Voksen familie på fire sitter i bil

Kongsvinger Auto fikk stor suksess med BLINK

Med mål om at flere potensielle kjøpere skal se bilannonsene, mener daglig leder i Kongsvinger Auto, Kim André Fremming, at det ikke finnes noen bedre løsning enn BLINK. Nå opplever de stor suksess allerede før kampanjen deres er over.

Publisert 29. april 2020 kl. 11.53

Kongsvinger Auto har satt seg en klar strategi for 2020: de skal være synlig i alle digitale flater for å oppnå trafikk til sine bilannonser på FINN. Da de så etter “kirsebæret på toppen” i kanalmiksen sin, valgte de BLINK. I følge daglig leder, Kim André Fremming, finnes det ikke noe bedre valg.

- Det er jo ingen hemmelighet at jo flere som ser en bilannonse, jo lettere er det å få bilen solgt. Vi så etter den beste måten å drive trafikk til våre annonser og da kunne jeg ikke komme på noe annet enn BLINK — det var løsningen på det vi trengte.

Kongsvinger Auto er merkeforhandler av Nissan og Opel, og har til enhver tid rundt 20 biler annonsert på FINN. Fremming sier at uten et annonseprodukt er det ikke så enkelt å drive relevant trafikk til annonsene. Etter et besøk fra sin kundekontakt hos FINN motor i februar, ble de presentert for BLINK og hvordan produktet fungerer.

Bilannonser med BLINK blir vist til potensielle kjøpere som har sett på lignende bilannonser på FINN, men enda ikke sett akkurat denne annonsen. Alle kanalene til Schibsted blir brukt — noen av landets største nettaviser som VG og Aftenposten, i tillegg til Facebook.

Fantastiske resultater etter kun to uker

Merkeforhandleren valgte å kjøre en BLINK-kampanje over tre uker fordelt på mars, april og mai. Fremming sier at de selvsagt merker koronakrisen på lik linje med alle andre forhandlere, med mindre trafikk og færre kjøp, men det var ikke et taktisk valg å legge kampanjen til midt i krisen.

- Om resultatene av de to første ukene av kampanjen hadde vært bedre utenom korona, vet jeg ikke. Det har i hvert fall vært en tydelig økning i både trafikk og antall henvendelser på annonsene. Vi er kjempefornøyde med resultatene og den gjentakende effekten har også vært veldig bra. Den første uka i mars var god, mens den andre uka i april var fantastisk! Nå er vi veldig spente på tredje kampanjeuke i mai, men kampanjen er uansett en suksess.

En såpass god økning i henvendelser har gitt forhandleren flere potensielle kunder å følge opp. De har brukt tipsene fra sin kundekontakt og jobbet mer aktivt med annonsene for å følge opp alle som viser interesse for bilene. Fremming har også noen klare råd til andre som vil prøve BLINK.

- Følg opp henvendelsene med en gang. Det hjelper ikke å ha BLINK på annonsene hvis man ikke har kort responstid, da kan man risikere å gå glipp av den gode effekten. Vi har fått god hjelp til hvordan vi skal gjøre dette.

- Lett å bli stresset i disse tider

Etter en periode med nedgang og mye usikkerhet for bilbransjen, har Fremming kjent presset på kroppen. Med god hjelp fra kyndige rådgivere har de unngått å gå med tap hittil.

- Det er lett å bli stresset og tenke at man må senke prisene fordi kundene sitter på gjerdet nå. Vi har snakket mye med FINN og Schibsted for å få råd. Dette er folk som kan det de driver med og som vet hvilke knapper vi bør trykke på. Sjansen for at vi hadde senket prisene for å få bilene solgt hadde vært stor hvis det ikke var for rådene vi fikk.

Kongsvinger Auto har fått mye igjen for pengene og ser på investeringen i BLINK som en god måte å bruke midlene sine på.

- Det er ikke nødvendigvis prisen det er noe galt med, men hvor synlig bilen er. Alt som gjør våre biler mer synlig vil vi gjøre mer av!

Klar tale til skeptikere

I dag bruker Kongsvinger Auto kun BLINK, men sier at de har fått øynene opp også for andre annonseløsninger fra FINN og Schibsted. Med de gode resultatene de har sett etter kampanjen med BLINK, er Fremming klar i sin tale til de som ikke tror på effekten.

- Hvis noen er skeptiske vil jeg gjerne høre hvordan de heller har tenkt til å få mer annonsetrafikk. Det gir så mye større effekt enn å gi bort serviceavtaler eller andre gratistilbud. Det finnes ikke noe bedre enn BLINK!

Vil du også prøve BLINK? Bestill her eller ta kontakt med oss på motor@finn.no.