Colin Archer Randesund 35
Nydelig og romslig Colin Archer seilskjøyte
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Merke
- Colin Archer
- Modell
- Randesund 35
- Årsmodell
- 1994
- Lengde i fot
- 35 fot
- Bredde
- 420 cm
- Dybde
- 200 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- Sole
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 90 hk
- Maks fart
- 7 knop
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 12 000 kg
- Reg.nummer
- LG3499
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Hvit/ Kremhvit
- Sitteplasser
- 8
- Soveplasser
- 7
Beskrivelse
Klassisk estetikk med moderne teknologi.
Her har vi en båt med sjel som samtidig er lettstelt, lettseilt og ikke
minst vanntett. Den har alt en trenger av tekniske hjelpemidler.
Byggeår 1994. Glassfiber skrog bygd på Randesund Båtbyggeri i Kristiansand. Ferdigstilling i Stavanger. Båten har demonstrert at den kan tåle det meste av vær og at den gir mannskapet trygghet på sine mange og lange turer.
Utforming:
Linjeføringen i båten er holdt så tett opp til Colin Archer-designet som mulig. Styrebrønnen er gjort større enn på originalene, den er 1,85 m lang, har gode karmer og er senket for å gi komfortabel og bedre beskyttet sitte plass for opptil 6 personer. En har også god ståhøyde under bommen ved seiling.
Sprayhood/cocpit-telt kan brukes også ved seiling, f.eks i regnvær.
Materialer:
• Skrog: Glassfiber. Vinterisolert
• Dekk: (Ovenfra) 2 cm teak dekk m/nat, 3 mm glassfiber, 15 mm vannfast kryssfiner, 10 mm isolasjon, 12 mm panel. Hvilende på laminerte dekksbjelker
• Rekker: Dollbord og fenderbord i mahogny • Pullerter og rekkestøtter i eik
• Innredning: Mahogny, hvitmalt furutak, dørk i heltre bøk, ruffsider i furu
• Alle metallbeslag i rustfritt stål eller bronse • Ballast: Ca 4,5 tonn bly
• Båten er ekstremt robust laget
Interiør
• Interiøret er holdt i klassisk skutestil. Siden båten er så bred (4,2 m) får du en stor,
åpen salong
• Hvitt tak og lyst tregulv, sammen med den store sky lighten gir behagelig lys
• Buesofa + 3-seter sofa. Stort bord med klaff. . Her kan du dekke til en familie uten problem
• Godt med luker, skap og hyller
• Isolert skrog og dekk gjør at det aldri blir kondens
• Luker i dørk med store, gode rom (grønnsaks- og vinkjeller)
Pantry:
• Gasskomfyr med to bluss og stekeovn
• Kjøkkenvifte (ny 2017)
• Kjøleboks
• Vask v/k vann
• Drikkevannskrane tilkoblet
Jabsco-filter
• Godt med skap og skuffer
• Danskebysse med egen tank i forkant av pantry
• Stikk-køya aktenfor pantry benyttes til oppbevaringsplass
Ferskvann:
• Ferskvannstank 350 liter med trykkvannspumpe
• Varmtvannsbereder (koblet til motor- og landstrøm)
Navigasjonshjørne:
”Captains corner” eller ”kontoret”. Kartbordet kan åpnes og har god plass for kart, dokumenter, laptop, iPad.
En koselig arbeidsplass enten man er underveis eller i havn.
Veggen akter kan vippes ned og man har to køyer med god luft rundt hodet.
Kartplotter er montert inne på ruffvegg, men vippes foran luken under seilas, slik at en har god oversikt utenfra.
