Frontlykt bil

Positive resultater med BLINK for Møller Bil

Møller Bil, Norges ledende bilforhandlerkjede, kjørte kampanje med BLINK for alle sine 42 forhandlere. Det ga resultater.

Publisert 24. januar 2020 kl. 14.53

- Vet at vi treffer de riktige brukerne

Antall brukere som lagrer bilen som en favoritt økte med 41 prosent, bilforhandlerkjeden fikk 87 prosent flere telefoner, 41 prosent flere brukere sendte en melding, og i tillegg ble det brukt lengre tid på en annonse i perioden med BLINK.

- Med så positive resultater vet vi at vi treffer de riktige brukerne, sier Anders Halvorsen, strategisk kundesjef i FINN motor.

Møller Bil har også en knapp i sine FINN-annonser, hvor potensielle kunder kan avtale prøvekjøring. Dette er det mest interessante måleparameteret da det gir tall på de varmeste leadsene med høyest konverteringsgrad.

- I løpet av BLINK-perioden ser vi en økning i klikk på 411 prosent, så vi er overbevist om at BLINK Motor er et produkt som bidrar med å få ned ståtiden på bilene våre, sier markedsdirektør Joachim Wahlstrøm.

Merkbar økning i antall henvendelser

Wahlstrøm rapporterer om en markant økning i antall henvendelser og leads for samtlige av Møllers forhandlere. De har utført løpende evaluering underveis, men endelig konklusjon om effekt på salget må vente til etter endt kampanje.

- FINN har levert gode måltall på trafikk og aktivitet ukentlig, og så følger vi det opp på forhandlernivå med å evaluere hvor mange av disse leadsene som konverterer til salg, forklarer Wahlstrøm. - En utfordring er selvsagt å finne ut om et lead er et direkte resultat av BLINK eller ikke, slik vil det alltid være så lenge vi primært selger produktene over disk i butikk og ikke digitalt.

Dekker bransjens behov

FINN har hatt stor suksess med BLINK for eiendomkundene. Da vi ønsket å utvikle et tilsvarende produkt for bilbransjen, ble dette gjort i tett samarbeid med utvalgte aktører for å sikre at bransjen behov dekkes.

- Utviklingen i det digitale annonsemarkedet byr på stadig nye muligheter, men det er utfordrende å treffe høyinteressegruppen som er på rett sted i kjøpstrakten. Vi har vært på utkikk etter et produkt som har presis data på dette, og som kan treffe folk som er aktivt på jakt bruktbil, forteller Wahlstrøm.

BLINK Motor viser kun aktuelle biler brukeren ikke har sett på FINN tidligere. Gjennom reklameplasser i hele Schibsted, Polaris media og Facebook, når BLINK Motor så godt som Norges befolkning på en uke.

- Vi er veldig fornøyde med statistikken som viser økning i annonsevisninger med 240 prosent og at vi når 224 prosent flere unike brukere med BLINK, sier kundesjefen i FINN. - Det viktigste parameteret for oss er likevel hva disse brukerne faktisk gjør når de har kommet inn på annonsen fra BLINK.

Resultatene fra kampanjen til Møller Bil er et godt bevis på effekten av annonseproduktet.

Vil du vite mer om hvilke muligheter BLINK Motor kan gi deg? Les mer her eller kontakt oss på motor@finn.no.