Fjordling 17HT
Fjordling 17HT, Total renovert, 280HK, Må sees !!!!
Forsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Skjærgårdsjeep/Landstedsbåt
- Merke
- Fjordling
- Modell
- 17HT
- Årsmodell
- 1965
- Lengde i fot
- 17 fot
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Mercury 2.5 EFI
- Motortype
- Utenbords
- Motorstr.
- 280 hk
- Maks fart
- 80 knop
- Drivstoff
- Bensin
- Farge
- Ral 9010
- Sitteplasser
- 7
Beskrivelse
Total renovert Fjordling 17HT selges med den råeste motoren vekt/effekt !Båten er demontert helt i molekyler og alt er bygd/støpt opp igjen etter alle kunstens regler. Alt støpe arbeid er blitt gjort etter råd og veiledning fra en av Norges beste båtbyggere.
Akterspeilet er hevet 5 cm og brønnen er hevet 8 cm. Tunnelen er kraftig forsterket og limt fast med gjennomgående syrefaste bolter. Selve akterspeilet på båten er bygd for og tåle ubegrenset med juling/motor effekt. Støpt på samme måte som de heftigste offshore løpsbåter. Dørken i båten er også laget ny.
Når det gjelder resten av båten er absolutt alt som var av krakilering i gelcoaten slipt ut, støpt og sparklet. Eneste måten og bli kvitt dette på for evig tid.
Båten er totalt strøken og det finnes absolutt ingen ting og sette fingeren på. Det begynner og bli mange fine Fjordlinger, men denne tør jeg påstå er i en egen klasse.
Absolutt alt av lanterner, pullere og beslag er originale og er blitt forniklet. Disse ser splitter nye ut.
Innredningen er selvfølgelig restaurert, foran i båten er den originale innredningen med mulighet for seng slipt ned, beiset og lakket med X antall lag med epifanes. Bak i båten er det skreddersydd en mahogni innredning, bygd av en båtbygger. Denne er også beiset og lakket mange strøk for glass finish. Puter og stoler i båten er nytt og er trekt i en mørk grå nirox med lysegrå sømmer for et tidløst og eksklusivt inntrykk.
Absolutt alt elektrisk i båten er selvfølgelig nytt, og er kun rigget med det elektriske man trenger. Ikke en hau med kabler og masse unødvendig vekt slik som i mange andre båter.
Bensinsystemet i båten er custom, egenprodusert bensintank på 67 liter med AN koblinger og Bosch 044 pumpe.
Motoren er en Mercury 2.5 EFI 280hk, 2005 modell. Siste året det var mulig og kjøpe disse fra Mercury fra nettopp 2005, så denne er av de siste komplette motorene som forlat fabrikken. Motoren har få gangtimer, men har også vært plukket helt ned i molekyler. Absolutt alle deler er lakkert på nytt, og alle foringer og andre slitedeler er nytt. Motoren fremstår på akkurat lik linje som båten NYTT.
Diverse spec på båten:
- Livorsi instrumenter
- 12” bob’s machine lift
- Syrefast sidemontert styresylinder
- Seastar rattpumpe
- Sjöberg racing fotgass
- Ultraflex innfelt kontrollboks
- Rule lensepumpe x2
- Odyssey Extreme batteri
- Bosch 044 bensinpumpe
- Ultraflex extreme gir og gasskabel
- Grant Racing ratt
- Teleflex ProTrim dobble ratthendler lift & tilt
Det medfølger en uregistrert opplagshenger og spesiallaget havnetrekk.
Her er det ikke spart på en eneste krone og det er nedlagt mange hundre arbeidstimer. Båten/motoren er og betrakte som nytt.
Sikkert mye som er glemt, men skulle du lure på noe mere. Ta gjerne kontakt
Det finnes mange hundre bilder fra restaureringen som kan sendes til kjøper.
Innbytte ikke aktuelt !
Mvh
Nicolai
45461117
Utstyr
- Opplagshenger
- Havnetrekk
- Tauverk og fendere
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
4900 Tvedestrand
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.