Kvinne sitter på taket av et nybygg

BLINK Nybygg

Trenger prosjektet ditt mer oppmerksomhet? Vi kan finne relevante boligkjøpere som ikke har sett prosjektet ditt enda — og vi garanterer deg at det funker.

Publisert 29. november 2019 kl. 13.00

Ingen andre vet mer om boligkjøpere i Norge enn FINN. Vi vet hva de søker på og hvilke boliger de er på jakt etter. Dette kan du dra nytte av når du skal selge ditt boligprosjekt. Ofte kan det være både nødvendig og ønskelig å booste effekten slik at prosjektannonsene får mer oppmerksomhet rundt salgsstart eller en visningsrunde. Da bør du prøve BLINK — vårt smarteste annonseprodukt som gir deg økt trafikk til FINN-annonsen din, flere interessenter, og flere som ønsker å kjøpe prosjektet ditt.

BLINK Nybygg har den samme unike teknologien som BLINK Eiendom for bruktboliger. Den største forskjellen er at målgruppene er større for nybygg, fordi et nybygg som regel inneholder flere enheter av ulike typer og ulike størrelser. Et prosjekt er derfor relevant for flere FINN-brukere. Vi har derfor økt distribusjonen på Norges største nettsteder slik at du treffer flere relevante boligkjøpere med din BLINK-annonse.

Hvordan fungerer BLINK?

Vi finner potensielle kjøpere i kanaler de bruker i sin hverdag, og vi kan forsikre deg at annonsen din står i en trygg kontekst.

La oss si at du skal selge et prosjekt på Økern i Oslo, og prosjektannonsen ligger ute på FINN. Elise og Karin er to FINN-brukere som leter etter samme type bolig, men kun Elise har sett annonsen din for prosjektet på Økern. Med vår teknologi vet vi at den også er aktuell for Karin siden de to har sett på mange av de samme annonsene på FINN.

BLINK viser prosjektannonsen din til Karin når hun er inne på nettsider som Aftenposten, VG, E24 og Facebook. Da går hun ikke glipp av det som kan være drømmeboligen selv om hun kanskje ikke er på FINN akkurat når den ligger ute. Smart, ikke sant?

Dette får du med BLINK

God spredning i Schibsteds kanaler

Potensielle boligkjøperes aktivitet er svært forskjellig — noen leter aktivt etter ny bolig, mens andre titter en gang i blant. Det er med andre ord lett å gå glipp av relevante boligkjøperes oppmerksomhet.

Vi har tilgang på store mengder adferdsdata fra over tre millioner innloggede brukere på FINN. Blant annet vet vi hvilke brukere som har sett på en spesifikk type prosjektannonse, og hvilke de ikke har sett på. På denne måten kan vi målrette annonsen din til akkurat de boligkjøperne du er på jakt etter, men som enda ikke har sett akkurat ditt prosjekt.

Når vi kategoriserer en person som potensiell boligkjøper, benytter vi Schibsteds brede nettverk, Facebook og e-postvarsler fra FINN for å forsikre oss om at de ser annonsen.

Siden FINN er en del av mediehuset Schibsted, kan vi bruke kanalene til våre søsterselskaper — Norges største og mest leste nettaviser. Dette gjør at vi kan spre annonsen din på nettsidene til VG, Aftenposten, og E24, og lokale nettaviser som Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

Husk: det er ikke sikkert at du selv kan se annonsen i disse kanalene siden du ikke nødvendigvis er i målgruppen som en relevant boligkjøper.

Målretting på Facebook

Vi viser også prosjektannonsen din med målretting på Facebook, basert på vår egen brukerdata fra FINN, og ikke Facebook sine egne målgrupper. Slik treffer vi med stor sannsynlighet de som er interessert i akkurat ditt prosjekt, og gir deg høy treffsikkerhet.

E-postvarsling til brukere med lagret søk

FINN-brukere mottar e-postvarsler med tips om relevante boliger basert på deres lagrede søk. Dette gjør at prosjektannonsen din blir sendt ut som e-postvarsel når den publiseres. Når du aktiverer BLINK sendes den til helt nye, relevante boligkjøpere. Annonsen vises da som “Anbefalt bolig” i e-posten. Dette er boliger som ligger utenfor det lagrede søket, men som likevel er en relevant bolig som brukeren ikke har sett enda.

Hver av de syv dagene BLINK er aktiv, sendes annonsen din som e-postvarsel hver gang en relevant boligkjøper legges til i målgruppen.

Hvilken effekt kan du forvente?

Vi garanterer deg at flere relevante og potensielle boligkjøpere ser prosjektet ditt. I flere tilfeller ser vi at prosjekter med BLINK får opptil dobbelt så mye trafikk som en annonse uten BLINK. Hvor mye ekstra effekt et nybygg får, avhenger av geografi, men gjennomsnittet ligger på 30 prosent økt trafikk.

Du får god rapportering på effekten av annonsen, og du kan også se hvor mye av effekten som kommer direkte fra BLINK. Det vi har sett er at potensielle boligkjøpere som klikker inn på prosjektet via BLINK, er interesserte i og ser på flere enheter på hvert prosjekt.

Slik bestiller du BLINK

Du bestiller BLINK Nybygg i FINN Admin eller i det nye bedriftssenteret.

Vil du vite mer om produktet og få et pristilbud? Ta kontakt med oss på e-post eiendomkoordinator@finn.no eller direkte med din kontaktperson i FINN eiendom.