters vanntank
-110 liters septiktank
Båten har noen år på telleren, men vil påstå at den er godt holdt for alderen. Noe vil man selvsagt finne å utsette, men teknisk er båten veldig bra.Ta kontakt dersom du/dere ønsker å prøvekjøre/besiktige båten.
Båten vurderes solgt, grunnet overgang til skjærgaardsjeep/bowrider. Innbytte kan være aktuelt.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Marex
- Modell
- 770 Holiday
- Modellår
- 1985
- Type
- Cabincruiser
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 88.0 hk
- Motorfabrikant
- Yanmar 95 modell
- Type motor
- Innenbords
- Topphastighet
- 15 knop
- Byggemateriale
- Plast
- Vekt
- 2 000 kg
- Lengde i fot
- 25 fot
- Dybde
- 75 cm
- Bredde
- 280 cm
- Sitteplasser
- 8
- Soveplasser
- 3
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- AAM972
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.
Uavhengig tvisteløsning
Vår partner Mekle tilbyr digital tvisteløsning hvor begge parter i en reklamasjonssak får hjelp av en jurist til å finne en rimelig løsning.
Les mer om Mekle herAnnonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.