Slik jobber du smart med boligannonser på FINN

Hvordan du setter opp en boligannonse og innholdet i den, har mye å si for responsen. Her gir vi deg tips og forklarer hvordan du jobber smart med dine boligannonser på FINN.

Hva får mest oppmerksomhet i en boligannonse?

Kanskje har du laget en god del boligannonser tidligere, eller kanskje dette er helt nytt for deg. Dere – kundene våre – er alt fra landsdekkende meglerkjeder, til mindre, lokale foretak.

Uansett størrelse, har boligannonsen likt utgangspunkt og samme hensikt; den skal tiltrekke seg flest mulig potensielle boligkjøpere!​​​​ ‌‍​‍​‍‌‍‌​‍‌‍‍‌‌‍‌‌‍‍‌‌‍‍​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‌​‍​‍​‍​​‍​‍‌‍‍​‌​‍‌‍‌‌‌‍‌‍​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍‍​‌‌​‌‌​‌​​‌​​‍‍​‍​‍‌‍​‌‌​​‌​​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‌​‍‌​‌​​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌‌​​‍‌‍​‍​‌‌​‍‌‌‍​‌​‌‌‍‌‌‍‍​​‌‍‍‌‍‍‌‍‌​‌‌​​‍‌‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌‍‍‌‌​‍‌‍‌‍‍‌‍‌‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌​​‍‌‍‌‌‍​‌‌​‌‌​‌‍‌‌‌​‍​‍‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌​‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌​​‍‌‌​​‌‍‌‌​‌‌​‌‌‍‌‌‍​‌‌‍‌‌‌​​‌‌‍‍‍‌‍​‌​‍‌‌​‌​​‌‍​‌‌​‍​​‌​‌‍​‌‍‍‌‌‌‌​‍​‌‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‌‌​‌‍‌‌‌‍‌​‌​‌‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌​​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​​‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‌‌​‌‍‌‌‌‍‌​‌​​‌‍‌‍​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‌‌‍‍‌‍​‍​‍‌‌​‍‌​​‍‌‍‌​‌‍‌‌‌‌​‍‌‍​‌‍‌‌​‌‌‌‍‌‍‌‌‌​‍‌‍​‌‍‌‌‌‍​​‍‌‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​​‍‌‌‍​‌‍‍‌‌‍‍‌‍‍​‍​‍​‍​​‍​‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍​‍​‍‍‌‍​‍​‍‌‍‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍‌​‍‌​‍‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌​‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍‌‍​‍​‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌​‌‍‌‌‍‌‌‌‌​‌​‍‌‌‍‌​​‍​‍​‍‍​‍​‍‌​‍‌‍‍‌‌‍​‌‍‍​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​‌​‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍‌​‍​‍​‍​‍​​‍​‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌​‌‍‌‌‍‌‌‌‌​‌​‍‌‍​‌‌‍‌‌‍‌‌‌​‌​​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍​‍‌‌‌‌‍‍‌‌‍​‌‌​‌‍‍‌‌‍‍​‍​‍‌‌​‍​​‍​‍‌‍‌‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌​‌‌‌​‌‍‌‌​​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‌​‍‌‍‍‌‌‍​‌‍‍​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​​‍​‍‌‌‌‌Denne listen viser en rangert oversikt over hvilke deler av en boligannonse boligkjøpere er mest interessert i.​​​​‌‍​‍​‍‌‍‌​‍‌‍‍‌‌‍‌‌‍‍‌‌‍‍​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‌​‍​‍​‍​​‍​‍‌‍‍​‌​‍‌‍‌‌‌‍‌‍​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍‍​‌‌​‌‌​‌​​‌​​‍‍​‍​‍‌‍​‌‌​​‌​​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍‍‌‍​‌‍‌‍‌​‍‌​‌​​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌‌​​‍‌‍​‍​‌‌​‍‌‌‍​‌​‌‌‍‌‌‍‍​​‌‍‍‌‍‍‌‍‌​‌‌​​‍‌‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌‍‍‌‌​‍‌‍‌‍‍‌‍‌‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌​​‍‌‍‌‌‍​‌‌​‌‌​‌‍‌‌‌​‍​‍‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌​‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌​​‍‌‌​​‌‍‌‌​‌‌​‌‌‍‌‌‍​‌‌‍‌‌‌​​‌‌‍‍‍‌‍​‌​‍‌‌​‌​​‌‍​‌‌​‍​​‌​‌‍​‌‍‍‌‌‌‌​‍​‌‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‌‌​‌‍‌‌‌‍‌​‌​‌‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌​​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​​‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‌‌​‌‍‌‌‌‍‌​‌​​‌‍‌‍​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‌‌‍‍‌‍​‍​‍‌‌​‍‌​​‍‌‍‌​‌‍‌‌‌‌​‍‌‍​‌‍‌‌​‌‌‌‍‌‍‌‌‌​‍‌‍​‌‍‌‌‌‍​​‍‌‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​​‍‌‌‍​‌‍‍‌‌‍‍‌‍‍​‍​‍​‍​​‍​‍‌‍​‌‍‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‍‌‌‌‌‍​​‍​‍​‍‍‌‍​‍​‍‌‍‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍‌​‍‌​‍‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌​‍‌‍‌‍‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍‌‍​‍​‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌​‌‍‌‌‍‌‌‌‌​‌​‍‌‌‍‌​​‍​‍​‍‍​‍​‍‌​‍‌‍‍‌‌‍​‌‍‍​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​‌​‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍‌​‍​‍​‍​‍​​‍​‍‌‌‌‍‍‌‌‍‌​‌‍‌‌‍‌‌‌‌​‌​‍‌‍​‌‌‍‌‌‍‌‌‌​‌​​‌‍​‌‌‍​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‍​‍‌‌‌‌‍‍‌‌‍​‌‌​‌‍‍‌‌‍‍​‍​‍‌‌​‍​​‍​‍‌‍‌‍‌‍‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌​‌‌‌​‌‍‌‌​​‌‍‌‌​‍​‍​‍‍​‍​‍‌‌​‍‌‍‍‌‌‍​‌‍‍​‌‌‌​‌‍‌‌‌‍​‌‌​​‍​‍‌‌‌‌

