Smilende ung mann ser på mobil

BLINK Eiendom

Vil du ha enda flere potensielle boligkjøpere? Vi kan finne de for deg!

Publisert 29. november 2019 kl. 13.00

BLINK er et produkt som sørger for å vise boligannonsen din til personer som enda ikke har sett den, men som har sett på lignende boligannonser på FINN.

Vi bruker Schibsteds merkevarer — noen av landets mest leste nettaviser, som VG, Aftenposten og E24 — i tillegg til Facebook.

Hvordan fungerer BLINK?

La oss si at du skal selge en leilighet på Grünerløkka i Oslo, og annonsen ligger ute på FINN. Elise og Karin leter etter samme type bolig og har sett på mange av de samme annonsene på FINN, men Karin har enda ikke sett leiligheten på Grünerløkka selv om den passer perfekt for henne. Elise har sett annonsen, og med vår teknologi vet vi at den også er aktuell for Karin, men kanskje hun ikke er på FINN akkurat når den annonsen er aktiv.

Da finner BLINK Karin i kanaler som Aftenposten, VG, E24 og Facebook, og viser boligannonsen til henne der hun er. Da går hun ikke glipp av det som kan være drømmeboligen selv om hun ikke er på FINN akkurat når den ligger ute. Smart, ikke sant?

Dette får du med BLINK

God spredning i Schibsteds kanaler

Potensielle boligkjøperes aktivitet er svært forskjellig — noen leter aktivt etter ny bolig, mens andre titter en gang i blant. Det er med andre ord lett å gå glipp av relevante boligkjøperes oppmerksomhet.

Vi har tilgang på store mengder adferdsdata fra over tre millioner innloggede brukere på FINN. Blant annet vet vi hvilke brukere som har sett på en spesifikk type boligannonse, og hvilke de ikke har sett på. På denne måten kan vi målrette annonsen din til akkurat de boligkjøperne du er på jakt etter, men som enda ikke har sett akkurat din bolig.

Når vi kategoriserer en person som potensiell boligkjøper, benytter vi Schibsteds brede nettverk, Facebook og e-postvarsler fra FINN for å forsikre oss om at de ser annonsen.

Siden FINN er en del av mediehuset Schibsted, kan vi bruke kanalene til våre søsterselskaper — Norges største og mest leste nettaviser. Dette gjør at vi kan spre annonsen din på nettsidene til VG, Aftenposten, og E24, og lokale nettaviser som Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.

Det er ikke sikkert at du selv kan se annonsen i disse kanalene siden du ikke nødvendigvis er i målgruppen som en relevant boligkjøper.

Målretting på Facebook

Vi viser også boligannonsen din med målretting på Facebook, basert på vår egen brukerdata fra FINN, og ikke Facebook sine egne målgrupper. Slik treffer vi med stor sannsynlighet de som er interessert i akkurat din bolig, og gir deg høy treffsikkerhet.

E-postvarsling til brukere med lagret søk

FINN-brukere mottar e-postvarsler med tips om relevante boliger basert på deres lagrede søk. Dette gjør at boligannonsen din blir sendt ut som e-postvarsel når den publiseres. Når du aktiverer BLINK sendes den til helt nye, relevante boligkjøpere. Annonsen vises da under "Andre annonser vi tror du vil like” i e-posten. Dette er boliger som ligger utenfor det lagrede søket, men som likevel er en relevant bolig som brukeren ikke har sett enda.

Hver av de syv dagene BLINK er aktiv, sendes annonsen som e-postvarsel hver gang en relevant boligkjøper legges til i målgruppen.

Hvilken effekt kan du forvente?

En annonse for en bolig i Oslo kan få rundt 5500 visninger på FINN uten BLINK. Velger du å aktivere BLINK kan du forvente opptil 2350 visninger ekstra.

Du får god rapportering på effekten av annonsen, og der vil du også kunne se hvor mye av effekten som kommer direkte fra BLINK.

Slik bestiller du BLINK

Du bestiller BLINK for dine boligannonser i FINN Admin. Bedriftskunder kan inngå partneravtale med oss slik at BLINK bestilles automatisk for alle annonsene dere publiserer, med rabatterte priser.

Vil du vite mer om produktet og få et pristilbud? Ta kontakt med oss på e-post eiendomkoordinator@finn.no eller direkte med din kontaktperson i FINN eiendom.