Skøyte Galeasrigget Hardangerkutter
Galeasrigget Hardangerkutter, Ligger nå på slippen på Nærsnes/Promhavn Slipp
Forsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Yrkesbåt/Sjark/Skøyte
- Merke
- Skøyte
- Modell
- Galeasrigget Hardangerkutter
- Årsmodell
- 1918
- Lengde i fot
- 63 fot
- Bredde
- 5 cm
- Dybde
- 3 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Detroit Diesel 6-71
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 183 hk
- Maks fart
- 10 knop
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 35 000 kg
- Reg.nummer
- LGGF
- Materiale
- Tre
- Sitteplasser
- 15
- Soveplasser
- 11
Beskrivelse
MS Hausten, bygget i Ølve i Hardanger, levert 1918, søker nye eiere/medeiere?Jeg er eier for andre gang! Sist fra ca 1990 - 2001. Utbedret siste 3 år. Byttet fordekk inkl dekksbjelker. Overhalt motor, inkluderer drivverk over og under, nye foringer, topp, osv. I realiteten er motoren som ny, med maks 200 gangtimer.
I årene 2003 og 2004, ble store deler av skroget skiftet. Nytt profesjonell El anlegg, nye master, ny hjelpemotor, ny innredning(sparsom med mange køyer) jernbjelke under hele båten, og blyballast i den. Gammel ballast i båten ble fjernet. Båten trenger nå daglig drift, og enkelt vedlikehold. Dette er betydelig på så stor båt, så den egner seg nok best for flere eiere, eller gruppe/kystlag/sjøspeidere el.lign. Årlig vedlikeholdskostnad, forsikring, strøm osv kommer fort opp i ett par hundre tusen kroner. Båten hadde sertifikat for 28 passasjerer frem til for tre år siden. Etter dette er sertifikatet redusert til 12 passasjerer, for å spare utgifter.
Hvis noen i Moss, eller distriktet, ønsker å drifte denne båten, er det førstevalget for meg. Jeg kan være medeier, en stund, eller permanent, etter avtale, da jeg kjenner båten godt.
Før salg er planen en slippsetting, samt slipe og behandle mastene med lakk/olje, da spesielt mastetoppene har gått for lut og salt vann. Ankervinsj vil også bli satt istand, da bremsebåndet må sveises, eller erstattes.
I høst er mangler/defekter utbedret på:
Lekkasje hydraulisk styring.
Nye forbruksbatterier, 4x225 A, 12 volts.(resterende batterier, dvs startbatterier, batterier til baugpropell og nødbatterier til VHF er av nyere dato. Mindre enn ett år gamle)
Lenseautomatikk på 2 pumper, den ene pumpen ny
Tetting av eksoslekkasje, antakelig etter overhaling av motor, ny kompensator.
Byttet pumpe for gråvann/septik, til sjø-
Ny høyeffektiv Mastervolt 24V dynamo, med ekstern regulator.
Ny olje, nye filter, osv
Flere opplysninger og bilder kommer.
Utstyr
Alt tenkelig, men navigasjonsutstyr er noe utdatert.
Kartplotter,Autopilot, radar, ekkolodd, VHF, Automatiske lensepumper, fyrkjele med radiatorer, dusj,toalett, oppvaskmaskin, baugpropell,Westerbeke 9,5kw hjelpemotor. 24Volt/230volt. Skilletransformator, mastervolt dynamo, septiktank med tømmepumpe, varmtvannsbereder, alarmsentral for brann og vanninntrebging., osv. Redningsflåter 2x28 passasjerer. Begge har vært inne til årllig kontroll, vekselsvis.
Corona satte en effektiv stopper for mitt sikkerhetskurs og revitalisering av skippersertifikat. Gylden mulighet for den/de rette....
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Flyplassveien 229, 1580 Rygge
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.