Fjellstrand Aluminium Yachts A/S
SOLGT!!
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Andre
- Merke
- Andre
- Modell
- Fjellstrand Aluminium Yachts A/S
- Årsmodell
- 1981
- Lengde i fot
- 49 fot
- Bredde
- 448 cm
- Dybde
- 180 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Volvo Penta TMD 120 A
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 270 hk
- Maks fart
- 10 knop
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 27 620 kg
- Reg.nummer
- LJUA
- Materiale
- Aluminium
- Farge
- Sort og hvit
- Soveplasser
- 7
Beskrivelse
Vi har mottatt et bud på båten, men budgiver fikk ikke finansiering allikevel. Båten legges nå ut på nytt med redusert pris, da vi ønsker å komme videre med våre andre prosjekter. Prisen reduseres fra 2,3 til 1,9 mill.
*Mulighet for å overta vår båtplass sentralt i Oslo ut året, vederlagsfritt!*
*Også mulighet til å fortsette kontrakten for båtplassen*
Vi selger nå var fantastiske båt "Windbris" som har vært vårt hjem og feriested de siste 10 årene. Nå er det andre spennende båtprosjekter (og et hus) som står for tur. Windbris er en utrolig god og fin båt å være i, og med alle systemene som finnes ombord kan man her leve komfortabelt som om det var en leilighet. Her er det tørt, rent og varmt, hele året rundt! Vårt første barn vokste opp her, og vårt andre fikk også en stund ombord. Det er masse plass både under dekk og i styrhus, for ikke å glemme det fantastisk akterdekket man får, med god plass til familie og venner. Det er soveplasser til minst 7 stykker. Man har rikelig med lagringsplass i både skuffer og skap inne, samt kasser og lagringsrom på dekk.
I forpiggen ligger captains cabin med dobbeltseng, skuffer, skap, nattbord og lagringsplass under seng. Akterkabinen inneholder en dobbeltseng med skap og lagringsrom under, et relativt stort walk-in closet og skrivepult. Det er også flere skap og skuffer i akterlugar. Salong i styrhus kan gjøres om til soveplasser og det er også mulighet for å re opp sofa under dekk.
Dette er ikke bare en bobåt. I sin tid gikk Windbris under navnet Sjøgar og var i drift som passasjerferge i Øygarden utenfor Bergen. Mange kan huske å ha kjørt med denne båten i all slags vær, til og fra skolen eller hva det måtte være. Senere er det flere som husker Windbris som "Bolærne-båten", da den gikk i trafikk der. I tillegg kan båten skryte på seg å ha fraktet fanger til Bastøy og gått i charter med håpefull single mennesker på "singel-treff" i Oslofjorden.
Den dag i dag kan Windbris brukes på fjorden og alt ligger til rette for en nydelig sommer ombord. Selv har vi vært på mange turer med båten, men vi skulle ønske det hadde vært fler. Vi må innrømme at mesteparten av tiden har gått med til renovering.
Vi håper nå å finne den eller de riktige eierne, slik at Windbris kan brukes og bli tatt vare på og at dere kan høste fruktene av alt det harde arbeidet vi har lagt ned her =)
I vårt eie har båten vært igjennom omfattende renovering, innvendig og utvendig, under og over vannlinjen.
Den fremstår nå som meget pen og velholdt.
Kort om hva som har blitt utført:
Sandblåst hele båten, skiftet ca 4 kvm plater i skroget, malt opp med Hempel fergespec 2-komponent epoxymaling.
Rengjort dieseltanker.
Satt inn Kabola fyringssystem med vannbåren varme. Dette er et avansert system som løper gjennom hele båten og kan driftes både på diesel og strøm eller en kombinasjon.
Motor: Sylinderlekasjetest med gode resultater. Skiftet dyser. Dieselpumpen har vært levert til sjekk og justering. Ellers vanlig motorvedlikedhold.
Montert varmtvannsbereder, elektrisk kverntoalett, vannpumper og trykktanker.
Montert Victron strømsystem og batteribank både for forbruk og start. All 220V går gjennom inverter, slik at man har tilgang til 220V uavhengig om man har landstrøm.
Renovert innvendig under dekk: Alt revet og bygget opp på nytt, isolert med styrofoam i skutesider og dørk, ellers sprøyteisolert med 2-komponent polyuretanskum. Parkett på gulv. Bygget bysse på nytt.
Renovert styrhus: Hele styrhuset ble bygget opp på nytt med ny innredning i skinn og teak, ny styreposisjon og nytt sikringsskap. Varme rundt sittegruppe og på dørk under bord med egen termostat. Isolert med 2-komponent polyuretanskum. Laminat på dørk.
Styrhus forlenget med ca 2 meter, sveiset samtidig tak over akterdekk og over svalgang med støtter ned til rekke. Sveiset ny nedgang til maskinrom. Innvendig ble badet utvidet og bygget på nytt, lagt membran og klemring på sluk.
Utvendig isolert oppunder akterdekktak og svalganger.
Alle vinduer i styrhus skiftet til 2-lags isolerglass med herdet glass ytterst. Montert fire nye ko-øyer, hvorav to av de kan åpnes.
Alt av belysning ombord er skiftet til dimmbare LED pærer. I styrhus og på badet er det mulighet for å skifte til rødt lys for nattseilas.
Så og si alt av strøm-og vannsystemer er lagt på nytt.
Satt inn ny septiktank.
Montert kalesje, heldekkende rundt akterdekk og på sidene.
Sveiset portuguese bridge med port til fordekk.
Nytt teppe på akterdekk og på svalganger.
Formsydde gulvtepper til alle rom under dekk (ikke med på bildene).
++++ mye mer. Så og si er hele båten bygget opp på nytt.
Vinter 2020 stod båten på land og følgende ble utført:
-Sveiset inn nytt hylserør
-Ny propellaksling
-Ny pakkboks
-Nytt cutlesslager
-Ny mellomaksel
-Overhalt kardangaksel
-Satt inn nye lager til mellomaksel
-Ny vulcan gummikobling
-Alle gjennomføringer skiftet til komposittgjennomføringer
-Ny maling opp til fenderlist og ny vannlinje malt opp
-Nytt bunnstoff
-Nye sinkannoder
-Fjernet gammel ballast og rengjort innsiden
(kostnad ca 300 000kr)
Prosjektet med denne båten har pågått de siste 10 årene og det er lagt ned flere tusen arbeidstimer her. Båten har blitt påkostet godt over 1 million kroner i denne perioden. Vi har mye bildedokumentasjon på arbeidet som har blitt utført.
I 2019 fikk vi en verdi/markedsvurdering av godkjent båttakstmann pålydende 2 500 000 kr. Prissetting av denne type båt er vanskelig, men vi tar utgangspunkt i verdivurderingen. Senere har vi påkostet båten over 300 000 kr og den selges nå til godt under selvkost.
Båten er registreringspliktig og registrert i skipsregisteret.
For oss er det viktig at vi finner en seriøs kjøper som kan ta hånd om båten videre.
Med forbehold om feil i annonsen.
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Gabels gate 45b, 0262 Oslo
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.