Par sitter i enden av en bil i vinterlandskap

Bilåret 2019 på FINN

Hvor mange biler ble lagt ut på FINN i 2019? Hvilke søkeord brukes mest og hva er de mest populære bilmerkene? Se hvordan bilåret 2019 var på FINN.

Publisert 18. februar 2020 kl. 12.02

Flere velger forhandler

Forbrukerne virker noe mer usikre rundt salg av egen bil og det ser ut til at noen flere velger forhandler enn tidligere.

Viktige med gode søkeord

Søkeord er viktig og dette er de 20 mest brukte ordene. Likevel er det viktig å ha gode beskrivelser av bilen når man legger ut en annonse. Tilbyr du for eksempel innbytte er det viktig informasjon å ha med i annonsen. I 2018 var det nesten 600 000 søk på ordet innbytte og det ligger også høyt oppe på listen fra 2019.

Drømmen om luksusbil

Listen over de mest populære merkene og modellene er som forventet. Selv om luksusmerkene ligger høyt på listene, gjenspeiler dette ikke de faktiske salgstallene. Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) skriver at merker som Volkswagen, Toyota og BMW topper listen over eierskifter.

Diesel fortsatt mest populært

Elbil og hybridbiler får mye oppmerksomhet, men brukerne på FINN er fortsatt interessert i både diesel og bensinbiler. Søk på dieselbiler er fortsatt høyest og dieselbiler selges tolv prosent raskere i snitt enn for ett år siden.

33 bilannonser i sekundet

FINN tiltrekker seg svært mange brukere og Motor er intet unntak. Trafikken øker fortsatt og i snitt vises 33 bilannonser hvert eneste sekund og vi sender nesten 60 meldinger i sekundet til brukerne våre.

Vi er i godt driv og interessen for bil er høyere enn noensinne på FINN. Så blir det spennende å se hvordan nye bilmodeller og endringer i bransjen påvirker tallene for 2020.