Utløpt

Sportling 610 Cruiser. Levering 2022

Pris 505 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Daycruiser
Merke
Andre
Årsmodell
2022
Lengde i cm
610 cm
Lengde i fot
20 fot
Bredde
235 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Mercury/Honda
Motortype
Utenbords
Motorstr.
150 hk
Maks fart
45 knop
Drivstoff
Bensin
Vekt
900 kg
Materiale
Glassfiber
Farge
Grå/hvit
Sitteplasser
8
Soveplasser
2
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Sportling 610 Cruiser.

Praktisk og brukervennlig daycruiser med kombinasjoner av løsninger som skiller seg fra mengden. Vi er utsolgt for denne modellen for denne sesongen, men vi tar allerede nå i mot bestillinger for 2022 sesongen. Bestill nå og få båt til årets pris. Båten produseres hos anerkjent støperi i Grimstad som også produserer for andre norske kvalitetsmerker.

Er du i markedet etter båt og vurderer en kvalitetsbåt bygget i Norge? Er du på jakt etter noe annet enn "naboen" samtidig som du ønsker stilren og diskret design med moderne elementer? Da kan kanskje Sportling 610 Cruiser være noe for deg. I tillegg får du en kjøreopplevelse utenom det vanlige og kanskje klassens beste sjø-og fartsegenskaper, tuftet på et velprøvd skrog med en ny innredning/innerliner med mange praktiske og brukervennlige løsninger. Sportling 610 er en kjøremaskin av de sjeldne. Ønsker man ekstrautstyr utover det som finnes i oppsettet til båten er vi behjelpelig med å montere dette til hyggelig pris ette avtale. Båt selges med motorer fra Mercury og Honda og kan også selges uten motor. Vi etterstreber også å tilby andre motormerker hvis ønske om dette. Båt kan bestilles i helhvit, lys grått skrog og hvit innerliner, eller skrog og innerliner i lys grå.

Hvorfor velge båt fra Stormer marine:

- Velprøvde og supermoderne v-bunnskonstruksjoner som blant "kjennere" går for å ha kanskje denne båtklassens beste sjø og fartssegeskaper.
- Konstruert av den legendariske konstruktøren Jan Herman Linge kjent for blant annet OL-båtene Soling og Yngling, Fjordling, Vesling/Wesling, Musling og et utall andre fantastiske motorbåter.
- Støtte en av få bedrifter hvor all produksjon fremdeles foregår i Norge.
- Støtte norske underleverandører som benyttes i produksjonene.
- Solid dimensjonerte båter med kvalitetsstøp fra erfarne båtbyggere.
- Diskre skille seg fra mengden med tidløse, klassiske, minimalistiske linjer med retrofuturistiske designinnslag.
- Produsert av entusiaster for entusiaster og andre som setter pris på god sjøbåt.
- Valgfrihet av motormerke.
- Valgfrihet på utstyr og finesser, da båtene produseres på bestilling kan kunden være med på å bestemme deler m.m og kunden kan følge byggeprosessen fra
start til slutt.

Sportling 610 Cruiser
Sportling 610 Cruiser er vår andre båtmodell ut på den nyutviklede plattformen som deles med 610 Soft-top. Nå kommer en retrofuturistisk daycruiser basert på den samme innerlineren/innredningen og med det samme velprøvde 610 GT-skroget. Sportslig, praktisk og stilren cruiser med suverene kjøre-egenskaper. Båten har høye fribord og man sitter dypt og beskyttet. Kalesjen har ståhøyde. Båten har mange gunstige egenskaper og løsninger som skiller seg fra mengden i dette båtsegmentet.

