SOLGT

Maxum 1900

Maxum 1900 bowrider

Pris 38 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Bowrider
Merke
Maxum
Modell
1900
Årsmodell
1998
Lengde i fot
19 fot
Bredde
244 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Mercruiser
Motortype
Innenbords
Motorstr.
135 hk
Maks fart
32 knop
Drivstoff
Bensin
Vekt
1 250 kg
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit / Rød
Sitteplasser
9
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Fantastisk båt til vannsport og dagsturer, med motor som trenger en del behandling.


Det negative først. Etter vann i olje 2 ganger i originalmotor ble det i 2019 satt inn motor fra 2007. Den hadde dessverre samme svakhet i eksosbend og i slutten sesong 2019 kom det vann i den også. Hadde oppe topp og honet sylindere. Etter det gikk den super fint og båten ble tatt på land for vinteren. Kort tid etter den ble satt ut for denne sesongen kom det rådebank og påvist at motoren har defekt rådelager/veivaksel. Motoren er tatt ut av båten, men følger med.

Har hatt båten siden 2014 og har gjort mye med den i mitt eie. Den er super på dagsturer, og veldig kjekk til vannsport. Wakeboard tårnet gjør det mye kjekkere å stå bak båten. Er litt småplukk, men med litt innsats er det mye båt igjen. Behovet har endret seg litt og ønsker nå en større cabincruiser dermed strekker ikke motivasjonen helt til å få motor og båt helt opp igjen. Dermed selges den som den står.


Større ting som er gjort med båten:

- Ny propell i 2014

- Reparert original kalesje i 2014 (Har revnet litt på ny)

- Byttet belger og olje på drev i 2015

- Montert på wakeboard tårn i 2016

- Bygget opp gulv fra bunn på ny i 2017

- Ny havnekalesje i 2017 (noe grønske, men ellers fin)

- Byttet motor i 2019

- Byttet anoder senest i 2020

- Byttet impeller, belger og olje på drev i 2020

- Byttet girewire i 2020


Andre deler som følger med:

- Mercruiser 3.0 135HK 2007 modell (komplett, men defekt rådelager/veivaksel

- Styresylinder for hydraulisk styring (motoren har pumpe)

- Startmotor fra 2014 som har stått på original motor

- Eksosbend fra 2014 som ble satt på 2007 motor etter vann i oljen

- Eksosmanifoil fra omtrent 2015 som ble satt på 2007 motor etter vann i oljen

- Rotor og fordeler lokk (Kjøpt ny, men stått noen år på forrige motor)

- Vannpumpe, svinghjul, svinghjulskappe, dynamo fra original motor

- Original Maxum opplagshenger (Trenger en sveisejobb for å kunne brukes)




ENGLISH:

Amazing boat for watersport and day trips, with engine that requires some treatment


The negative first. After water in the oil two times in the original engine where the engine in 2019 replaced with a 2007 model engine. That sadly had the same weakness in the exhaust bow, so in the end of the summer 2019 it came water in the oil in the new engine to. We then had the head up and honed the cylinders. After that, the engine where running super smood and the boat where taken up from the water for the winter. Short time after we put the boat on the water this spring, it came rod knocking from the engine, and it where found that the crankshaft and its bearing must be replaced. The engine is lifted out of the boat, but it is included.

Have had the boat since 2014 and it has been done a great amount of work on it. It is great for day trips, and very fun for watersport. The wakeboard tower make it much better to stand behind it. It is some small things that should be fixed, still with some effort there is much left of the boat. Our need has changed and is now looking for a cabin cruiser, so the motivation is missing to get the engine and boat back to 100%. So it is sold as it is.


Larger things that has been done with the boat:

- New propeller in 2014

- Fixed original canopy I 2014 (Haw got some new wear and tear)

- Replaced bellows and oil on sterndrive I 2015

- Installed wakeboard tower in 2016

- Rebuild the entire floor in 2017

- New low canopy in 2017 (some greenery, but in good condition)

- Replaced engine in 2019 to a 2007 model

- Replaced anodes latest in 2020

- Replaced impeller, bellows and oil on sterndrive in 2020

- Replaced gear wire in 2020


Other parts that is included:

- Mercruiser 3.0 135HK 2007 model (complete, but with defective crankshaft and bearings)

- Steering cylinder for hydraulic steering (the engine has also the pump)

- Start engine from 2014 which has been in use on the original engine

- Exhaust bow from 2014 which was installed on the 2007 model engine in 2019

- Exhaust manifold from 2015 which was installed on the 2007 model engine in 2019

- Rotor and distributor cap from some years ago which has been in use in the original engine

- Water pump, flyweel, flywheel cape, dynamo from the original engine

- Original Maxum trailer (Cannot be register for the road, and need some welding to be used)

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Grevlingveien 27B, 4329 Sandnes

Annonseinformasjon

FINN-kode 192292424
Sist endret 20. des. 2020 20:04

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.