  • Plantegninger

  • Komplett salgsoppgave med takst

  • Beskrivelse av boligen

  • Distanser til steder

  • Presentasjon av kjøkken

  • Balkong/terrasse

  • Presentasjon av badet

  • Hage/uteplass

  • Solforhold

  • Presentasjon av stuen

  • Informasjon om nabolaget

  • 360-visning

  • Video

Lisbeth Steffensen. Foto: Caroline Roka

Lisbeths seks beste annonsetips

Hva er viktig å huske på når du skal annonsere eiendom hos oss? Hvordan kan du sikre at boligkjøperen velger akkurat deg? Bruker du Lisbeth Hove Steffensens tips, er du på god vei.

Les tipsene her

Slik følger du med på effekten av boligannonsen

Når annonsen din er publisert, kan du følge med på effekten underveis. Dette får du statistikk på i effektdokumentasjonen:

  • Hvor mange som har klikket seg inn på annonsen

  • Hvor mange som har meldt seg på visning

  • Hvor mange som har lastet ned salgsoppgave

  • Hvor mange som har markert annonsen som favoritt

  • Hvor mange som har sett på annonsen flere ganger

  • Hvor mange som har mottatt annonsen på e-post via lagret søk

Et søylediagram viser hvor mange klikk annonsen din har fått, og om det er et høyere eller lavere antall klikk enn forventet i forhold til sammenlignbare annonser. Dersom du ser at annonsen din har et lavere antall, kan du legge til produkter som kan gi annonsen mer synlighet, slik som Blink eller Ukens bolig!

Trenger annonsen enda mer oppmerksomhet? Vi har løsninger!

Blink: vis annonsen til de som ikke har sett den

Når du skal selge en bolig på FINN, vil du helt sikkert at flest mulig kommer på visning, slik at du får flest mulig budgivere. Da er det viktig med god spredning og økt synlighet! Blink viser annonsen din på nettsteder som VG, Aftenposten og Facebook, og flere lokale aviser. Det smarteste av alt er at annonsen kun vises til personer som har sett på lignende boliger på FINN, men som enda ikke har sett din annonse.

Annonsen sendes også ut i e-post til helt nye, relevante boligkjøpere med lagrede søk. Boligen vises under "Andre annonser vi tror du vil like” – boliger som ligger utenfor det lagrede søket, men som likevel er en relevant bolig som brukeren ikke har sett enda.

Dette er Blink fra FINN eiendom

Ukens bolig: ligg øverst i resultatlisten

Ukens bolig er et produkt som plasserer boligannonsen din øverst i resultatlisten når noen søker etter en bolig, og der blir den liggende i syv dager. Annonsen vil bli markert med "Ukens bolig". Dette gir flere klikk fra relevante boligkjøpere!

Ukens bolig er inkludert i Stor pakke i 7 dager. Produktet kan også kjøpes utenom, uavhengig av pakkestørrelse. Ukens bolig følger størrelsen på valgt pakke.

Har du spørsmål?

Her finner du alt du trenger av praktisk informasjon som bedriftskunde i FINN

Kontakt ossOfte stilte spørsmål