Colin Archer Randesund 35

Nydelig og romslig Colin Archer seilskjøyte

Pris 750 000 kr
Båten står i
Norge
Tilstand
Brukt
Type
Seilbåt/Motorseiler
Merke
Colin Archer
Modell
Randesund 35
Årsmodell
1994
Lengde i fot
35 fot
Bredde
420 cm
Dybde
200 cm
Motor Inkl.
Ja
Motorfabrikant
Sole
Motortype
Innenbords
Motorstr.
90 hk
Maks fart
7 knop
Drivstoff
Diesel
Vekt
12 000 kg
Reg.nummer
LG3499
Materiale
Glassfiber
Farge
Hvit/ Kremhvit
Sitteplasser
8
Soveplasser
7
Sjekk Småbåtregisteret

Beskrivelse

Klassisk estetikk med moderne teknologi. 

Her har vi en båt med sjel som samtidig er lettstelt, lettseilt og ikke  

minst vanntett. Den har alt en trenger av tekniske hjelpemidler.  

Byggeår 1994. Glassfiber skrog bygd på Randesund Båtbyggeri i Kristiansand. Ferdigstilling i Stavanger. Båten har demonstrert at den kan tåle det meste av vær og at den gir mannskapet trygghet på sine mange og lange turer.

Utforming: 

Linjeføringen i båten er holdt så tett opp til Colin Archer-designet som mulig. Styrebrønnen er gjort større enn på originalene, den er 1,85 m lang, har  gode karmer og er senket for å gi komfortabel og bedre beskyttet sitte plass for opptil 6 personer. En har også god ståhøyde under bommen ved seiling. 

Sprayhood/cocpit-telt kan brukes også ved seiling, f.eks i regnvær. 


Materialer:  

• Skrog: Glassfiber. Vinterisolert 

• Dekk: (Ovenfra) 2 cm teak dekk m/nat, 3 mm glassfiber, 15 mm vannfast kryssfiner, 10 mm isolasjon, 12 mm panel. Hvilende på laminerte dekksbjelker 

• Rekker: Dollbord og fenderbord i mahogny • Pullerter og rekkestøtter i eik 

• Innredning: Mahogny, hvitmalt furutak, dørk i heltre bøk, ruffsider i furu 

• Alle metallbeslag i rustfritt stål eller bronse • Ballast: Ca 4,5 tonn bly 

• Båten er ekstremt robust laget

Interiør 

• Interiøret er holdt i klassisk  skutestil. Siden båten er så  bred (4,2 m) får du en stor,  

åpen salong 

• Hvitt tak og lyst tregulv,  sammen med den store sky lighten gir behagelig lys  

• Buesofa + 3-seter sofa. Stort  bord med klaff. . Her kan du dekke  til en familie uten problem  

• Godt med luker, skap og hyller  

• Isolert skrog og dekk gjør at  det aldri blir kondens  

• Luker i dørk med store, gode  rom (grønnsaks- og vinkjeller)

Pantry: 

• Gasskomfyr med to bluss og  stekeovn 

• Kjøkkenvifte (ny 2017) 

• Kjøleboks 

• Vask v/k vann 

• Drikkevannskrane tilkoblet 

Jabsco-filter 

• Godt med skap og skuffer 

• Danskebysse med egen tank i  forkant av pantry 

• Stikk-køya aktenfor pantry  benyttes til oppbevaringsplass  


Ferskvann: 

• Ferskvannstank 350 liter med  trykkvannspumpe 

• Varmtvannsbereder (koblet til  motor- og landstrøm)


Navigasjonshjørne: 

”Captains corner” eller ”kontoret”.  Kartbordet kan åpnes og har god  plass for kart, dokumenter, laptop,  iPad.  

En koselig arbeidsplass enten man  er underveis eller i havn.  

Veggen akter kan vippes ned og  man har to køyer med god luft  rundt hodet.  

Kartplotter er montert inne på  ruffvegg, men vippes foran luken  under seilas, slik at en har god  oversikt utenfra. 


Navigasjon/elektronikk 

• ”Simrad 12 Multifunction” kart-radar-AIS. Ro bust og lyssterk skjerm. Plotter og AIS er koblet på separate GPS-antenner (i tilfelle den ene skulle svikte) 

• Kartbrikker for hele Europa 

• VHF- DSC  

• Ekkolodd 

• Logg 

• Navtex (værmeldingssystem) 

• Vanlig kompass 

• Alle lanterner er LED 

• 3 stk solcellepaneler à 40W med laderegulator • Ny batteripakke, startbatteri + 3 stk AGM 90Ah for bruksbatterier 

• Batterilader (smart) 

• Opplegg for landstrøm 

• Flere 12V ladeuttak for mobil/iPad


Køyeplasser: 

• Forpigg med en dobbel køye  og to enkle  

• Dobbel stikk-køye akter, bak  navigasjonshjørnet  

• Sengehest i tekstil på to av  køyene og de to sofaene i  salongen. På havseilas sover  

ofte frivakta i salongen for lett  tilgjengelighet

Hodeenden slås ut på den aktre stikk-køya, så en får frisk luft.