Navigasjon/elektronikk
• ”Simrad 12 Multifunction” kart-radar-AIS. Ro bust og lyssterk skjerm. Plotter og AIS er koblet på separate GPS-antenner (i tilfelle den ene skulle svikte)
• Kartbrikker for hele Europa
• VHF- DSC
• Ekkolodd
• Logg
• Navtex (værmeldingssystem)
• Vanlig kompass
• Alle lanterner er LED
• 3 stk solcellepaneler à 40W med laderegulator • Ny batteripakke, startbatteri + 3 stk AGM 90Ah for bruksbatterier
• Batterilader (smart)
• Opplegg for landstrøm
• Flere 12V ladeuttak for mobil/iPad
Køyeplasser:
• Forpigg med en dobbel køye og to enkle
• Dobbel stikk-køye akter, bak navigasjonshjørnet
• Sengehest i tekstil på to av køyene og de to sofaene i salongen. På havseilas sover
ofte frivakta i salongen for lett tilgjengelighet
Hodeenden slås ut på den aktre stikk-køya, så en får frisk luft.
Toalett:
• Vask varmt/kaldt vann
• Dusj varmt/kaldt vann. Dusj gardin henges opp for anledningen
• Dusjuttak også på dekk
• Pumpetoalett tilkoblet septik tank. Reservepumpe medfølger. Nivåmåler for septiktank
Styresystem:
• Manuell rorkult
• Hydraulisk styring via ”Simrad AP25” autopilotsystem. Verdens
beste autopilot. Kraftig hydraulikk med stødig styrecomputer og
gyrokompass. Straks båten er ute av havna trykker vi ”AUTO” og
autopiloten overtar. Når seilene er oppe, kan du henge opp henge
køya (medfølger). Vi håndstyrer aldri, selv ikke i veldig grov sjø. (12
m bølger utenfor Kapp Verde i fem døgn, og den holdt koken)
• Trimror på hovedror. Med hurtigtilkobling av Raymarine tillerpilot.
God som backup, lever lykkelig på litt strøm fra solcellepanelene og
er et strømgjerrig alternativ på lange havstrekk. Pt. demontert
• Baugthruster: Et ”must” når du skal bakke inn mot kaien med litt
sidevind
Motor:
• Solè diesel 90 hk. Nyinstallert i 2001. Tatt ut og totaloverhalt i 2012.
Gangtid ca3500 timer. Servicelogg medfølger
• Doble dieselfilter. Overgang til nytt filter med ett håndgrep
• Doble kjølevannsinntak med stort filter
• Dieseltank 350 liter
• Motorrom har ”sluk” tilkoblet membranpumpe med sensor. Dette
gir et tørt og rent motorrom
• Flere backupsystemer for nødpumper
• Gjennom to store luker i styrebrønnsdørk + bak trapp i salong har
du god adgang til motor for inspeksjon og service
Ankring:
• 20 kg ”Delta” anker
• 10 mm kjetting, ca 40 m
• Ankertau med ekstra kjetting
• Daumann, blylodd ca 20 kg
• Bruce Anker med ca 20m blytau
• Elektrisk ankervinsj
• Hanefot avlaster til kjetting
Vi har tilbrakt utallige netter for
anker, og alt er lagt opp til at det
skal være en trygg måte å ankre
båten på.
Sikkerhet:
• Redningsflåte for 6 personer, usertifisert nå
• Brannalarm
• Brannslukningsapparat, nød raketter
Alle bruksanvisninger, koblings skjema, riggtegninger og serviceskjema
ligger i ringpermer.
Diverse
Sommeren 22 ble hun tatt på land og pusset ned til ren glassfiber under vannlinjen, påført 2 strøk epoxy før bunnstoff. Skroget ble malt med 2 strøk Epifanes 2 komponent,
Båten har skreddersydd vinterpresenning (for norske forhold), myggnett til lukene, solbeskyttelsestrekk for luker, skylight og lanternekasser.
Landgang med feste akter. Badestige.
Siden 2013 har båten overvintret i Portugal, Spania, Sicilia og Hellas
.I 2017 kjøpte jeg den i Hellas og brukte den i 2 sesonger der nede før turen gikk til Norge sommeren 2019 For tiden ligger den i Kristiansand.
Kan nevne at første eier (jeg er nr.2) skrev reiseblogg som er tilgjengelig her , https://leikaren.blogspot.com/ De beskriver mange fine steder og seilaser som de gjorde i denne båten før jeg overtok.
Det er brukt svært gode materialer i alt som er bygget i tre ombord.
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Setesdalsveien 58 B, 4617 Kristiansand S
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.