Skrogkonstruksjon
Sportling 610 er "storebroren" til Fjordling 17/18 og Vesling 490 (tidligere Wesling 16). Skroget har mye felles med disse legendariske båtmodellene. Sportling 610 er en sportslig båt med et skrog der sjøegenskaper og komfort står i høysetet og er konstruert av den legendariske båtkonstruktøren og designeren Jan Herman Linge. Skroget er kompromissløst utformet med tanke på farts- og sjøegenskaper, uten at innredning eller andre elementer har fått være med på å bestemme skrogets form. Første prioritering har hele tiden vært et komfortabelt og sikkert skrog, som gir utrolige egenskaper også i urolig sjø og relativt høye bølger. Disse momentene har resultert i en skrogkonstruksjon med et slankt og hypermoderne skrog med dyp V-bunnskonstruksjon, som sammen med båtens lengde og breddeforhold gir båtens gode egenskaper (Sportling GT, 24 grader). Kraftig utheng/flaire i baugen og kraftige steglister for godt grep i sjøen. Disse elementene bidrar også til båten gode fartspotensiale. Det er produsert over 5000 Sportlinger fra Linge lanserte båten, noe som sier mye om kvaliteten i denne konstruksjonen. Et velprøvd og anerkjent skrog som var forut sin tid og fremdeles er hypermoderne, med klassisk linjeføring. Sportling ble også brukt i racing i hastigheter godt over 60 knop (se foto bakerst i billedkarusellen under "tidligere modeller").

Innredning
L-formet sittegruppe i front med 2. stk faste køyer som benyttes uten at en trenger utfyllingsplater eller ekstra deler før bruk. Ryggstøtten i fremre sittegruppe kan benyttes for å danne solseng i forbindelse med akterbenken. Stilren og delikat retrofuturistisk vindskjerm med lavere felter på sidene og noe høyere delvis rammeløs vindskjerm i front. List til å holde seg fast i løpet langs hele skjermens høyde. Brede dollbord rundt hele båten gir enkel adkomst. I front er det enkel adkomst fra dollbord over sidefeltet av vindskjermen og ned på sofahjørnet. Flere oppbevaringsrom (2. stk. små + 4. stk. store rom). Førersete, passasjersete og frittstående styrekonsoll. Konsollen er sportslig og utformet slik at den også innbyr til stående kjøring. Styrekonsollens plassering midt i båten gir en oversiktlig og sosial førerplassering, da fører enkelt kan ha kontakt med personer som sitter i den fremre delen av båten. Plasseringen av konsollen bidrar også til en sportslig opplevelse, da det på generelt grunnlag er mer komfortabel jo lenger akter en befinner seg i båten, spesielt ved aktiv kjøring. De høye fribordene og førerplasseringen gjør at man sitter relativt lunt og godt beskyttet mot fartsvind, og man føler seg ommsluttet av båten. Dette gjør at båten føles større enn den er, og som denne båten såvidt vi kjenner til, er alene om på markedet i denne båtstørrelsen. Bord med innfelte koppholdere er plassert mellom passasjersete og fremre L-fomede benk. Bordet kan også benyttes akter i båten i forbindelse med akterbenken. Stolene kan vendes rundt og det dannes en sosial sittegruppe. Bred akterbenk med stigtrinn til de brede dollbordene som løper langs hele båtens side. Kalesje med ståhøyde og store vindu-felter. Fleksibel utforming ved at store felter på kalesjen kan åpnes.

Kombinert badeplattform og motorbrakett
Båten har et kombinert motorbrakett og badeplattform. Plattformens størrelse og at det oppleves som enkelt å beveges seg rund i dette området, gjør at denne delen av båten i praksis fungerer som et lite akterdekk. Denne sonen fungerer også ypperlig i forbindelse med vannsport, fisking og bading. Her kan man sitte på den lille benken/sidefeltet på hver side. Badeplattformløsningen gjør ombord-stigningen fra brygge enkel. Løsningen gjør også at motoren kan monteres noe høyere på akterspeilet (setback). Dette gir litt mindre vannmotstand, som fører til bedre drivstofføkonomi og noe høyere toppfart.

Norsk produksjon
Båten produseres i Norge med norske designere og underleverandører, og føyer seg inn i den stolte norske båtbyggertradisjonen. Vi benytter kjente norske leverandører som Ertec for produksjon av vindskjerm og Hansenprotection leverer stoler, puter og kalesje. Båt utviklet av entusiaster for kvalitetsbevisste som ønsker en allsidig båt med stort brukspotensiale. Båten har et "retrofutiristisk" designutrykk der klassiske linjer møter moderne elementer som sammen danner et "distinkt" og harmonisk design. Stormer marine AS kjøpte i 2009 produksjonsrettigheter og støpeformer til flere av J.H.Linges motorbåter. Vi har i 10 år utviklet og produsert båter fra Linge-design. Andre modeller vi produserer og selger er blant annet Musling og Vesling.

