Effekt pluss og premium CMS

Økt synlighet med Effekt Pluss og Effekt Premium

Vil du ha ekstra god synlighet, og at relevante kandidater som ikke har sett annonsen, også blir eksponert for den? Med effektproduktene våre spres annonsen din i flere kanaler og vises til et enda flere relevante kandidater.

Hva mener vi med effekt, og hvordan fungerer det?

Effekt av en stillingsannonse vil si hvor stor respons du som lyser ut stillingen får. Altså – hvor mange som har lest annonsen, hvor mange som klikker på knappen for å søke, hvor mange søknader du faktisk mottar, og hvor mange av disse som faktisk er relevante kandidater. Denne effekten kan være avhengig av flere ting, som for eksempel:

Størrelsen på selve målgruppen har vi dessverre ingen innvirkning på, men vi kan hjelpe deg med å nå ut til den – enten den er liten eller stor.

Elise og Karin er interessert i samme type stilling, og har derfor sett på mange av de samme annonsene på FINN. Karin har enda ikke sett stillingen som rådgiver i Lånebanken, selv om den passer perfekt for henne. Dette er kanskje fordi hun ikke er inne på FINN i når annonsen blir lagt ut eller er aktiv.

Effekt Pluss og Effekt Premium finner Karin i kanaler som Aftenposten, VG, E24, Tek.no og Facebook, og viser stillingsannonsen til henne der hun er. Da går hun ikke glipp av det som kan være drømmejobben, selv om hun ikke er på FINN!

Dette får du med Effekt Pluss og Effekt Premium

Bli plassert øverst i resultatlisten med Betalt plassering

Betalt plassering sikrer mer og lengre synlighet ved å plassere annonsen øverst i resultatlisten blant relevante stillingsfunksjoner og bransje, og innenfor et spesifisert geografisk område. I tillegg vil annonsen beholde sin opprinnelige plassering.

Eksempel: Lånebanken ser etter ny rådgiver og publiserer stillingsannonsen på FINN jobb. Annonsen vil rykke organisk nedover i resultatlisten etter hvert som andre annonser legges ut. Med effektprodukter får annonsen ekstra synlighet ved at den plasseres helt øverst i resultatlisten, og blir ekstra godt synlig for kandidater som er på utkikk etter akkurat slike stillinger. Annonsen vil ligge der i 7 (Effekt Pluss) eller 12 (Effekt Premium) dager.

Få god spredning i Schibsteds kanaler

Noen kandidater leter aktivt etter ledige stillinger, mens andre titter en gang i blant. Det er med andre ord lett å gå glipp av muligheten til å fange de rette kandidatenes oppmerksomhet.

Vi har tilgang på store mengder adferdsdata fra over tre millioner innloggede brukere. Blant annet vet vi hvem som har sett på en spesifikk type stillingsannonse, og hvilke annonser de ikke har sett. Når vi har kategorisert noen som relevant kandidat for en stillingstype, benytter vi Schibsteds nettverk, e-postvarsler fra FINN og målretting på Facebook for å forsikre oss om at de ser annonsen. Slik kan vi målrette annonsen til akkurat de kandidatene du er på jakt etter, så de ikke går glipp av den! Husk at det ikke er sikkert du selv kan se effektannonsen da du ikke nødvendigvis er i målgruppen som en relevant kandidat.

Ekstra e-postvarsling til kandidater med lagret søk

FINN sender e-postvarsler til jobbsøkere med tips om relevante stillinger basert på deres lagrede søk. Stillingsannonsen din blir altså alltid sendt som et e-postvarsel når den publiseres.

Når Effekt Pluss eller Effekt Premium aktiveres, sendes et nytt varsel som viser annonsen som “Anbefalt stilling” til nye, relevante kandidater. Stillinger i denne e-posten ligger ofte utenfor det lagrede søket, men er likevel relevante stillinger kandidaten ikke har sett enda.

Hver dag Effekt Pluss eller Effekt Premium er aktiv (henholdsvis 7 eller 12 dager) sendes annonsen som e-postvarsel til nye kandidater som legges til i den dynamiske målgruppen.

Hvor stor er effekten av Pluss, Premium og Premium+?

Merk at resultatene kan avvike. Effekten påvirkes også av innholdet i annonsen! Her får du tips til gode stillingsannonser fra vår ekspert.

Slik følger du med på effekten av stillingsannonsen

Du kan se effektresultatene i Bedriftssenteret eller Admin, både mens stillingsannonsen ligger ute og etter søknadsfristen har utløpt. Du får tilgang til en sanntidsrapport som dokumenterer resultatene av selve stillingsannonsen og effektproduktet du har valgt. Der kan du se hvor mange som har:

Slik oppgraderer du annonsepakken din

Vil du også prøve et av våre effektprodukter på dine stillingsannonser? Du kan bestille oppgradering ved å klikke på knappen rett under.

Trenger du hjelp, eller vil du vite mer? Ta kontakt med oss på jobb@finn.no eller på telefon 22 86 44 10, så hjelper vi deg gjerne.