SOLGT

With Champagnecruiser

Nydelig 1960 With Champagnecruiser til salgs

Pris 190 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Trebåt/Snekke
Merke
With
Modell
Champagnecruiser
Årsmodell
1960
Lengde i fot
21 fot
Bredde
245 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Yamaha
Motortype
Utenbords
Motorstr.
40 hk
Maks fart
20 knop
Drivstoff
Bensin
Reg.nummer
XAO120
Materiale
Tre
Farge
Mahogny
Sitteplasser
8
Soveplasser
2
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Sjelden mulighet til å skaffe seg en av Oslofjordens vakreste båter! Det er i alle fall mange som mener at det er i nettopp den kategorien denne båten befinner seg i.

Båten har også høy historisk signifikans da dette er båten Bror With, en av Norges fremste båtdesignere i moderne tid, bygde til seg selv tilbake i 1960. Det skal visstnok også ha blitt bygd en identisk søster-båt til Withs’ svoger men såvidt vi vet er det kun denne av de to igjen. Så dette er utvilsomt en høyst unik båt, i begrepets rette forstand.

I perioden 2015/2016 ble båten totalrestaurert for forrige eier av båtbygger Erik Skaar og hans sønn Frode Skaar på deres båtbyggeri ved Glommas bredder, like utenfor Fredrikstad. Båten ble i denne perioden påkostet svært høye summer for å sette den i original stand, og det tok også et tresifret antall timer å gjennomføre dette svært omfattende restaurerings-arbeidet.

Båten er i all hovedsak bygd av mahogny men det er også innslag av Sibirsk Lerk på fordekk og innvendig dørk samt utrakt bruk av teak på interiør. Spillet og gløden i treverket er virkelig noe helt spesielt og båten mottar mye positiv oppmerksomhet når man er ute på fjorden. Forståelig nok da den virkelig framstår som et smykke av en båt!
Kabinen har store, 180 graders vindusflater som gjør at gjester får med seg alt underveis på turen, selv om man velger å bevege seg inn i kabinen hvis det skulle bli kjølig. Både kabinen, førerplassen og aktersalongen er veldig gode steder å være! Det medfølger spesialsydde, behagelige puter, som også var nye i 2015, både til kabin og aktersalong. Madrasser om du vil, iht kabinen, da det er fullt mulig for to personer pluss barn å dra på helgetur og overnatte i båten. Det er en en egen folde-dør som gjør det mulig å lukke inn til kabinen.

Motoren er en firetakts 40-hesters Yamaha (F40FETS-C) som var ny og ble installert på båten i august 2015. Full servicehistorikk fra første år hos autorisert forhandler med stempler og signatur i serviceheftet hvert år. Gangtid er beskjedne 245 timer ("knapt innkjørt", som mange ville sagt), og båtens toppfart er 18-20 knop, avhengig av vær og vind. Fort nok til at man kan forflytte seg ganske langt om man trenger det, selv om båten kanskje aller best kler cruising i rolig til moderat tempo. Motoren er også utstyrt med power trim for å vinkle motoren / propellen best mulig avhengig av vær, vind og antall pssasjerer ombord.

Alt elektrisk var også nytt i 2016, med oversiktlige, originale Yamaha-instrumenter, gasshendel med fin følsomhet og ikke minst et vakkert ratt i massiv mahogny som kler båten svært godt. Fjernkontroll (2 stk) for tyversikring / startsperre medfølger. Kostnaden alene for motor, montering av instumenter, kabler, batteri, lensepumper etc. kom alene på 103.500 kroner sensommeren 2015. Dokumentasjon på dette foreligger.

To mobile bensintanker på 25L per stykk medfølger, noe som gjør det enkelt å fylle bensin, også før man går fra kai. Altså at tankene kan fylles opp på ordinær bensinstasjon og medbringes ombord før avreise. Motoren er ellers helt problemfri og veldig enkel å forholde seg til, og en årlig service er alt som trengs for å holde den i problemfri stand. Noe helt annet sammenlignet med eldre, innenbords motorer som er langt mer komplekse og som også vil være langt dyrerere i drift. Denne motoren er svært gjerrig på drivstoff og det blir ofte lenge mellom hver tanking, i alle fall med vårt bruksmønster. Båten har ellers et veldig godt balansepunkt og oppfattes som svært stødig i sjøen. Badestige som henges på rekka ved bruk medfølger, og fordekket er et ypperlig sted å stupe fra!

Splittflagg, som vi mener kler en båt som denne veldig godt, medfølger. Det samme gjør vimpel til fordekket. Bruk av splittflagg fordrer medlemskap i KNS (Kongelig Norsk Seilforening).

Når det gjelder antall passasjerer så er 5-6 voksne inkludert kaptein det som er mest komfortabelt. Ellers så er dette en båt som har blitt topp vedlikeholdt og nøye fulgt opp i vårt eierskap. Båten framstår i svært god stand og oppfattes av både oss selv og folk vi møter underveis som en helt spesiell båt med sjeldent vakre linjer og mye sjel. Trebåter med en slik grad av mesterlig håndverks-utførelse og design bygges ikke lengre, helt enkelt.

Kan besiktiges på Malmøya sentralt i Oslo etter avtale. Kun seriøse interessenter.

Utstyr

Tauverk, fendere, redningsvester, KNS-flagg og vimpel, nødutstyr; flytebluss, nødrakett, håndbluss, åre, to fjernkontroller, to drivstofftanker, ekstra bensinkanner m.m.

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Ormøybakken 3, 0198 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 218269382
Sist endret 18. sep. 2021 21:32

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.