Byggdetaljer
Innerliner er limt til båtens bunnstokker/skrogavstivninger for ekstra avstivning av bunn-konstruksjonen. Store områder har kjernematerialet i laminatet, og alle flater er godt dimensjonert. Bunnstokker med ekstra høyt parti inn mot akterspeil stiver opp konstruksjonen og akterspeilet. Båten har en optimal vektfordeling der mye av tyngden ligger lavt, noe som gir gode kjøre-egenskaper. Intrikat og profesjonell spec/byggdetalj-oppsett benyttet under produksjonen.

Jan Herman Linge
Jan Herman Linge er kanskje Norges mest kjente båtkonstruktør, og en internasjonalt anerkjent designer med en imponerende merittliste bak seg av forskjellige båtkonstruksjoner. Linge er kjent for å ha konstruert og designet mange suksessfulle båter, både for motor og seil. Linge-seilbåtene Soling og Yngling har begge vært internasjonale klasse-regattabåter og OL-båter. Klassikerene Fjordling og Vesling er begge lillebrødre til Sportling . Disse båtene deler mye og de har alle den dype v-bunnskonstruksjonen, som nærmest ble Linges varemerke på hans motorbåtkonstruksjoner. Stikkord som kjennetegner Linges konstruksjoner er: Klassiske, minimalistiske, funksjonelle og tidløse, uten unødvendige elementer og motepregede løsninger som raskt blir utdatert. Linge var en båtkunstner som på oppsiktsvekkende vis forenet kunst og vitenskap i ett og samme produkt.

Sportling 610 Soft-Top "Offshore"
Vi tilbyr også en allværsbåten Sportling 610 Soft-Top "Offshore" tuftet på det samme skroget med tilnærmet lik innredning. Dette er en praktisk allværsbåt båt perfekt for den som også ønsker å forlenge sesongen og båten har derfor en ekstra lang og ekstra høy vindskjerm. Her sitter man godt beskyttet uansett vindretning. Vinduene kan kanskje virke uvante i utormingen/høyden ved første øyekast, men de "vokser" på en, og mange vil nok si at de etter en tids bruk fremstår som tøffe og litt annerledes. Størrelsen på disse minimerer også automatisk kalesjen størrelse, og denne består av to deler som raskt settes opp uten bruk av kalesjebøyler. Her finnes to tynne spiler som festes i et sporr i vindskjermen, og kalesjen åpnes eller tas vekk på meget kort tid. Et litt annerledes og unikt båtkonsept vi mener det ikke finnes mange konkurrenter til. Båten befinner seg i skjæringsfeltet mellom daycruiser, patrolbåt og pilot house. Se vår nettside stormermarine.no for mer informasjon.

Stormer marine har kjøpt produksjonsutstyr og enerett for produksjon for flere av Linges båtkonstruksjoner, blant annet Musling, Vesling 490/Wesling 16 m.fl.

Utstyr

Standardutstyr Sportling 610 Cruiser V2:

Garmin GPSmap 722xs kartplotter
Kalesje
Havnepresenning
Brannslukker
Kraftig hydraulisk styring (SeaStar)
Fast drivstofftank
Elektrisk lensepumpe
12V-strømuttak
komplett putesett/solseng
Badeleider
Bord
Koppholdere
Ankerrulle
Bunn-behandling/primer/bunnstoff

Ekstrautstyr:

Kjøleskuff
Dørkbelegg
Stereoanlegg


Det tas forbehold om feil i annonsen.

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Kontaktperson
Jørgen
Telefon
97 03 38 32
Mobil
97 03 38 32

3404 Lier

Annonseinformasjon

FINN-kode 209700818
Sist endret 31. jul. 2021 09:40

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.