Toalett: 


• Vask varmt/kaldt vann 

• Dusj varmt/kaldt vann. Dusj gardin henges opp for anledningen 

• Dusjuttak også på dekk  

• Pumpetoalett tilkoblet septik tank. Reservepumpe medfølger. Nivåmåler for septiktank


Styresystem: 

• Manuell rorkult 

• Hydraulisk styring via ”Simrad AP25” autopilotsystem. Verdens  

beste autopilot. Kraftig hydraulikk med stødig styrecomputer og  

gyrokompass. Straks båten er ute av havna trykker vi ”AUTO” og  

autopiloten overtar. Når seilene er oppe, kan du henge opp henge 

køya (medfølger). Vi håndstyrer aldri, selv ikke i veldig grov sjø. (12  

m bølger utenfor Kapp Verde i fem døgn, og den holdt koken) 

• Trimror på hovedror. Med hurtigtilkobling av Raymarine tillerpilot.  

God som backup, lever lykkelig på litt strøm fra solcellepanelene og  

er et strømgjerrig alternativ på lange havstrekk. Pt. demontert 

• Baugthruster: Et ”must” når du skal bakke inn mot kaien med litt  

sidevind

Motor: 

• Solè diesel 90 hk. Nyinstallert i 2001. Tatt ut og totaloverhalt i 2012.  

Gangtid ca3500 timer. Servicelogg medfølger 

• Doble dieselfilter. Overgang til nytt filter med ett håndgrep 

• Doble kjølevannsinntak med stort filter 

• Dieseltank 350 liter 

• Motorrom har ”sluk” tilkoblet membranpumpe med sensor. Dette  

gir et tørt og rent motorrom 

• Flere backupsystemer for nødpumper 

• Gjennom to store luker i styrebrønnsdørk + bak trapp i salong har  

du god adgang til motor for inspeksjon og service


Ankring: 

• 20 kg ”Delta” anker  

• 10 mm kjetting, ca 40 m 

• Ankertau med ekstra kjetting 

• Daumann, blylodd ca 20 kg 

• Bruce Anker med ca 20m blytau

• Elektrisk ankervinsj 

• Hanefot avlaster til kjetting

Vi har tilbrakt utallige netter for  

anker, og alt er lagt opp til at det  

skal være en trygg måte å ankre 

båten på.  


Sikkerhet: 

• Redningsflåte for 6 personer,  usertifisert nå

• Brannalarm 

• Brannslukningsapparat, nød raketter


Alle bruksanvisninger, koblings skjema, riggtegninger og serviceskjema  

ligger i ringpermer. 

Diverse

Sommeren 22 ble hun tatt på land og pusset ned til ren glassfiber under vannlinjen, påført 2 strøk epoxy før bunnstoff. Skroget ble malt med 2 strøk Epifanes 2 komponent,

Båten har skreddersydd vinterpresenning (for norske forhold), myggnett til lukene, solbeskyttelsestrekk for luker, skylight og lanternekasser.  

Landgang med feste akter. Badestige. 

Siden 2013 har båten overvintret i Portugal, Spania, Sicilia og Hellas

.I 2017 kjøpte jeg den i Hellas og brukte den i 2 sesonger der nede før turen gikk til Norge sommeren 2019 For tiden  ligger den i Kristiansand. 

Kan nevne at første eier (jeg er nr.2) skrev reiseblogg som er tilgjengelig her , https://leikaren.blogspot.com/ De beskriver mange fine steder og seilaser som de gjorde i denne båten før jeg overtok.

Det er brukt svært gode materialer i alt som er bygget i tre ombord.

Utstyr

Simrad kartplotter, Radar, AIS, Autopilot, dybdemåler, ankerwinch, baugthruster

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Kjøpekontrakt

  • Ferdig utfylt kontrakt
  • 1 måned båtforsikring til kr 0,-
  • Digital signering

Setesdalsveien 58 B, 4617 Kristiansand S

Annonseinformasjon

FINN-kode 129302207
Sist endret 2. apr. 2024 14:25

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.