Shakespeare Mini-clubman
Råeste ungdomsbåten Shakespeare med MASSE utstyr
Eff.rente 11,00 %. 120 000 o/5 år. Kostnad: 34 341 kr. Totalt 154 341 kr.
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Speedbåt
- Merke
- Shakespeare
- Modell
- Mini-clubman
- Årsmodell
- 1986
- Lengde i fot
- 12 fot
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Mariner/mercury
- Motortype
- Utenbords
- Motorstr.
- 60 hk
- Maks fart
- 42 knop
- Drivstoff
- Bensin
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Lys grå
- Sitteplasser
- 5
Beskrivelse
Rå ungdomsbåt som tiltrekker mye oppmerksomhet og går ulikt det meste du finner på sjøen i samme størrelse. behagelig og god med bra anlegg og mye utstyr.lagt mye tid penger og kjærlighet i å få denne perfekt og gir selv en 18 åring med bil mulighet for å ha det ektremt gøy på sjøen.
den står nypolert på henger klar til ny sesong. kan sittes på sjøen ved seriøs interesse og prøvekjøres.
Jeg har nå bestemt meg for å selge båten som ble brukt mangfoldige timer på å fikse opp. Båten skulle ikke egentlig selges med det første, men ønske om å kjøpe bil ble for stort. Dette er en original shakespeare mini clubman, dette er viktig å dra frem da de fleste lignende i norge er halvfabrikat noe som gjør at de oppfører seg helt annerledes i sjøen. Halv fabrikat båtene er etter hva jeg har hørt, billigere bygd noe som gjør at de er mer ustabil i sjøen. Denne båten ligger som støpt i sjøen, den er helt stabil selv i veldig høy fart. Jeg har montert hydraulisk heis og fotgass i båten, dette gjør den ektremt leken og gøy å kjøre. Hydraulisk styring gjør også at den er utrolig lett å manøvrere. Quick release gjør at ratten lett kan taes av når man vil. Liften gjør at du kan heise motoren rett opp og ned, dette er ikke vanlig i det hele tatt på mindre speedbåter som denne, kjøreopplevelsen kan derfor ikke sammenlignes med annet. Det tar noen timer å gjøre seg vandt med liften, men det er absolutt verd det. Du bestemmer selv hvor motoren står på båten, noe som påvirker kjøreegenskapene mye. Den gir båten muligheten til å gå lettere i sjøen, og derfor fortere. Båten ble totalrestaurert i løpet ut av 2017 og 2018. Vi ribbet den for gammelt utstyr og delte den langs fenderlisten. Den gamle hekken renkset for våt kryssfiner og støpt opp på nytt med ekstra forsterkninger. Båten ble stivet av og forsterket med tversgående bjelker som vist på bilde. I baugen, ble det montert 46 liters faststank til bensin. Båten ble sparklet og pusset ned nøye før vi lakkerte den med lysegrå topcoat. Dette er hvor mesteparten av tiden gikk. Den ble lakkert med mange lag flere ganger og pusset ned mellom. Lakken er ikke perfekt men ser fantastisk ut. Eller ble alt elektrisk lagt opp på nytt i egne kabel ganger. Nye instrumenter og utstyr som navigasjonslys ble montert, og ny ferder list ble satt på. Interiøret ble trekt om i niroxx som er en marine versjon av alcantara. Ny havnekalesje ble laget samme sted og er spesial sydd og tilpasset båten. Båten er brukt mange timer og ikke minst mye penger på å få riktig. Den er nå en god blanding av en behagelig speedbåt som også er vanvittig gøy å kjøre. Den høyeste farten jeg har oppnådd er rett over 42 knop. Den marsjer behagelig på 31-32 knop med 2 personer i. Og om de ikke er for store så er det mulig å ta med opp til 5 Motoren er en mariner 60 hester totakt fra 2002. Den går veldig fint og har god kompresjon på alle sylindere. Tilten siger litt visst den står helt oppe, men dette er ikke noe problem da jeg sitter på tiltlås når motoren er hevet. På kjøpet får du med en lik delemotor som denne. Den går rundt, men har ikke kompresjon på midterste sylinder. Jeg byttet undervannshus, starter og litt annet i fra delemotoren til den som står på båten. Tilten på delemotoren funker og kan derfor byttes over om dere ønsker. Jeg vil få frem at båten fint kan kjøres av yngre folk. Jeg kjøpte den selv til min konfirmasjon. Jeg kunne skrevet mye mer om den, men da ville annonsen blitt alt for lang. Jeg snakker gladelig med folk over telefon dersom de lurer på noe. Jeg tar imot bud, men den må ikke selges med en gang. Jeg ønsker helst at den skal prøvekjøres før salg, dette avtales mellom oss.
Utstyr
Hydraulisk lift med 6 " setback
Hydraulisk styring (ultraflex)
Hydraulisk tilt
Fotgass
Nye gass og gir kabler.
VMS Quick release på rattet
Carbon ratt
2 stålproppeler (mercury vengance 10x16 og stiletto 11.25x17)
Interiør trekt om i Niroxx
Ny havne kalesje med åpning i siden
Ny pioneer spiller med app kontroll
4 Logitech høytalere og en 10" subb.
Forsterker
RAM X grip telefon holder.
Turteller med timetall
Tankmåler
Voltmeter
75 AH batteri
Blå ledbelysning fremme og bak
LED navigasjonslys, rødt, grønt og 360 graders hvit som kan fjernes når ikke i bruk
Ny fenderlist
Ny vindskjerm i tøff gråsotet lexan
Bensin filter
46 liter fast tank
Automatisk lensepumpe
4 kg dregg, 30 m+ tau.
Startkabler (ubrukt)
10 mm flettet tau til fortøyning. 4 korte og 2 lange
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
5259 Hjellestad
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.